kolla här alla klimatskeptiker

Ah då är jag med. Nä inslaget kanske inte ens finns kvar.

Precis, filmen som jag har sparat är en liten del inspelat med mobilen och skickad till en kompis just pga samma genomsnittstemperatur i den delen av Frankrike för 2300 år sedan som idag, trots människans påstådda påverkan men inte fan bet det argumentet på kompisen för man kunde bara göra en jämförelse på de senaste 100 åren för annars så fick man fel resultat...

Varmt och gött i huset nu.
Var problem när jag var på sjön, dom hade 14 grader i 2 veckor men ringde rörläggaren som installerade, kom en från panasonic och ändrade på inställningarna.
Halvera elförbrukning, 24 grader inne.

Sitter väl en elpatron i pumpen som skall stötta när inte värmepumpen orkar. Elpatronen måste gått ovh värmepumpen stått still låter det som.
Det var det elekriktern trodde med som var med att installera när jag ringde han och frågade vad han trodde.
Men panasonic påstod att så inte var fallet.
Men tror dom ljuger.
Låg på 30-40kwh per dygn, efter proppen gått och omstart 70-100kwh i 2 veckor.
Sen kom dom och grejjade och 30-40kwh igen och nu mycket bättre temp på elementen.
Var ju på sjön och kunde inte kolla själv.

Om Kinesetna gör jobbet och fixar råmaterialet löser det sig kanske för Tyskland-

Precis, filmen som jag har sparat är en liten del inspelat med mobilen och skickad till en kompis just pga samma genomsnittstemperatur i den delen av Frankrike för 2300 år sedan som idag, trots människans påstådda påverkan men inte fan bet det argumentet på kompisen för man kunde bara göra en jämförelse på de senaste 100 åren för annars så fick man fel resultat...
Orsaker till varmare perioder historiskt

Kort svar: Historiskt har varmare perioder främst orsakats av naturliga faktorer som förändringar i jordens bana, variationer i solens strålning, vulkanisk aktivitet, och förändringar i havsströmmar. Dessa processer har lett till återkommande växlingar mellan istider och varmare mellanperioder.

Enligt studien, publicerad vid universitetet i nederländska Leiden, blir skördarna förvisso större – men antalet näringsämnen minskar, samtidigt som blyhalten stiger.

Gammal skåpmat! Så blir det när skördarna skall bli så stora som möjligt och större än vad naturen kan ge. Sedan länge känt att våra jordar blir alltmer utarmade.
Vi människor är duktiga på att effektivisera men naturen lurar vi inte.

Gammal skåpmat! Så blir det när skördarna skall bli så stora som möjligt och större än vad naturen kan ge. Sedan länge känt att våra jordar blir alltmer utarmade.
Vi människor är duktiga på att effektivisera men naturen lurar vi inte.

Du vet att artikeln handlar om hur höjda nivåer av koldioxid i atmosfären påverkar skördarna ?

Tom SVT som Ni anser endast stå för sanningen har visat dokumentärer om jorden som blir allt mer utmärglad. Fortsätt gärna blunda och tjata om CO2
Nu handlar väl denna tråd och klimatet och då har koldioxiden i atmosfären en stor betydelse enligt vetenskapen. Jag kan väl tycka att om du vill diskutera vad ökningen av antalet människor på vår planet leder till så kan du väl starta en ny tråd om det. Det är tillräckligt med trådurspårningar på forumet som det är, senast RIP-tråden. :(

Nu handlar väl denna tråd och klimatet och då har koldioxiden i atmosfären en stor betydelse enligt vetenskapen. Jag kan väl tycka att om du vill diskutera vad ökningen av antalet människor på vår planet leder till så kan du väl starta en ny tråd om det. Det är tillräckligt med trådurspårningar på forumet som det är, senast RIP-tråden. :(
Jag har inget med RIP tråden att göra men du satte ju huvudet på spiken. Du är så förblindad av CO2 tjatet så du kan inte heller se andra problem eller ej heller grundproblem till hur dåligt vårt klot mår. Jag når snart nirvana i jämförelse med er.

Intressant att en ökning från 2 till 8 miljarder människor på jorden på 100 år inte skulle betyda något.
Det är ju bara ynka 6 miljarder till som ska ha mat t.ex och man kan undra hur mkt gödningsmedel det betyder extra.
Och alla vattenresurser som belastas betydligt hårdare eller tar slut.
Människan begår kollektivt självmord som ingen kan stoppa,hur gärna man än vill.

Tillbaka
Topp