kolla här alla klimatskeptiker

Nu hoppas jag att du skojar med mig för det kan väl inte vara så illa att du tror att man kan utläsa klimatförändringar genom en enskild väderhändelse i Norrland på några dagar. Men håller med om att det är ovanligt kyligt här i norr just nu.
Haha nä men om det är värmebölje i Italien kan man direkt se en koppling ;)

Hur som helst är Greta riktigt sur nu.

De är duperade ja. Tror på allt sån SVT och Aftonbladet hittar på 555
I mitt fall är det inget av dom utan mest IPCC som övertygat mig.
"FN:s mellanstatliga klimatpanel IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change) släpper regelbundet rapporter om klimatförändringarna och dess effekter. Med hjälp av underlag från tusentals forskare och experter sammanställer de det rådande vetenskapliga läget. Den senaste sammanfattningen presenterades i mars 2023 i en så kallad syntesrapport."

I mitt fall är det inget av dom utan mest IPCC som övertygat mig.
"FN:s mellanstatliga klimatpanel IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change) släpper regelbundet rapporter om klimatförändringarna och dess effekter. Med hjälp av underlag från tusentals forskare och experter sammanställer de det rådande vetenskapliga läget. Den senaste sammanfattningen presenterades i mars 2023 i en så kallad syntesrapport."
Ställ frågan - hur många grader C* sjunker Jordens medeltemperatur om CO2-halten i atmosfären skulle minska med 25%? De s k experterna kommer inte att ge dig ett svar och de kommer att göra allt för att undvika frågan.

Frågar du en seriös fysiker (som inte är rädd för att bli utmobbad) så skulle han antagligen hävda att det inte är mätbart, men att vissa teoretiska beräkningar baserade på kända fysikaliska lagar ger ett resultat på c:a 0,3 *C.

Människa påverkar säkerligen Jordens medeltemperatur, men inte nämnvärt genom CO2-halten.

PS. De tusentals rapporterna är det sällan någon kritik mot, däremot ifrågasätts den politiskt styrda "panelens" slutsatser utifrån dessa. Rapporterna är oftast inte särskilt "alarmistiska".

Senast ändrad:
Ställ frågan - hur många grader C* sjunker Jordens medeltemperatur om CO2-halten i atmosfären skulle minska med 25%? De s k experterna kommer inte att ge dig ett svar och de kommer att göra allt för att undvika frågan.

Frågar du en seriös fysiker (som inte är rädd för att bli utmobbad) så skulle han antagligen hävda att det inte är mätbart, men att vissa teoretiska beräkningar baserade på kända fysikaliska lagar ger ett resultat på c:a 0,3 *C.

Människa påverkar säkerligen Jordens medeltemperatur, men inte nämnvärt genom CO2-halten.

PS. De tusentals rapporterna är det sällan någon kritik mot, däremot ifrågasätts den politiskt styrda "panelens" slutsatser utifrån dessa. Rapporterna är oftast inte särskilt "alarmistiska".
Fritz är faktaresistent mot vetenskap

Däremot gillar han domedagsprofetsior.

Människan har aldrig i historien varit riktigt utsatt när det har varit varma perioder. Upp till 2 grader varmare än idag. Man kunde ha vinodlingar i mälardalen.

Däremot har vi varit nära att utrotas senast år 536 då solen inte tog sig igenom askan i atmosfären. Missväxt och svält och kraftig reducering av människosläktet

Vore trevligt om du kunde styrka dina påståenden, speciellt det sista stycket som är nytt för mig. Vilka sitter i den politiskt styrda panelen och vilka har dom blivit tillsatta av ?

Så här står det i artikeln.
" mer än tre fjärdedelar av svenskarna är på det klara med att huvudorsakerna till klimatförändringarna orsakas av människan."
Så här står det i deras egen sammanfattande text:
"Sex procent av svenskarna tror att klimatförändringarna är en bluff, visar en färsk undersökning. Svenskarna har större kunskap än vad befolkningarna i de flesta andra EU-länder har."

Vad skulle forskarna gör utan sina påstådda klimatförändringar ? Hur många skulle behöva skola om sig ? Hur många skulle mista jobbet om de pratade ur skägget vad gäller klimatbluffen

Lite löjlig kommentar. Finns det ens någon på det här forumet som inte tror på att vi har pågående klimatförändringar?
Visst har vi klimatförändringar, frågan är väl mer hur mycket människan har påverkan på dessa, marginell skulle jag säga, men det finns en del som använder slantar ämnat till annat för att elda på klimathysterin

IMG_2473.jpeg

Hej

Solande och bandande människor i Enköping. illustrationsbild.

KLIMATHOTETSVERIGE OCH KLIMATET

94 procent av svenskarna tror på klimatförändringarna​

Svenskarna har större kunskap om klimatförändringarna än nästan alla andra länder i EU. Bara Finlands och Luxemburgs befolkning har bättre koll. Det visar en ny undersökning från Europeiska investeringsbanken som TT rapporterar om.
Svenskarna som deltog i undersökningen kunde i högre grad ge en korrekt definition av klimatförändringarna och svara på vilka länder som släpper ut mest.
Bara sex procent procent av svenskarna anser att klimatförändringarna är en bluff och mer än tre fjärdedelar anser att det är vi människor som ligger bakom den globala uppvärmningen.

Mvh isan lover

Hej

Solande och bandande människor i Enköping. illustrationsbild.

KLIMATHOTETSVERIGE OCH KLIMATET

94 procent av svenskarna tror på klimatförändringarna​

Svenskarna har större kunskap om klimatförändringarna än nästan alla andra länder i EU. Bara Finlands och Luxemburgs befolkning har bättre koll. Det visar en ny undersökning från Europeiska investeringsbanken som TT rapporterar om.
Svenskarna som deltog i undersökningen kunde i högre grad ge en korrekt definition av klimatförändringarna och svara på vilka länder som släpper ut mest.
Bara sex procent procent av svenskarna anser att klimatförändringarna är en bluff och mer än tre fjärdedelar anser att det är vi människor som ligger bakom den globala uppvärmningen.

Mvh isan lover
Sanningen är att ”Svenskarna tror sig ha större kunskap om klimatförändringarna än nästan alla andra länder i EU.”
Borde man inte undersöka i vilka Europeiska länder folket är mest drabbar av ”klimathotet”? När jag tittar på nyhetsutsändningar via TV i Europa är det huvudsakligen de statliga kanalerna som sprider mest klimatdynga. De privata kanalerna undviker att plåga folket med att Helvetet är nära.
Det värsta med klimatdyngan är att jag tappat förtroende för demokratin.

Sanningen är att ”Svenskarna tror sig ha större kunskap om klimatförändringarna än nästan alla andra länder i EU.”
Borde man inte undersöka i vilka Europeiska länder folket är mest drabbar av ”klimathotet”? När jag tittar på nyhetsutsändningar via TV i Europa är det huvudsakligen de statliga kanalerna som sprider mest klimatdynga. De privata kanalerna undviker att plåga folket med att Helvetet är nära.
Det värsta med klimatdyngan är att jag tappat förtroende för demokratin.
Men du är ju en duktig medborgare som har installerat solceller.
Vilka kanaler tittar du på som är privata och statliga?

Men du är ju en duktig medborgare som har installerat solceller.
Vilka kanaler tittar du på som är privata och statliga?
Jag är lyckligt lottad som fått en gedigen utbildning och tillägnat mig flera språk.
Jag har också lärt mig att vara sparsam och försöker att reparera före att köpa nytt.
Eftersom Solstrålarna är gratis utnyttjar jag dem.
Därför kan jag idag bada i jacuzzin som håller 37 grader på eftermiddagen. Den värms och renas till 100% av Solen.
Det har den gjort i drygt 24 år. Solstrålarna ger oss också gratis hetvatten i huset.
Ca 25% av vår elförbrukning täcks av två solpaneler.
Vi titta på spanska, tyska, engelska och franska nyheter.
SVT har jag valt bort och slipper därmed kväljningarna. Det räcker med att sampla SR P1.

Tillbaka
Topp