Om det nu ens är sant? De hänvisar till "En ny vetenskaplig studie", och "forskare" utan att visa någon reell fakta och mätningar över längre tid. På samma sätt har det blivit en "sanning" att Grönlands-glaciären också smälter i katastrofal takt. Men i år när den ökat i omfattning, då blir det märkligt tyst.
Men även om det sker en ytterst liten global uppvärmning just nu, så är jag 100% säker på att den ingår i de naturliga klimatförändringarna, som har pågått sedan jorden bildades, och kommer att fortgå i oändlig tid, helt drivna av solens aktiviteter.
Människan har nästan inget med detta att göra, mer än ytterst marginellt genom den något ökade koldioxidhalten i atmosfären som ökat från ca 0,03% till 0,04% nu, vilket har bidragit till att växtligheten har ökat.
Som då också medfört att miljontals människor sluppit att svälta ihjäl jämfört med vad som skulle varit fallet annars.
Att tro att en ökning av CO² med 0,01% skulle medföra en växthuseffekt, är så dumt så jag saknar ord.
Jag rekommenderar mycket starkt att lyssna på Elsa Widding, en riktig vetenskapskvinna som vet vad hon pratar och också visar underliggande fakta till allt vad hon påstår. Sök efter hennes serie på Youtube. Synnerligen intressant.