kolla här alla klimatskeptiker

Johan Rockström, professor i miljövetenskap påstår att det finns
”Starka vetenskapliga bevis för att utlösa planetariskt nödläge”.
Johan och Greta delar samma pessimistiska syn på framtiden.
Rockström har nästan varje år figurerat i SVT Nyheter.
SVT borde bjuda in sansade, välmeriterade personer som Lennart Bengtsson som en balans till hysterin.

Lennart Bengtsson, professor emeritus i dynamisk meteorologi, fick 2015 in ett debattinlägg i SVT Nyheter.
Mycket balanserat: ”Det råder ingen oenighet bland fackexperter att mer växthusgaser i atmosfären ger en varmare jord. Däremot är vetenskapen osäker hur mycket varmare det kan bli och här har forskarna olika uppfattningar.”

G&R.jpg

När jag jobbade som fiskare så märkte vi förändring redan i början på 90 talet, plötsligt började få någon enstaka tropisk fisk sen i av slutet 90 talet början av 2000 talet så mycket så vi kunde skicka egen låda i veckan på auktion med fiskar som normalt inte finns här i Sverige.

Nordsjön har blivigt stormigare, vintrarnas oväder nu för tiden går tätt på och var få dagar sist vi inte hade storm och vissa riktigt otrevliga med ihållande orkanstyrka.

Vaktmästare och förste styrmän kanske, vad vet jag , jag tillhör ingen av dessa kategorier , jag känner medlidande för henne då hon farit illa av sina extrema vänster inriktade föräldrar, men nu är hon 21 år och är själv djäkligt grov i käften med påhopp mm , Hon är vuxen och får då svar på tal, Huruvida hon alltid talar sanning, ja det gör hon säkert, efter sin egen samt sina föräldrars övertygelse
Japp helt rätt, styrman är jag men certifierad sjökapten med 4 års sjöbefälsutbildning på universitet, så jag är akademiker men fortsatt white trash.
Är rätt högre certifierad än stor del av svenska sjökaptener pga jobbar inom offshore.

Johan Rockström, professor i miljövetenskap påstår att det finns
”Starka vetenskapliga bevis för att utlösa planetariskt nödläge”.
Johan och Greta delar samma pessimistiska syn på framtiden.
Rockström har nästan varje år figurerat i SVT Nyheter.
SVT borde bjuda in sansade, välmeriterade personer som Lennart Bengtsson som en balans till hysterin.

Lennart Bengtsson, professor emeritus i dynamisk meteorologi, fick 2015 in ett debattinlägg i SVT Nyheter.
Mycket balanserat: ”Det råder ingen oenighet bland fackexperter att mer växthusgaser i atmosfären ger en varmare jord. Däremot är vetenskapen osäker hur mycket varmare det kan bli och här har forskarna olika uppfattningar.”

G&R.jpg
2015 är ju några år sedan. Det är som med syslöjdsmanualen, den måste hela tiden uppdateras med senaste kunskapen.

Lennart Bengtsson lever vidare i andra media än SR och SVT.
Exempel:

Professorn om Greta Thunberg | Har gått gymnasiet - är ingen klimatexpert​

Vissa är tyvärr obsessed med svenska praktiska ämnen på högstadiet som skall associeras med damer för härskar teknik och även vårt grannland i väster och deras ekonomi, på individnivå.

Vad nu det skulle tillföra i ämnet....

Lennart Bengtsson lever vidare i andra media än SR och SVT.
Exempel:

Professorn om Greta Thunberg | Har gått gymnasiet - är ingen klimatexpert​

Anledningen till att Bengtsson inte får vara med i SVT eller SR när ämnet är klimat gissar jag att det beror på att han är expert inom området meteorologi och inte klimat och dessutom känd för att inte vara helt pålitlig i sina påståenden.

För övrigt så hävdar ju Greta alltid att det är just expertisen och inte henne man ska lyssna till.

Anledningen till att Bengtsson inte får vara med i SVT eller SR när ämnet är klimat gissar jag att det beror på att han är expert inom området meteorologi och inte klimat och dessutom känd för att inte vara helt pålitlig i sina påståenden.

För övrigt så hävdar ju Greta alltid att det är just expertisen och inte henne man ska lyssna till.
Fast Bert Bolin var också professor i meteorologi. Han var med och grundade FNs klimatpanel. Han Miljöpartisten Per Holmgren han var meteorolog.

De som sätter AGENDAN för SVT är i huvudsak avdankade politiker.
Ordförande för SVT´s styrelse (Förvaltningsstiftelsen) är
Civilekonomen Caroline af Ugglas. F.d. vice VD för Svenskt Näringsliv
Politiska medlemmar:
Mediakonsulten Mats Örbrink, nominerad av KD
Leg. psykologen Birgit Hansson, nominerad av V
Public affairs-konsulten Mattias Keresztesi, nominerad av M
F.d. riksdagsledamoten Jonas Gunnarsson, nominerad av S
F.d. riksdagsledamoten Berit Högman, nominerad av S
F.d. riksdagsledamoten Per Lodenius, nominerad av C
De är en garanti för enfalden. Är inte SD ett stort parti i Sverige?

Den här Maths Nilsson som har underkänt Bengtssons påståenden är mer expert i klimatfrågan då antar jag.

Den här Maths Nilsson som har underkänt Bengtssons påståenden är mer expert i klimatfrågan då antar jag.
Åsikterna går isär.
Valentina Zharkova heter en astrofysiker som forskar på universitetet i Newcastle. Hon kommer från Ukraina.
”På grund av förändringar i solaktiviteten är Jorden på väg mot en ny mini-istid och det finns inget vi kan göra åt det." varnar Zharkova,
Baserat på mätningar av Solens magnetfält förväntar sig professor Zharkova att jordens medeltemperatur kommer att sjunka med 1 grad under de kommande 30 åren.
En känd religiös ledare ser Jorden ur ett helt annat perspektiv.

Leader.jpg

De som sätter AGENDAN för SVT är i huvudsak avdankade politiker.
Ordförande för SVT´s styrelse (Förvaltningsstiftelsen) är
Civilekonomen Caroline af Ugglas. F.d. vice VD för Svenskt Näringsliv
Politiska medlemmar:
Mediakonsulten Mats Örbrink, nominerad av KD
Leg. psykologen Birgit Hansson, nominerad av V
Public affairs-konsulten Mattias Keresztesi, nominerad av M
F.d. riksdagsledamoten Jonas Gunnarsson, nominerad av S
F.d. riksdagsledamoten Berit Högman, nominerad av S
F.d. riksdagsledamoten Per Lodenius, nominerad av C
De är en garanti för enfalden. Är inte SD ett stort parti i Sverige?
Det är klart att tror man på fullt allvar att en hagelskur över en solcellspark är orsakad av värmeutstrålning från nämnda park så är man väl öppen för vilka konspirationsteorier som helst. Tror du verkligen att dessa personer försöker påverka program och vilka som anställs som passar deras egen politiska agenda ? Jag ser då 3 politiskt till höger och 3 till vänster och sätter centerpartisten mitt emellan när jag räknar, orättvist ? Är inte SD i mångt och mycket emot Public Service ? Är dom det så ska dom väl inte vara med i styrelsen, vilken ägare av ett företag vill ha med en styrelsemedlem som ogillar företaget ?

För övrigt var före detta Högerpartiets partisekreterare Sam Nilsson VD för SVT mellan 1981-1999 alltså under Bildt, Carlsson, Persson och Reinfeldts regeringar och det gick bara fint men det var innan konspirationsteoretikerna hade kommit in på banan utan vanligt sunt förnuft fick råda.

Tillbaka
Topp