kolla här alla klimatskeptiker

Ok jag fattar. Jag trodde det inte spelade någon roll vilka källor man hänvisar till om inte budbäraren själv inte var expert i frågan.
Du ska inte tro på allt du läser och ser på internet. Det finns så mycket fake news och alternativ fakta.
Hemligheten är att tänka själv och sålla bort det felaktiga.

Det är klart att tror man på fullt allvar att en hagelskur över en solcellspark är orsakad av värmeutstrålning från nämnda park så är man väl öppen för vilka konspirationsteorier som helst. Tror du verkligen att dessa personer försöker påverka program och vilka som anställs som passar deras egen politiska agenda ? Jag ser då 3 politiskt till höger och 3 till vänster och sätter centerpartisten mitt emellan när jag räknar, orättvist ? Är inte SD i mångt och mycket emot Public Service ? Är dom det så ska dom väl inte vara med i styrelsen, vilken ägare av ett företag vill ha med en styrelsemedlem som ogillar företaget ?

För övrigt var före detta Högerpartiets partisekreterare Sam Nilsson VD för SVT mellan 1981-1999 alltså under Bildt, Carlsson, Persson och Reinfeldts regeringar och det gick bara fint men det var innan konspirationsteoretikerna hade kommit in på banan utan vanligt sunt förnuft fick råda.
Menar du på allvar att SD som ett av de största partierna i Sverge inte ska få vara med att påverka skattefinansierade publik service för att de är kritiska till dess existens?

Ok jag fattar. Jag trodde det inte spelade någon roll vilka källor man hänvisar till om inte budbäraren själv inte var expert i frågan.
Jag kan utan att skämmas tex hänvisa till massor med källor som pekar på att Magnus Carlsen är en schackspelare av yppersta världsklass utan att för den skull inte veta stort mer än hur pjäserna flyttas.
1714497254716.png

Menar du på allvar att SD som ett av de största partierna i Sverge inte ska få vara med att påverka skattefinansierade publik service för att de är kritiska till dess existens?
Nåt sånt ja, dom får väl söka politisk majoritet i riksdagen om dom vill lägga ner företaget, inte göra det inifrån. Bara min åsikt som vare sig SD eller styrelsen för SVT bryr sig om.

Precis, Putin omger sig inte med folk med "fel åsikt", sådana placeras i fängelse. Bekvämt med en styrelse utan avvikande åsikter! Jag tror att SD ville förändra SVT till ett nyhetsmedia utan pekpinnar. Själv orkar jag inte med SVT men i morgon skall jag lyssna till Studentsångarna i Lund. Det får mig att tänka på "gamla goda tider".

Du ska inte tro på allt du läser och ser på internet. Det finns så mycket fake news och alternativ fakta.
Hemligheten är att tänka själv och sålla bort det felaktiga.
Fast ibland verkar det som som någon större makt måste slå näven i bordet.

Särskilt om det gäller Norskar och dess finanser...

Stiftelsens uppgift

Stiftelsens bildades för att värna public service-bolagens oberoende och är en buffert mellan statsmakterna och public service-bolagen. Den har ingen roll i tilldelningen av pengar till SVT och den beslutar inte heller om företagets organisation eller verksamhetens inriktning. Stiftelsen utser ordförande och samtliga ledamöter i SVT:s styrelse, med undantag för arbetstagarledamöterna.

Konstruktionen ger SVT en mycket självständig ställning, helt oberoende och skyddat från påtryckningar, bland annat i en av de viktigaste uppgifterna, att "... granska myndigheter, organisationer och företag som har inflytande på beslut som rör medborgarna ...".

SVT:s styrelse fattar beslut om verksamhetens allmänna inriktning men "ej om programmens innehåll".

Den här konstruktionen ger SVT en mycket självständig ställning. SVT ägs varken av staten eller kommersiella intressen och blir på så vis helt oberoende och skyddat från påtryckningar, bland annat i en av de viktigaste uppgifterna, nämligen "att granska myndigheter, organisationer och företag som har inflytande på beslut som rör medborgarna".

Om jag ägde ett företag så skulle jag då inte vilja ha med nån i styrelsen som är motståndare till företaget, tvärtom.

PS ägs av en stiftelse som utses av regeringen, inte det minsta demokratiskt att stänga ute SD.
Eftersom svenska skattebetalare betalar närmare 10,000,000,000kr/år borde det speglas bättre i propagandaapparaten.

Gillar Stefan S, väl värd att lyssna på.

/ SatanG

PS ägs av en stiftelse som utses av regeringen, inte det minsta demokratiskt att stänga ute SD.
Eftersom svenska skattebetalare betalar närmare 10,000,000,000kr/år borde det speglas bättre i propagandaapparaten.

Gillar Stefan S, väl värd att lyssna på.

/ SatanG
Lyssnade för några veckor sedan på Gröning & Blomgren Utanför med Stefan Sauk som gäst och det var inspelat för ett år sedan men var också väl värt att lyssna på men är närmare en timma långt.

Tillbaka
Topp