kolla här alla klimatskeptiker

Han är expert på allt partiet vill ha ut av politruken, så länge han kastar skit på sittande regeringen och Sveriges myndigheter.
Inte lätt att vara fattig och lyda Husbondens röst.
Kan aldrig vara lönsamt med vindkraft i Isaan. Blåser ju för lite och kommer inte upp i jämna vindstyrkor som är medevärdet för vindkraft. Solparker är nog det som kommer där om man tittar efter väg 2 så är det väl på gång.

Siemens bygger väl gasturbiner i Thailand. Made in Finspång Sweden. Beror väl på att Thailand har
egen gasutvinning. Pratade med Svenskar och Tyskar som inte hade ström ute vid sina oljepalmer
som tittade på olika alternativ för att få ström till pumpar för bevattning. Men Vindkraften gick helt bort
där. Blev oftast en dieselpump och ett litet torn som vattnet pumpades upp i

Vindkraft med uppladdningsbara batterier, är det en bra idé? Myndigheterna på Teneriffa har gjort en miljöstudie och precis gett tillstånd till uppförande av tre vindkraftverk om vardera om 4,5 MW, de största i Spanien. De 71 meter långa vingarna av glasfiber förstärkta med epoxiharts, kan inte återvinnas. Anläggningen har ett batteripaket med NiMh-batterier som kan lagra 12 MHh. I praktiken skulle batteripaketet kunna leverera ström under en dryg halvtimme om vinden hastigt växlade från optimal vindstyrka till stiltje. Batteripaketet kommer inte att återvinna NiMh-batterierna, trots att EU har ett Batteridirektiv. I dagsläget finns inget ekonomiskt intresse att återvinna Li-jonbatterier. Kan man tala om förnybar energi när vingar och batterier inom 25 - 30 år kommer att grävas ner i en dalgång? Iberdrola investerar 20 miljoner Euro i detta projekt. Iberola har också bett om tillstånd att få sätta upp 17.280 solpaneler. För 4 miljoner Euro skulle dessa ge 5 MW. Iberdrola´s intäkter var 31.420 miljoner Euro år 2015. Follow the money!
Vet inte hur långt northvolt har kommit. De har visst fått bidrag för att utveckla system för återvinning av litiumjonbatterrier . Om alla fordon skall ha batterier så blir det en storskalig marknad.

Med all respekt , tycker det är korkat att döma nyheter efter var man hittar dem, Använda insidan av skallen och sålla ut osanningar , jämföra med andra sajter , läsa mellan raderna mm
Då kan man ha nytta av båder vänstervridna och högervridna nyheter.
Mitt första like till dig

Siemens bygger väl gasturbiner i Thailand. Made in Finspång Sweden. Beror väl på att Thailand har
egen gasutvinning. Pratade med Svenskar och Tyskar som inte hade ström ute vid sina oljepalmer
som tittade på olika alternativ för att få ström till pumpar för bevattning. Men Vindkraften gick helt bort
På Bali har vi somnat in till vädurens trygga klickande. Den behäver ingen el. Vädurspumpen uppfanns på 1700-talet av fransmannen Joseph-Michel Montgolfier. Det är en en hydralisk pump som hämtar energi från ett vattendrag och pumpar upp vatten till en högre liggande nivå. Smart!

Vindkraft är väl toppen, om det inte vore för att det orsakar cancer. Har jag hört :) från högt uppsatt person
På vilket sätt då ??Högt uppsatt ? Han som jobbar högst upp nära snurran då , därkan det nog dessutom vara blåsigt och farligt ok man ramlar ner . skulle det vara det så skulle det ändock nonchaleras då det är synnerligen populärt med dessa snurrar , likt barnen på tivoli så tycker alldeles för många att dessa ä rtoppen
Stämmer bra ,. har en polare här i vår BRF förening som jobbar som kvalitetsansvarig åt dem i Finspång , Han är ibland i Thaialnd och jobbar , Men även i China har han berättat

På vilket sätt då ??Högt uppsatt ? Han som jobbar högst upp nära snurran då , därkan det nog dessutom vara blåsigt och farligt ok man ramlar ner . skulle det vara det så skulle det ändock nonchaleras då det är synnerligen populärt med dessa snurrar , likt barnen på tivoli så tycker alldeles för många att dessa ä rtoppen

Stämmer bra ,. har en polare här i vår BRF förening som jobbar som kvalitetsansvarig åt dem i Finspång , Han är ibland i Thaialnd och jobbar , Men även i China har han berättat
Har en kompis som jobbar i Thailand också även Argentina, Ryssland och Israel. Han kommer från Norrköping och jobbar för Siemens gasturbiner.

Har en kompis som jobbar i Thailand också även Argentina, Ryssland och Israel. Han kommer från Norrköping och jobbar för Siemens gasturbiner.
Har kikat på din Avatar , Tiny House det är en intressant grej som jag många ggr har funderat på att ordna i stället för ett "normalt " boende. En flyttbar liten kåk , Byggd på husvagnschassi kanske ? det vet du nog mer om tänker jag , Men det passar väl bra in i miljöfrågor :)

Kan aldrig vara lönsamt med vindkraft i Isaan. Blåser ju för lite och kommer inte upp i jämna vindstyrkor som är medevärdet för vindkraft. Solparker är nog det som kommer där om man tittar efter väg 2 så är det väl på gång.
Jag tror på en kombination av solkraft ,vind och vatten , tyvärr så tror jag inte på att ett industriland klarar elförsörjningen endast på detta, men det är vad jag tror och inte något som jag kan visa på att stämma. Kunde man fixa detta utan att helt förstöra natur samt miljö med vindsnurror så vore det kanon , i Thailand borde ju som du skriver Solkraften vara nummer 1, men vet för lite om detta

Har kikat på din Avatar , Tiny House det är en intressant grej som jag många ggr har funderat på att ordna i stället för ett "normalt " boende. En flyttbar liten kåk , Byggd på husvagnschassi kanske ? det vet du nog mer om tänker jag , Men det passar väl bra in i miljöfrågor :)
Är väl lite större än husvagn. Monteras på ett Tiny House släp med totalvikt 3 500 kg. Alla svenska byggfirmor har väl satsat på miljövänligare hus i många år. Nu är det ju hus som byggs som höghus i trä och Stora Enso har ju en stor fabrik i Österrike och Fabriken på Gruvön är väl klar för tillverkning av CLT. Södras Fabrik i Värö är väl också färdig för detta byggmaterial. Martinson har ju också en fabrik och jag tror Setra har en också. Kunderna har ju stort inflytande när dom bygger Svenska Trähus i Tyskland med frågor om de och de. Tryckimpregnerart är nu förbjudet att användas till syll i husen i Tyskland. Nu kommer det nya produkter som Thermo Wood och Super Wood. Dom som inte hänger med i miljötänket är snabbt borta när det gäller Svenska Trähus på Exportsidan.

Är väl lite större än husvagn. Monteras på ett Tiny House släp med totalvikt 3 500 kg. Alla svenska byggfirmor har väl satsat på miljövänligare hus i många år. Nu är det ju hus som byggs som höghus i trä och Stora Enso har ju en stor fabrik i Österrike och Fabriken på Gruvön är väl klar för tillverkning av CLT. Södras Fabrik i Värö är väl också färdig för detta byggmaterial. Martinson har ju också en fabrik och jag tror Setra har en också. Kunderna har ju stort inflytande när dom bygger Svenska Trähus i Tyskland med frågor om de och de. Tryckimpregnerart är nu förbjudet att användas till syll i husen i Tyskland. Nu kommer det nya produkter som Thermo Wood och Super Wood. Dom som inte hänger med i miljötänket är snabbt borta när det gäller Svenska Trähus på Exportsidan.
Frågan är hur pass bra de är att dra runt ? Skulle vilja bygga ett själv på ett bra husvagnschassi , frågan är vad besiktningen säger

Jag tror på en kombination av solkraft ,vind och vatten , tyvärr så tror jag inte på att ett industriland klarar elförsörjningen endast på detta, men det är vad jag tror och inte något som jag kan visa på att stämma. Kunde man fixa detta utan att helt förstöra natur samt miljö med vindsnurror så vore det kanon , i Thailand borde ju som du skriver Solkraften vara nummer 1, men vet för lite om detta
Har sett en park i Korat efter 2,an och en park mellan Udon och Nong Kai. Så solen kommer nog på sikt. Men vad jag fattat de så är det byråkratin som bromsar den utvecklingen. Håller med dig att Kärnkraften behövs i Sverige. Vi kan nog leva precis som förut och ändå minska utsläppen som är idag. Flyget kommer nog med elflyg så småning om. Tester görs väl på 2 platser i Sverige nu. Allt hänger ju på sunt förnuft från våra folkvalda och inget valfläsk.

Frågan är hur pass bra de är att dra runt ? Skulle vilja bygga ett själv på ett bra husvagnschassi , frågan är vad besiktningen säger
Gå in och titta på Wlemmix Tiny House Trailer. Finns en Svenk firma som kan gör dom också om dom ser ett intresse för Tiny House
Wlemmix är väl nästan dom enda som gör den trailern nu

Har sett en park i Korat efter 2,an och en park mellan Udon och Nong Kai. Så solen kommer nog på sikt. Men vad jag fattat de så är det byråkratin som bromsar den utvecklingen. Håller med dig att Kärnkraften behövs i Sverige. Vi kan nog leva precis som förut och ändå minska utsläppen som är idag. Flyget kommer nog med elflyg så småning om. Tester görs väl på 2 platser i Sverige nu. Allt hänger ju på sunt förnuft från våra folkvalda och inget valfläsk.
Det jag inte gillar är avfallet från kärnkraften, om det löses så skulle det var optimalt och inget annat behövdes, Elflyg är nog ganska säkert att det kommer, gillar ju flyg och har hållt på med RC flyg sen 25 år tillbaka , flög massor under tre år i Thailand, Flymekutbildning 1972 sen ett år på Lintaverken, sen bilmek ett antal år för att sen jobba med fastigheter mest hela mitt yrkesliv , Flyg har alltid intresserat mig. el flyg i all ära , men när en spirfire startar upp eller en gammal Corsair warbird , då ryser jag och nackhåren reser sig , det är ett grymt sound
Woov :p

Senast redigerad av en moderator:
Här kan du se ett par av våra pre-cut stommar för Tiny House som är mm kapade efter dataprogram

Screenshot_2019-08-20 3D-ritning - Standard - 3D-ritning(9) pdf.png

Screenshot_2019-08-20 3D-ritning - Standard - 3D-ritning(3)(2) pdf.png

Tillbaka
Topp