kolla här alla klimatskeptiker

Så privatisering är det onda.
Dina pengar skal således tillhöra staten?
Japp, de vänsterblivna tänker som översossen Mussolini:

"Allt inom Staten, intet mot Staten, intet utanför Staten." - Benito Mussolini

På Palmes tid så fick vi faktiskt lära oss att samhälle och stat skulle vara samma sak! Den järnhårda indoktrineringen sitter i så till den milda grad att svensken lägger sin frihet i statens händer mot att han skall få trygghet i gengäld. Det räcker att hota med mindre pengar för staten att spendera för att fårflocken oroligt skall rösta för ytterligare 4 år av förfall.

Ja privatisering av våra gemensamma samhällsfunktioner är av ondo, du kanske tycker att det är ok med att kineser investerar överallt och naturligtvis tar hem vinsten till Kina
Svar på frågan, mina pengar är mina

Jag tycker att det åtminstone ska finnas ett privat alternativ till mycket.
Helst vill jag inte se några kineser som bygger vindkraftverk eller annat i Sverige.
Reglering av marknaden är bra. Det fungerar rätt bra i Norge med oljan.

Nu var det du som nämnde att det var ett problem med att du tog dina pengar till Thailand.
Det betyder väl även att en företagares pengar som är färdigskattade bör ses på lik linje med dina pengar.

Orkar inte skriva spaltmeter, jag inte bara tycker hon är falsk, det defakto helt korrekt. Vänder kappan efter opinionen, dansar efter vänstern, står inte för vad hon säger. mm Det finns hur mycket som helst, det är exempelvis hon som skapat denna cirkus med energin, inte Putin :laugh2: :laugh2:
Klart att du får tycka vad du vill men jag tycker precis tvärtom jag tycker hon verkar mycket rekorderlig och trovärdig
Cirkusen kring energin var väl en partiöverskridande överenskommelse om du tänker på kärnkraft nedläggningen

Klart att du får tycka vad du vill men jag tycker precis tvärtom jag tycker hon verkar mycket rekorderlig och trovärdig
Cirkusen kring energin var väl en partiöverskridande överenskommelse om du tänker på kärnkraft nedläggningen
Ja tror man på Stalin, Mao och Pol Pot så kan nog även Maggan verka trovärdig.

De senaste reaktorerna som stängdes tvingades stänga då regeringen införde en effektskatt, dvs en straffskatt på just kärnkraft. Oppositionen försökte att skjuta fram nedstängningen för ett par år sedan men blev nedröstade med en röst i riksdagen. Så nog står Svetsaren och Maggan för cirkusen.

Återigen räddar jag klimatet och åker kollektivt.
Nice with a bus ride. Airbus is also a bus

image.webp

Nyttigt att läsa för de som tycker vindkraft är billigare än kärnkraft.

/ SatanG

Och så här långt från vetenskapen är Maths Nilsson

Istället för att fokusera på sannolika procentsatser och antagna samband mellan två händelseförlopp i försöken att finna möjliga orsaks-samband, har fyra forskare återgått till att studera de nödvändiga förutsättningarna för orsaks-samband enligt “den vetenskapliga metoden”. De har funnit att “den allmänna uppfattningen att ökande CO₂ orsakar stigande temperatur kan uteslutas, eftersom den bryter mot de nödvändiga villkoren för denna riktning av orsak och verkan.”

Vi har länge utsatts för en massiv propaganda. Jorden har existerat i 4.540.000.000 år med naturliga klimatförändringar. Media påstår nu att det är under de senare åren som människan som genom sitt leverne styr klimatet.
En klimatförändring kräver att man studerat vädret under minst 30 år. Här på Teneriffa finns det väderdata data sedan 1980. Tack vare ny programvara kan man på några sekunder se trender i klimatet.

Tillbaka
Topp