kolla här alla klimatskeptiker

Ä du på g o bli lite onykter på balkongen...?
Ett foto från min balkong.

16850174595745219759765268734026.webp

Hej

Larmet: ”Vattenfall” under Antarktis yta saktar ner​

Världens största vattenfall, som återfinns under ytan i Antarktis, saktar ner snabbare än förväntat. Det skriver tre forskare i The Conversation. Strömmen består av flera tusen miljarder ton vatten som rinner ner i världshavens djup och fördelar värme och koldioxid över världen.
När havsströmmen nu saktar ner kan det få stora konsekvenser för världens klimat, havsvattennivåer och det marina livet, enligt forskarna. Även syrenivåerna långt ner i haven påverkas av förändringen.
Enligt mätningar bedöms strömmen ha saktat ner med 30 procent, vilket är en betydligt snabbare förändring än tidigare prognoser.

Mvh isan lover

Hej

Larmet: ”Vattenfall” under Antarktis yta saktar ner​

Världens största vattenfall, som återfinns under ytan i Antarktis, saktar ner snabbare än förväntat. Det skriver tre forskare i The Conversation. Strömmen består av flera tusen miljarder ton vatten som rinner ner i världshavens djup och fördelar värme och koldioxid över världen.
När havsströmmen nu saktar ner kan det få stora konsekvenser för världens klimat, havsvattennivåer och det marina livet, enligt forskarna. Även syrenivåerna långt ner i haven påverkas av förändringen.
Enligt mätningar bedöms strömmen ha saktat ner med 30 procent, vilket är en betydligt snabbare förändring än tidigare prognoser.

Mvh isan lover
VAd kan man beskatta för att få fart på strömmen?

Det här är ganska OT, men det finns kanske någon här som inte tittar på Lets Dance och därför har gått minste om underhållningen när klimataktivisten slås ut av kameran. :laugh:

En högst roande mellanakt, klart bättre än dansnumren.

Jag är helt övertygad om att det finns förändringar i klimatet, men hur stora de är samt varför klimatet förändras det vet jag inte och det vet ingen annan här heller, de/ni som blint litar på forskares uppgifter om människans påverkan samt att det är just detta som är det stora hotet tror jag är fetlurade, dessa forskare är uteslutande i behov av att denna hysteri överlever, de har ju sin inkomst av detta. Visst förändras klotets klimat, men hur mycket och varför ? Det enda vi vet är att geologer säger sig kunna bevisa att det förekommit mindre eller större förändringar under miljontals år.
Och varför skulle detta nu helt plötsligt förändras

Det här inslaget är på dryga 4 minuter och borde kunna få alla förespråkare av vindkraft att ta sig en funderare. De lär dessutom kunna få rätt svårt att fortsätta hävda att det skulle vara en bra affär och mycket billigare än kärnkraft. :xmas_smiley:

För den som inte orkar tänka själv, så kan ju ett enkelt test vara: Tycker vänsterblivna och MP att det är en bra idé, då måste det vara galet och räkningen landar hos skattebetalarna.

Jag satte på P1 och SMHI talade om köldrekord i Sverige idag.
”Här i natt uppmätte Kalmar sin lägsta junitemperatur sedan 1965 på minus 0,4 och även Visby hade sin lägsta junitemperatur sedan 1991 på på minus 0,3.”
Jag trodde att det bara fanns värmerekord i propagandaradion.

P1.webp

”Här i natt uppmätte Kalmar sin lägsta junitemperatur sedan 1965 på minus 0,4 och även Visby hade sin lägsta junitemperatur sedan 1991 på på minus 0,3.”

P1.png
Så konspiratorisk lagd är inte jag utan jag tror att anledningen till att det oftare rapporteras om värme- än köldrekord helt enkelt beror på att värmerekorden slås betydligt oftare. Här i norrbottens inland snöade det i går , ovanligt denna tid men det säger inget om klimatet.

P1.png

Tillbaka
Topp