kolla här alla klimatskeptiker

Idioter sen kommer o säger varför ska du bry dig om hur sverige styrs om du flyttat ut. Tror inka (precis som allt annat vänsterfolk) hade tyckt så om han bott i sverige men nu gör han inte det...

Däremot tror jag på decentraliserade och blockchainrevolutionen. Det kommer slå hård mot den svenska modellen när staten kommer ha svårt att få in skatt och kronan kommer precis som all annan fiat att krasha och aldrig återkomma. Då blir det var o en för sig själv. Typ som Thailand e idag.
Orsaken till att de skall bry sig är att majoriteten kommer att flytta tillbaka. Om inte förr när de blir gamla och skröpliga.

Det allvarliga är att media ofta medvetet ljuger eller undanhåller sanningen.
Riksdagen enades nyss om att varje Svensk medborgare skall betala ca 15.000 kr till EU:s coronafond. Inte ett ord i media!
Miljöpartiet kräver att det svenska flyget skall avvecklas och att skattepengarna används för att t.ex. utveckla flyget i Vietnam.

Har sett det där på många media. Problemet är kanske att du har svårt att ta del av info. bland annat SVt hade uppgifter om EUs coronafond.
Att miljöpartiet vill sända pengar till utveckling av flyget i Vietnam var en nyhet för mig. Om det är sant så är det ett så stort sprängstoft att det riskerar det partiets existens. Så det tror jag är osannolikt.
ang. Svenska flyget så är målet decimering alternativt övergång till fosilfritt.

Hur kan det vara positivt med att haven blir surare?
Kemi var ett av mina favoritämnen. Huruvida haven är sura, neutrala eller basiska bestämmer vi genom att mäta dess dess pH-värde. Värdet ligger normalt inom intervaller 0 - 14. I mitten hittar vi pH = 7, neutralt. Ett pH under 7 innebär surt, över 7 basiskt.
Vilket pH-värde har haven? pH = 8,1 - 8,2. Just det, haven är basiska, dom är inte sura.
Reservoarer i naturen som binder koldioxid kallas kolsänkor eller CO2-sänkor. De huvudsakliga kolsänkorna är världshaven och växande vegetation. Under tider då solen värmer haven gasas koldioxiden ut i atmosfären. Jag förutspår att solens aktivitet kommer av vara svagare under de kommande 50 åren och under den tiden tar haven upp koldioxid och havnen blir "mindre basiska"

De svenska pensionärerna och andra som har råd kommer än mer flytta ifrån Sverige framöver.

/ SatanG

Hej

Att pensionärer ibland väljer att flytta utomlands beror ju oftast på att man vill komma ifrån vintern till värmen, samt att det oftast är billigare att äta, bo och leva där, jag tror egentligen inte att det i första hand beror på att dom tycker illa om Sverige, men jag tror att du kan få rätt här eftersom pensionärerna tillhör en grupp ibland har det ganska bra ekonomiskt efter ett yrkesliv, är friskare och lever allt längre.

Men det är nog ändå ganska vanligt att många av dom som flyttar ut ändå väljer att återvända när dom blir gamla ich vårdbehoven ökar, då verkar många ändå uppskatta Svensk vård och omsorg.

Mvh isan lover

Men det är nog ändå ganska vanligt att många av dom som flyttar ut ändå väljer att återvända när dom blir gamla ich vårdbehoven ökar, då verkar många ändå uppskatta Svensk vård och omsorg.
Så är det nog, men, de har ju faktiskt betalat skatt (och gör det fortfarande) för att ha den förmånen till skillnad från importerade raketforskare, läkare, skäggbarn mm som inte har betalt skatt i hela sitt liv i landet.

Hej

Att pensionärer ibland väljer att flytta utomlands beror ju oftast på att man vill komma ifrån vintern till värmen, samt att det oftast är billigare att äta, bo och leva där, jag tror egentligen inte att det i första hand beror på att dom tycker illa om Sverige, men jag tror att du kan få rätt här eftersom pensionärerna tillhör en grupp ibland har det ganska bra ekonomiskt efter ett yrkesliv, är friskare och lever allt längre.

Mvh isan lover
Vem vill flytta tillbaks till långvården i Sverige och vårdas av personal som inte förstår vårt modersmål?

Vem vill flytta tillbaks till långvården i Sverige och vårdas av personal som inte förstår vårt modersmål?
Jag tvekar inte att bo kvar. Det jobbar en del med utländsk härkomst på farsans äldreboende och dom gör ett mycket bra jobb. Visst finns motsatsen men det gör det bland svenskar också. Förlåt OT, detta hade inte ett dugg med ämnet att göra. :-[

Om det är så du känner är det ju bara att du har ett val att stanna i Thailand
Min fru jobbar på ett äldreboende och där jobbar många invandrare
Syrien Somalia Ryssland å så min fru thai och förstås även infödingar det funkar jättebra enligt bossen å många brukare som det numera kallas visar stort intresse för varifrån dom kommer å frågar ditt å datt
Men som sagt tur att du har ett val

Kemi var ett av mina favoritämnen. Huruvida haven är sura, neutrala eller basiska bestämmer vi genom att mäta dess dess pH-värde. Värdet ligger normalt inom intervaller 0 - 14. I mitten hittar vi pH = 7, neutralt. Ett pH under 7 innebär surt, över 7 basiskt.
Vilket pH-värde har haven? pH = 8,1 - 8,2. Just det, haven är basiska, dom är inte sura.
Reservoarer i naturen som binder koldioxid kallas kolsänkor eller CO2-sänkor. De huvudsakliga kolsänkorna är världshaven och växande vegetation. Under tider då solen värmer haven gasas koldioxiden ut i atmosfären. Jag förutspår att solens aktivitet kommer av vara svagare under de kommande 50 åren och under den tiden tar haven upp koldioxid och havnen blir "mindre basiska"
Har för mig att korallerna är känsliga för sänkning av PHvärdet. samma med de flesta skaldjur.
Om jag inte minns fel så var det något experiment som visade att CO upptaget sänker PHvärdet. Så då är det något som bör undersökas om vilka marginaler det är.
Det är inte altför vågad gissning att en sänkning påverkar djurlivet i haven.
Frågan är om den blir märkbar.

Så är det nog, men, de har ju faktiskt betalat skatt (och gör det fortfarande) för att ha den förmånen till skillnad från importerade raketforskare, läkare, skäggbarn mm som inte har betalt skatt i hela sitt liv i landet.
nu i pandemitider är de tackssammt att det finns importerade sjuksköterskor och läkare. Kan siffran 30% stämma.

Och komma tillbaka när de blir för dåliga för att få sjukförsäkring till vettiga villkor.

Vet inte hur många som väljer att flytta tillbaka pga vårdbehov men vad som står ganska klart är ju att välfärden ska fördelas på allt fler som inte bidrar så tror många framtida pensionärer som har råd flyttar hellre till vård där den finns. Flytta hem för att stå i kö känns väl lite sådär.
Är själv överförsäkrad och kommer förhoppningsvis fortsätta vara det, den vården försäkringen ger ligger ett par pinnhål upp om man säger så.

/ SatanG

Vet inte hur många som väljer att flytta tillbaka pga vårdbehov men vad som står ganska klart är ju att välfärden ska fördelas på allt fler som inte bidrar så tror många framtida pensionärer som har råd flyttar hellre till vård där den finns. Flytta hem för att stå i kö känns väl lite sådär.
Är själv överförsäkrad och kommer förhoppningsvis fortsätta vara det, den vården försäkringen ger ligger ett par pinnhål upp om man säger så.

/ SatanG
Det låter som du aldrig kommer att sätta foten på svensk mark igen

Det låter som du aldrig kommer att sätta foten på svensk mark igen

Hahaha jag är emot svensk politik och för Sverige och svenskarna.
Kommer möjligen bli stug/husägare i Sverige i framtiden, några månader på sommaren nära vättern vore väl trevligt.
C19 stoppade familjens resa till Sverige förra året, tyvärr. Ska försöka kompensera det med en släktträff i ett snöigt Cortina.

/ SatanG

Tillbaka
Topp