Kolloidalt Silver

Acke

Aktiv medlem
Mata ditt barn med silversked, så minskar risken för halsfluss. Inte otänkbart att silver är vårt sista vapen när de multiresistenta bakterierna tar över.

Systerdottern fick in en patient som var mer eller mindre silverförgiftad, så man bör nog vara försiktig. Har för mig att man blir blå (eller var det grön?) om man är rejält förgiftad.

Jag undrar hur det går för barn som växer upp med föräldrar som tvingar i dem kollodialt silver mot allt. Vet en familj som behandlar ungens diabetes med kollodialt silver.

Själv känner jag att det kanske inte är så kul att upptäcka vid 30-40 att barnen har fått livslånga skador.

Det kostar att ta fram läkemedel det finns nog ingen som vågar rekommendera colliodalt silver.
Det fans mycket skrivet om just kolloidalt silver. Det mesta har försvunnit på internet. Jag är inte det minsta rädd för att dricka det.
Det finns många sätt att få i sig silver ex ta nattvarden äta med silverbestik. Bära silver smycken. Skickar med två länkar som förklarar varför vi inte dricker kolloidalt silver men borde.

Linné on line – Att utveckla ett läkemedel

Kolloidalt silver - funktion och erfarenheter - VAKEN.se

nmax

Forumveteran
@nmax

Det som faktiskt skrämde mig lite var hur lite forskning det verkar finnas på ämnet, förutom på djur.

Största anledningen till förbud verkar vara avsaknaden av bevisade positiva effekter ihop med avsaknaden av en gedigen forskning gällande negativa effekter. Att då sälja det som en mirakelkur är missvisande.

Själv tror jag inte att ett glas ibland gör vare sig till eller från.
Eftersom flera miljoner människor i USA använder ks regelbundet så finns ju eg forskningen där mitt framför näsan.
Varför FDA varnar för nåt som det inte finns några belägg för att det skulle vara farligt kan man ju undra, kan det hänga ihop med att big pharma ser ks som en gigantisk ekonomisk fiende?...

Det är vetenskapligt bevisat att ks dödar bakterier mycket effektivt och att bakterierna inte kan utveckla resistens mot ks. Mirakelkur är väl att ta i men typ samma funktion som antibiotika är nog ingen överdrift med skillnaden då att det inte finns någon resistens risk.

nmax

Forumveteran
Min första googling gav argyria.
Läste jag vidare? ...Nä.
Existerar inga fall överhuvudtaget som fått argyria av kolloidalt silver.
Men många gör som dig och läser det falska påståendet utan att läsa vidare och bestämmer sig sen för att ks är farligt, måste det ju vara eftersom dom säger det på nyheterna eller...

Senast ändrad:

nmax

Forumveteran
Jag undrar hur det går för barn som växer upp med föräldrar som tvingar i dem kollodialt silver mot allt. Vet en familj som behandlar ungens diabetes med kollodialt silver.

Själv känner jag att det kanske inte är så kul att upptäcka vid 30-40 att barnen har fått livslånga skador.
Ks mot diabetes, njae det tror jag inte på, många överdriver helt klart vad ks hjälper mot men tror heller inte att barnen tar någon som helst skada av det om det är ks av 10ppm dom får vilket är det som man normalt tar.

nmax

Forumveteran
Ang argyria så mig veterligt så finns det 2 kända fall i hela världen, har jag missat nåt så säg till.
Dessa 2 som utvecklat argyria hade intagit silver nitrat i stora mängder, en helt annan produkt än kolloidalt silver och dessutom var koncentrationen silver tusenfalt ggr högre än ks 10ppm. Men förutom argyria så var dom i övrigt helt friska.
Skall man utveckla argyria av ks så får man sätta i sig 1000 tals liter, lycka till med det.

Som sagt i USA används ks av väldigt många och inte ett enda känt fall av argyria finns men ändå så används argyria som ett argument att skrämma folk från att använda ks. Varför?

Ks mot diabetes, njae det tror jag inte på, många överdriver helt klart vad ks hjälper mot men tror heller inte att barnen tar någon som helst skada av det om det är ks av 10ppm dom får vilket är det som man normalt tar.
Att dagligen dricka en massa kollodialt silver under många, många år tror jag faktiskt inte är nyttigt och det är just den typen av forskning som saknas. Att frångå bevisat fungerande mediciner för att chansa med barnens hälsa anser i alla fall jag vara oerhört ansvarslöst.

Handlar inte bara om eventuella skador från kollodialt silver utan också om vad som händer i kroppen med diabetes som inte blir behandlad. Inte bara diabetes utan även allvarligare sjukdomar som det faktiskt markandsförs mot och säger sig bota. Någon med HIV lär förlora många år och riskera att smitta andra om riktig behandling skippas. Detsamma gäller cancer, där riskerar man också livet.

Bara för att en massa människor häller i sig det dagligen betyder det inte att det finns några stabila studieresultat då det inte sker under kontrollerade former och en längre tid. De studier på möss och råttor som finns är ju allt annat än positiva.

Fall med Argyria och kollodialt silver.

Sen kan folk hälla i sig precis vad de vill enligt mig. Men det ska inte tryckas i barn och det ska inte marknadsföras mot lättlurade som botemedel mot livshotande sjukdomar och tillstånd.

Ang argyria så mig veterligt så finns det 2 kända fall i hela världen, har jag missat nåt så säg till.
Dessa 2 som utvecklat argyria hade intagit silver nitrat i stora mängder, en helt annan produkt än kolloidalt silver och dessutom var koncentrationen silver tusenfalt ggr högre än ks 10ppm. Men förutom argyria så var dom i övrigt helt friska.
Skall man utveckla argyria av ks så får man sätta i sig 1000 tals liter, lycka till med det.

Som sagt i USA används ks av väldigt många och inte ett enda känt fall av argyria finns men ändå så används argyria som ett argument att skrämma folk från att använda ks. Varför?
En klasskompis som använder det mot allt dricker i alla fall ett par liter om dagen. Blir rätt så mycket över tid.

nmax

Forumveteran
Att dagligen dricka en massa kollodialt silver under många, många år tror jag faktiskt inte är nyttigt och det är just den typen av forskning som saknas. Att frångå bevisat fungerande mediciner för att chansa med barnens hälsa anser i alla fall jag vara oerhört ansvarslöst.

Handlar inte bara om eventuella skador från kollodialt silver utan också om vad som händer i kroppen med diabetes som inte blir behandlad. Inte bara diabetes utan även allvarligare sjukdomar som det faktiskt markandsförs mot och säger sig bota. Någon med HIV lär förlora många år och riskera att smitta andra om riktig behandling skippas. Detsamma gäller cancer, där riskerar man också livet.

Bara för att en massa människor häller i sig det dagligen betyder det inte att det finns några stabila studieresultat då det inte sker under kontrollerade former och en längre tid. De studier på möss och råttor som finns är ju allt annat än positiva.

Fall med Argyria och kollodialt silver.

Sen kan folk hälla i sig precis vad de vill enligt mig. Men det ska inte tryckas i barn och det ska inte marknadsföras mot lättlurade som botemedel mot livshotande sjukdomar och tillstånd.
Nä tar man ks och skippar vanlig medicin mot ex hiv så är man ju inte måttligt korkad.
Jag är helt öppen i min syn på detta, visa mig bra fakta som stöder att det är farligt så ger jag mig direkt, själv hittar jag inget trovärdigt eftersom dom bevisligen förvränger fakta ex i argyria fallen.

Nä tar man ks och skippar vanlig medicin mot ex hiv så är man ju inte måttligt korkad.
Jag är helt öppen i min syn på detta, visa mig bra fakta som stöder att det är farligt så ger jag mig direkt, själv hittar jag inget trovärdigt eftersom dom bevisligen förvränger fakta ex i argyria fallen.
Just argyria är väl inte det som hade oroat mig. Samtidigt kan man ju undra varför testerna aldrig gick vidare från möss och råttor till människor? Med tanke på hur många dumma saker som faktiskt har testats i hopp om att hitta diverse botemedel så hade nog något labb, någonstans gått vidare med mänskliga tester under kontrollerade former. Hade ett labb gjort detta och funnit positiva resultat hade nog denna studien publicerats då forskare brukar tycka om att vara först ut med positiva nyheter som förändrar världen.

Om inte ett enda sjukhus eller universitet verkar tro på positiva effekter och avsaknad av bieffekter och vilja gå vidare med mänskliga studier räcker faktiskt det för att avskräcka mig. Men jag föredrar bevisade resultat och effekter i det mesta jag tar mig för i livet, möjligtvis att jag testar nytt groggvirke ibland.

Just argyria är väl inte det som hade oroat mig. Samtidigt kan man ju undra varför testerna aldrig gick vidare från möss och råttor till människor? Med tanke på hur många dumma saker som faktiskt har testats i hopp om att hitta diverse botemedel så hade nog något labb, någonstans gått vidare med mänskliga tester under kontrollerade former. Hade ett labb gjort detta och funnit positiva resultat hade nog denna studien publicerats då forskare brukar tycka om att vara först ut med positiva nyheter som förändrar världen.

Om inte ett enda sjukhus eller universitet verkar tro på positiva effekter och avsaknad av bieffekter och vilja gå vidare med mänskliga studier räcker faktiskt det för att avskräcka mig. Men jag föredrar bevisade resultat och effekter i det mesta jag tar mig för i livet, möjligtvis att jag testar nytt groggvirke ibland.
Finns väl inget intresse att bedriva forkning på något dom inte kan sätta patent på, finns ingen lönsamhet i en sådan forskning då.

Lite samma sak som när det gällde cannabis läkande effekt, fanns väl inget läkemedelsbolag som var intresserad av att forska i det.

Finns inget läkemedelsbolag som utför ideel forskning för folkhälsan, det måste finnas utsikter till stor vinst för att det skall avsättas pengar till forskning.

Finns väl inget intresse att bedriva forkning på något dom inte kan sätta patent på, finns ingen lönsamhet i en sådan forskning då.

Lite samma sak som när det gällde cannabis läkande effekt, fanns väl inget läkemedelsbolag som var intresserad av att forska i det.

Finns inget läkemedelsbolag som utför ideel forskning för folkhälsan, det måste finnas utsikter till stor vinst för att det skall avsättas pengar till forskning.
Universitet bedriver dock forskning. Försäljarna borde dessutom vara intresserade av att sponsra en sådan forskning då det lär öka deras försäljning enormt mycket om de får det kliniskt bevisat som säkert och att det botar ens 10% av allt det påstås bota.

Något som påstås bota herpes, aids, hiv, cancer, alla infektioner, dödar alla bakterier, läker alla sår på rekordtid och diverse andra åkommor hade nog varit rätt lönsamt om du var den största återförsäljaren och fick bevis för detta...

nmax

Forumveteran

Öh tänk till lite nu Matt.
Ställ dig frågan så här istället.
Varför lägger man inte pengar på att forska om något som man absolut inte vill ska vara bra?
Ks går inte att ta patent på och är busenkelt och billigt att framställa själv, tro fn att läkemedelsindustrin inte vill att det ska komma rapporter om studier som visar på att ks är bra, än mindre lägga pengar på det.

Acke

Aktiv medlem
Men det ska inte tryckas i barn ...
Kanske billigare att gå på barnkalas, än att köpa det i hälsokosten? ;)

"På ICA kan man köpa silver som är tänkt att ätas, och det i obegränsade mängder av vanligtvis barn. I livsmedelssammanhang kallas silver för E 174 (färgämne) och är godkänt att användas i hur stora mängder som helst. Tillverkare av dessa så kallade silverkulor är bland annat Santa Maria och Dr Oetker. De populära silverkulorna som säljs som bakverksdekoration, består av en sockerkula med en beläggning av rent silver. Varje kula innehåller motsvarande sex teskedar (300 mikrogram) av ett 10 ppm starkt kolloidalt silver.

Dessa kan tvååriga barn på barnkalas äta ett tiotal av på en tårtbit, utan att vare sig föräldrar eller myndigheter bekymrar sig om detta. Det är som att dricka 300 ml kolloidalt silver."

ladda ned.jpg

Senast ändrad:
Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Kycklingen Allmänt thailandforum 1
Kycklingen Allmänt thailandforum 4
A Allmänt thailandforum 2

Liknande trådar

Topp