kolla här alla klimatskeptiker

Naturvårdsverket har väl bara sossar och miljömuppar anställda precis som SVT. :thumbsdown:
Konstigt i så fall att SVT blivit fällda i granskningsnämnden ett par gånger på senare tid för att ha varit alltför Israelvänliga i sin rapportering från området. Sossereportrar som hejjar på Israel ? F-n trot som Rellingen sa.

Intressant när man ser folk som säger att "Vi" måste göra allt för klimatet och sen reser dom till Thailand med flyg då och då.
Då gäller tydligen inte vad dom skriver om att "alla" måste hjälpas åt.
Det kallas hyckleri i min värld.

Eftersom man inte är hycklare så kan man flyga utan att skämmas.
Dottern gillar att flyga och gör ordentliga klimatavtryck.

IMG_0492.jpeg

Intressant när man ser folk som säger att "Vi" måste göra allt för klimatet och sen reser dom till Thailand med flyg då och då.
Många som tycker att "Vi" ska göra mer för klimatet och som eldar med ved och förpestar närmiljön samt kör med en 20 år gammal dieselbil och frun med en annan gammbil.

Inköpen sker på en stormarknad 30km från bostaden.

Aha @LeWe är en Tomte ser jag på profilbilden. Jaha då var det ännu en Tomte som dyker upp här på ett forum med Thailand i fokus och med många som är gifta med eller har ett förhållande med någon från Thailand.

Jo du förstår att det är ju inte alla som Tomten som kan ta släden med renarna när de skall åka till Thailand och då blir det att resa med flygplan istället. Hoppas att renarna pruttar ut mindre koldioxid än kossor för ett mindre ”klimat”avtryck. Men synd att renarna troligen dör i Thailands ”klimat” om de skulle komma hit nu då det nog är alldeles för varmt för dem här nu.

Aha @LeWe är en Tomte ser jag på profilbilden. Jaha då var det ännu en Tomte som dyker upp här på ett forum med Thailand i fokus och med många som är gifta med eller har ett förhållande med någon från Thailand.

Jo du förstår att det är ju inte alla som Tomten som kan ta släden med renarna när de skall åka till Thailand och då blir det att resa med flygplan istället. Hoppas att renarna pruttar ut mindre koldioxid än kossor för ett mindre ”klimat”avtryck. Men synd att renarna troligen dör i Thailands ”klimat” om de skulle komma hit nu då det nog är alldeles för varmt för dem här nu.
Oj då!
Den tån var tydlige öm.
Men den här tomten hycklar inte med vad Vi eller Alla ska göra och sen gör motsatsen.
Och jag åker till Thailand när det passar mig oavsett om jag har ett förhållande där eller inte.
Det var hyckleriet som var kärnpunkten och inte något illa menat mot Thailand.

Jag hade precis tankat och nollställde km-räknare. Normalt drar bilen 5,3 L/km men utan AC bara 4.8 L/km.
Frågan är då om jag skall "rädda klimatet" genom att ha ett dåligt klimat med tvärdrag i bilen.
Jag får skicka frågan vidare till Greta.

Hej

Ja jorden och våra barnbarn går en lysande framtid till mötes, är du stolt över att tillhöra dom som vill ha en sån här utveckling (avveckling) ?

Dum fråga egentligen, du röstar ju och propagerar för en sån utveckling.

Mvh isan lover
Du som propagerar för din sak, här är artikel från aftonbladet från för par dagar sen om hur din thaimout, ta barn ur skola och flyga till thailand bidrar till klimatutvecklingen.
Skadar barnen pga framtida klimat.
Lev som du lär...

Eftersom man inte är hycklare så kan man flyga utan att skämmas.
Dottern gillar att flyga och gör ordentliga klimatavtryck.

IMG_0492.jpeg
Jag var nära sist, var vid disken och frågade om upgrade men hade inte blivit onyckter än så kunde räkna ut att kosta som stenlägga tomten.
Nä ibland kan man få bra erbjudande efter incheckning men känns som blivit färre.

Jag var nära sist, var vid disken och frågade om upgrade men hade inte blivit onyckter än så kunde räkna ut att kosta som stenlägga tomten.
Nä ibland kan man få bra erbjudande efter incheckning men känns som blivit färre.

Det var knökfullt i business.

Men man får hoppa över en måltid när man har det kul på flyget. Man kan ju inte ha pengar till allt.

IMG_0502.jpeg

Men man får hoppa över en måltid när man har det kul på flyget. Man kan ju inte ha pengar till allt.

IMG_0502.jpeg
Är ju så, fick dock en hel stol rad till peking och sov till frukost, så prismässigt hade det inte vart värt att sova bort +15k.
Om du är kvar i Pratumnak runt onsd-torsd kanske vi kan träffas på en frukost vid Luna på soi kasetsin nära där du bor.
Eller en middag inom samma område med hela familjen men News eller kasetsin.
Vi får se, fortsatt hemma kanske resa imorgon inte bestämt men räknar med ifall att här nere 17 igen.

Är ju så, fick dock en hel stol rad till peking och sov till frukost, så prismässigt hade det inte vart värt att sova bort +15k.
Om du är kvar i Pratumnak runt onsd-torsd kanske vi kan träffas på en frukost vid Luna på soi kasetsin nära där du bor.
Eller en middag inom samma område med hela familjen men News eller kasetsin.
Vi får se, fortsatt hemma kanske resa imorgon inte bestämt men räknar med ifall att här nere 17 igen.

Jag drar nog vidare på söndag.
Kanske kommer tillbaka efter djungeln.
Jag kör på med en 1v tur bara för att.

IMG_0502.jpeg
Sen råd med allt blir hur man valutarväxlar och tänker.
Fick som skrivit bra tillbaks på skatten och i veckan även avstämt med svenska plus frugan sålt av en del krypto.
Så ser ut som lönen kommer gå rakt i spar en tid framöver.

Det är kanske därför dessa med mossa innanför pannbenet inte har varit här på ett tag, Typ IL, Broder mfl

Tillbaka
Topp