kolla här alla klimatskeptiker

Klimathotet är för mig någonting som går emot allt jag lärde mig i skolan.

De som styr denna agenda kör enbart med en taktik och det är hjärntvätt.

Ta tex SVT. De som styr SVT har bestämt att varje nyhetssändning skall handla om klimathot och gärna ett par dokumentärer per dygn och kanal.

Jag gick ju naturvetenskapligt program och jag tror att vi som gick det programmet på 90 talet eller tidigare blev programmerade att ifrågasätta precis allt. Vi måste kunna bevisa allt genom vetenskapliga expriment och vi måste kunna räkna ut svaret på papper. Vetenskap är ingen gissningslek eller opinionsbildning för oss. Det hjälpte ALDRIG att skriva svaret tex "3" pà papper eller bocka av i ruta "A".... skiten måste alltid räknas ut där varje del av uträkningen skrivs ned så att läraren ser.

Hittills har inget av detta gjorts. Det är lätt att gissa sig till svar om hur framtiden ser ut när ingen kan ge ett rätt svar redan nu. Som Robert Kiyosaki sa att om 10 år så går jag på vatten. Det är ett påstående som är lika sant som andra spekulationer oavsett om det handlar om klimatet, medeltemperaturer eller bitcoinpriser.

Ta en vetenskapsman som Osopolar här. Han har t.o.m. visat ekvationer på gasers inverkan på temperatur. Jag visste inte att det fanns och ddssutom har funnits i ett århundrade.

Jag drar därför slutsatsen att det enbart handlar om vilja att kontrollera befolkningen. Hjärntvätt. Det finns väl ingen dollarmiljardär idag som inte äger ett antal företag innom klimatsektorn? Det handlar om att beskatta eller trycka upp nya pengar som pumpas in i dessa företag.

Sedan InKa. Ditt enda argument när du blir motbevisad är att du är emot Trump. Eftersom Trump inte tror klimatet kan kontrolleras av människan så måste du tro tvärt om.

Koldioxid påverkar växthuseffekten. Javisst. Men påverkan är inte så stor som media och regeringen vill få dig att tro. Jorden går inte under. Tekniken kommer att utvecklas till att bli fossilfri. Som Elon Musk sa att det enda som drev honom att starta Tesla var att han trodde att fossila bränslen är inte outtömliga. Smaka på den, inte ens han som tjänar mest genom stadsbidrag till att köpa in elbilar vill erkänna att klimatet är hotat. För han vet att det inte är sant. Han är naturvetare

Hur skall man annars få de utvecklade länderna att finna sig i att leva utan den tillväxt som tidigare generationer haft.

Vi måste kunna bevisa allt genom vetenskapliga expriment och vi måste kunna räkna ut svaret på papper. Vetenskap är ingen gissningslek eller opinionsbildning för oss. Det hjälpte ALDRIG att skriva svaret tex "3" pà papper eller bocka av i ruta "A".... skiten måste alltid räknas ut där varje del av uträkningen skrivs ned så att läraren ser.

Hittills har inget av detta gjorts. Det är lätt att gissa sig till svar om hur framtiden ser ut när ingen kan ge ett rätt svar redan nu. Som Robert Kiyosaki sa att om 10 år så går jag på vatten. Det är ett påstående som är lika sant som andra spekulationer oavsett om det handlar om klimatet, medeltemperaturer eller bitcoinpriser.

Den här boken finns/fanns som nedladdningsbar PDF

Den är skriven av en vetenskapsman och väl värd att läsa. Man behöver inte läsa den från pärm till pärm, det kan räcka att läsa de avslutande kapitlen för att man skall förstå att IPCC och vetenskap inte är samma sak!

"Pettersson disputerade 1966 på en avhandling om naturprodukter. Han utvecklade metoder för enzymkinetik baserade på matematisk modellering och statistisk analys, och studerade speciellt enzymet alkoholdehydrogenas. Han gjorde viktiga bidrag inom området reglerteori för biokemiska reaktionsnätverk, en föregångare till systembiologi. Han har publicerat många artiklar inom området och har publicerat en lärobok i enzymkinetik.

Pettersson har efter pensioneringen engagerat sig i frågan om global uppvärmning och har nät-publicerat en bok där växthuseffekten och huruvida den har orsakats av människan diskuteras."

Varför skulle de? Vad pratar du om?

Sänder SVT i U-länder?

Har Uländerna haft stor tillväxt i flera generationer?

Eller. Nä du behöver inte svara... jag har annat att göra

Jag tänker närmast på den stolthet du känner över hur liten klimatpåverkan du göra genom att leva så enkelt som just du gör.

Eller?

Eftersom jag har befriat mig från det svenska medborgarskapet och således inte får rösta i Sverige, kan jag tycka något om svensk journalistik. Om den tycker jag inte. Man anklagar SD för att inte kommentera IPCC´s senaste rapport. Vem har haft tid att läsa de 4.000 sidorna? Ärligt talat, finns det något nytt i rapporten förutom att Världen som vanligt snart går under?
Denna rapport liksom tidigare har inte tagit upp solens roll och molnens roll för klimatet. De hade lovat att göra det. En lite förändring av de låga vita molnen ger en stor påverkan på temperaturen. Vi upplever att det varit mer moln i år på Teneriffa jämfört med 2020. Motsvarigheten till SMHI har registrerat 0,8 grader lägre medeltemperatur fram t.o.m juli månad.

Jag tänker närmast på den stolthet du känner över hur liten klimatpåverkan du göra genom att leva så enkelt som just du gör.

Eller?
Jo jag skulle nog vilja säga att jag inte påverkar klimatet alls. Visserligen trampade jag ihjäl en spindel i förra veckan och det säkerligen är därför det regnat denna. Å andra sidan släpper jag mig inte lika ofta numer sedan jag kom på att jag får gaser av gluten. Vilket påverkat inomhusklimatet... det luktar mindre illa och man slipper vädra lika ofta

Den här boken finns/fanns som nedladdningsbar PDF

Den är skriven av en vetenskapsman och väl värd att läsa. Man behöver inte läsa den från pärm till pärm, det kan räcka att läsa de avslutande kapitlen för att man skall förstå att IPCC och vetenskap inte är samma sak!

"Pettersson disputerade 1966 på en avhandling om naturprodukter. Han utvecklade metoder för enzymkinetik baserade på matematisk modellering och statistisk analys, och studerade speciellt enzymet alkoholdehydrogenas. Han gjorde viktiga bidrag inom området reglerteori för biokemiska reaktionsnätverk, en föregångare till systembiologi. Han har publicerat många artiklar inom området och har publicerat en lärobok i enzymkinetik.

Pettersson har efter pensioneringen engagerat sig i frågan om global uppvärmning och har nät-publicerat en bok där växthuseffekten och huruvida den har orsakats av människan diskuteras."
T.o.m. grundaren har gått ut offentligt och beklagat hur Wikipedia har blivit vänser och klimatinriktat. Hans tanke var från början att inte vara politisk eller opinionsbildande utan bara en källa för kunskap o vetenskap.

Att IPCC inte utför vetenskapliga analyser fattar nog de mest trögtänkta nuförtiden. Men visst låter det som om dom är seriösa i MSM. Om 10 år kan jag gå på vatten och det kan komma väl till pass då Stockholm kommer ligga under den

Jo jag skulle nog vilja säga att jag inte påverkar klimatet alls. Visserligen trampade jag ihjäl en spindel i förra veckan och det säkerligen är därför det regnat denna. Å andra sidan släpper jag mig inte lika ofta numer sedan jag kom på att jag får gaser av gluten. Vilket påverkat inomhusklimatet... det luktar mindre illa och man slipper vädra lika ofta

Hjärntvättade håller nog inte helt med.

Å andra sidan släpper jag mig inte lika ofta numer sedan jag kom på att jag får gaser av gluten. Vilket påverkat inomhusklimatet... det luktar mindre illa och man slipper vädra lika ofta

Det påverkar inomhusMILJÖN att fisa inomhus. Även att en fis är 37,5 grader varm kan den inte höja temperaturen permanent i huset. Hade varit smutt annars sparat olja för uppvärmning om man fortfarande har oljepanna.

Jag har fis förbud inomhus för att jag anser att stanken förstör min inomhusmiljö.

Gäller endast andra, inte mis själv dock.

Det påverkar inomhusMILJÖN att fisa inomhus. Även att en fis är 37,5 grader varm kan den inte höja temperaturen permanent i huset. Hade varit smutt annars sparat olja för uppvärmning om man fortfarande har oljepanna.

Jag har fis förbud inomhus för att jag anser att stanken förstör min inomhusmiljö.

Gäller endast andra, inte mis själv dock.
Öppnar du fönstret påverkas oftast temperaturen i rummet. Temperatur är väl en klimatvariabel? Att en fis inte får det att regna eller snöa inomhus fattar t.o.m. jag

Öppnar du fönstret påverkas oftast temperaturen i rummet. Temperatur är väl en klimatvariabel? Att en fis inte får det att regna eller snöa inomhus fattar t.o.m. jag
Komfortvariabel i ditt fall. Kanske.

Mitt skämtsamma svar var en påminnelse kring att det är allt för vanligt att man blandar ihop klimat med miljö.

Extra lätt då man pratar om inomhusklimat och inomhusmiljö på ett sätt som ibland inte lirar med gängse definitioner.

Temperaturen sänks, eller höjs om man är i Thailand, för att man öppnar fönstret helt rätt. Dvs inte för att växthusgaserna från tiden koncentreras i rummet. En stor burk toa doft sprej löser doft problemet så man slipper öppna fönstret. Man får se till att inte ha cfc gaser i burken som drivgas dock. Då släpper man ut dubbelt.

Kom inte hit och fis hos mig bara, då får du gå ut! Bara jag får fisa inomhus, och då får ingen annan gå ut eller, hemska tanke, öppna fönstret!

Hehe.

Varje gång jag väljer tråden ”kolla här alla klimatskeptiker”, blir jag påmind om hur beskuren rätten att yttra sig är.
I en svart står det: ”Det här videoklippet är inte tillgängligt”. Det handlar om en YouTube-video som SWEBBTV producerat med Elsa Widding, en av de klokaste människor jag känner till. YouTube bedriver aktiv klimatpolitik liksom statliga myndigheter typ SVT och SR. Skillnaden är att de skattefinansierade svenska kanalerna ALDRIG släpper fram synpunkter som ifrågasätter den klimatpolitik som bedrivs, frånsett andningshålet ”Ring P1”. Elsa Widding har numera en egen kanal på YouTube, som man ännu inte raderat. Kan man påverka YouTube, SVT och SR att sluta upp med sitt odemokratiska beteende? Jag kontaktade SR när de gång på gång presenterar agronomen Rockström som ”klimatforskare”. ”Du får gärna tipsa oss om klimatforskare som du vill höra i radion”, fick jag som svar. Därför har kontaktade jag Elsa Widding och hon svarar ”Återkommer med lista på personer”. Under tiden, passa på att titta på Elsas senaste video, imorgon kan den vara raderad.

De flesta av jordens civiliserade demokratier har väl någon form av miljöpartier som har varit ögonöppnare och blåslampa på resten av partierna fast med olika framgång, kolla bara på tx textilindustrin i Asien
Det hade dock varit betydligt bättre om dom fokuserar på miljöpolitiken och inte på sådant som förstör landet på ett annat sätt.

Jobbigt när klimatuppvärmningen gör att det blåser mindre. Kanske skulle byggt ett 4 gen kärnkraftsverk istället?

Det hade dock varit betydligt bättre om dom fokuserar på miljöpolitiken och inte på sådant som förstör landet på ett annat sätt.
Ja alla enfrågepartier ( du kan räkna ut själv vilka jag tänker på) borde endast få hålla sej precis över 4% spärren och vara en blåslampa på övriga partier utan direkt makt (hur nu det skulle gå till 555)

Ja alla enfrågepartier ( du kan räkna ut själv vilka jag tänker på) borde endast få hålla sej precis över 4% spärren och vara en blåslampa på övriga partier utan direkt makt (hur nu det skulle gå till 555)
Tyvärr har MP alldeles för mycket makt för sina 4,3% vilket jag anser vara odemokratiskt. Och hela landet får lida för detta.

Tillbaka
Topp