Kolloidalt Silver

Universitet bedriver dock forskning. Försäljarna borde dessutom vara intresserade av att sponsra en sådan forskning då det lär öka deras försäljning enormt mycket om de får det kliniskt bevisat som säkert och att det botar ens 10% av allt det påstås bota.

Något som påstås bota herpes, aids, hiv, cancer, alla infektioner, dödar alla bakterier, läker alla sår på rekordtid och diverse andra åkommor hade nog varit rätt lönsamt om du var den största återförsäljaren och fick bevis för detta...
Kruxet är ju just lönsamheten, den existerar ju inte för läkemedelsbolagen i ks eftersom det inte går att patentera och är så lätt att framställa. Just detta är ju hela grejen för dom.

Sorry men tror faktiskt att det är ett påhitt att din kompis dricker litervis med ks varje dag, om han nu tror så hårt på det så har han givetvis läst på en del och då vet han bättre.
Före detta klasskompis och nej han dricker enorma mängder. Förutom att han dricker några glas om dagen så dricker han extra vid minsta snuva eller liknande.

Kruxet är ju just lönsamheten, den existerar ju inte för läkemedelsbolagen i ks eftersom det inte går att patentera och är så lätt att framställa. Just detta är ju hela grejen för dom.
Finns inte heller några statliga laboratorier, universitet eller liknande... Studier har ju påbörjats på råttor och möss men ansågs inte lämpliga för människor efteråt.

En sådan mirakelkur hade ju räddat Afrika imorgon. Fått till miljardbesparningar för Sverige med mera. Bara för att inte Astra Zenica tjänar pengar på det betyder det inte att ingen kan tjäna pengar.

Hur mycket tror du det vore värt för stora återförsäljare om de nu fick bevis för att de hade botemedel mot cancer, aids, hiv, herpes, läker i princip alla sår, diabetes med mera? Skulle gissa på att botemedlet mot allt detta i en och samma flaska skulle vara värt mer än google, microsoft och apple tillsammans...

Förutom det ekonomiska så skulle den forskaren eller de forskarna som kunde bevisa detta fått sina namn i historien. Hittar du botemedlet mot allt detta i en och samma kur så lär du bli minst lika känd som Einstein, DaVinci, Marie Curie med flera.

Finns inte heller några statliga laboratorier, universitet eller liknande... Studier har ju påbörjats på råttor och möss men ansågs inte lämpliga för människor efteråt.

En sådan mirakelkur hade ju räddat Afrika imorgon. Fått till miljardbesparningar för Sverige med mera. Bara för att inte Astra Zenica tjänar pengar på det betyder det inte att ingen kan tjäna pengar.

Hur mycket tror du det vore värt för stora återförsäljare om de nu fick bevis för att de hade botemedel mot cancer, aids, hiv, herpes, läker i princip alla sår, diabetes med mera? Skulle gissa på att botemedlet mot allt detta i en och samma flaska skulle vara värt mer än google, microsoft och apple tillsammans...

Förutom det ekonomiska så skulle den forskaren eller de forskarna som kunde bevisa detta fått sina namn i historien. Hittar du botemedlet mot allt detta i en och samma kur så lär du bli minst lika känd som Einstein, DaVinci, Marie Curie med flera.
På vilket sett hade det räddat Afrika, överbefolkning är väl Afrikas största problem?
Vilka Universitet bedriver gratis forskning?

På vilket sett hade det räddat Afrika, överbefolkning är väl Afrikas största problem?
Vilka Universitet bedriver gratis forskning?
Utrota HIV/Aids och resten av sjukdomarna hade väl inte varit negativt? Utrota den vanliga förkylningen vore väl rätt bra bara det? Sen håller jag med om överbefolkningen, men det är väl inte ett skäl att hålla botemedlet mot AIDS och HIV borta från en hel kontinent?

Universiteten får forskningsanslag. I Sverige betalar vi bland annat med hjälp av skatten, det är åtskilliga miljarder om året. Nu tror inte jag att Astra Zeneca äger hela regeringen och styr med en järnhand vad olika universitet får forska på och inom vilka områden.

Men tror du själv att ingen forskare i världen hade bedrivit en klinisk studie för vare sig pengar, intresse, medmänsklighet, berömmelse eller annat på något som botar allt? Inte ett enda företag, regering, stiftelse eller privatperson som skulle finansiera en sådan forskning på denna jorden om det fanns hopp om att botemedlet var hyffsat riskfritt och hopp om att det botade en hög med åkommor?

Cannabis fanns det ju kliniska forskningar på även innan Kanada legaliserade. Det fanns ett sådant hopp om bland annat smärtlindring att forskning bedrevs under kontrollerade former. Cannabis var heller inget som företag påstod botade hepatit, herpes, cancer, hiv, aids, diabetes eller liknande. Cannabis forskades det även ganska rejält på bieffekter sedan många år tillbaka.

Utrota HIV/Aids och resten av sjukdomarna hade väl inte varit negativt? Utrota den vanliga förkylningen vore väl rätt bra bara det? Sen håller jag med om överbefolkningen, men det är väl inte ett skäl att hålla botemedlet mot AIDS och HIV borta från en hel kontinent?

Universiteten får forskningsanslag. I Sverige betalar vi bland annat med hjälp av skatten, det är åtskilliga miljarder om året. Nu tror inte jag att Astra Zeneca äger hela regeringen och styr med en järnhand vad olika universitet får forska på och inom vilka områden.

Men tror du själv att ingen forskare i världen hade bedrivit en klinisk studie för vare sig pengar, intresse, medmänsklighet, berömmelse eller annat på något som botar allt? Inte ett enda företag, regering, stiftelse eller privatperson som skulle finansiera en sådan forskning på denna jorden om det fanns hopp om att botemedlet var hyffsat riskfritt och hopp om att det botade en hög med åkommor?

Cannabis fanns det ju kliniska forskningar på även innan Kanada legaliserade. Det fanns ett sådant hopp om bland annat smärtlindring att forskning bedrevs under kontrollerade former. Cannabis var heller inget som företag påstod botade hepatit, herpes, cancer, hiv, aids, diabetes eller liknande. Cannabis forskades det även ganska rejält på bieffekter sedan många år tillbaka.
Finns inget läkemedelsbolag som vill bota HIV.
Dom tjänar miljarder på HIV, skulle HIV utrotas tjänar dom ingenting, så varför skulle dom lägga pengar på forskning för det, nä tror du har för höga tankar om läkemedelsforskare.
Sen så är det nog ingen här som tror att det botar HIV, heller inga forskare, så då lägger dom självklart inga pengar på att forska om det.
Frågan handlade om det var skadligt eller kunde vara hälsogivande.
Att blanda in HIV eller tex diabetes bara för din polare tror på det, kommer inte ge några forskningsanslag.

Du tänker fel.
Det handlar inte om hur mycket man ev kan Tjäna på ks, det handlar om att ifall man skulle säga till allmänheten att ks är bra och botar div sjukdomar så förlorar big pharma miljarder på minskad försäljning av medicin som kan ersättas med ks som folk kan tillverka själva nära på gratis.
Att ks skulle bota allt det du räknar upp tror ju en å annan kokobäng på men att det ändå finns en mängd sjukdomar som det faktiskt botar och andra som det påskyndar läkeprocsessen är inget snack.
Men cancer, hiv å dyl nä det tror jag inte på men att silver är bakteriedödande är du väl ändå med på eller?

När man läser om ks och försöker bilda sig en uppfattning så ska man ha med i bilden att det är läkemedelsbolagens värsta mardröm om ks officiellt skulle erkännas vara bra, vi pratar extrema pengar.

Finns inget läkemedelsbolag som vill bota HIV.
Dom tjänar miljarder på HIV, skulle HIV utrotas tjänar dom ingenting, så varför skulle dom lägga pengar på forskning för det, nä tror du har för höga tankar om läkemedelsforskare.
Sen så är det nog ingen här som tror att det botar HIV, heller inga forskare, så då lägger dom självklart inga pengar på att forska om det.
Frågan handlade om det var skadligt eller kunde vara hälsogivande.
Att blanda in HIV eller tex diabetes bara för din polare tror på det, kommer inte ge några forskningsanslag.
Den som tror att läkemedelsbolagen vill göra det bästa tänkbara för människorna är inte med i matchen, dom driver business och det är inga välgörenhetsinrättningar precis.

Det är vetenskapligt bevisat sen urminnes tider att silver effektivt dödar bakterier men det går inte att ta patent på en medicin som är baserad på silver.
Där har ni svaret på varför man hävdar att det är skadligt istället för att forska om det.
Det säljs massor av medicin som har skadliga bieffekter men det skiter man fullständigt i så länge den genererar pengar.
Nån här som vaccinerade sig mot svininfluensan?
Jäkligt glad att jag inte gjorde det.
Det finns ju hur mycket farlig medicin som helst om man jämför med det lilla man påstår sig veta att ks kan skada.

Om läkemedelsbolagen kunde forska fram att ks verkligen var farligt så skulle dom garanterat lägga stora pengar på det, så att det finns så få argument emot ks och att man tar till ex argyria som ett argument visar ju mer på att det troligen är ganska ofarligt.
Läkemedelsbolagen kan helt enkelt inte ta den dabatten, dom skulle förlora stort och det vet dom naturligtvis, finns nog mer forskning om ks än vi tror men den mörkas.

Helt OT. Inom vården används sårbehandling med förband som innehåller silver, då såret är svårläkt.
Ja det är ju bevisat sen länge att silver har goda medicinska egenskaper.

Jag förstår Matt82 infallsvinkel, självklart finns det en å annan forskare som vill rädda världen och få nobelpris å dyl men han missar hela den ekonomiska poängen.
Silver är tabu för dom, forskare behöver anslag för att kunna bedriva sin forskning och det finns inga pengar att hämta till att forska om silvers positiva egenskaper, tvärtom så den forskare som skulle göra det och publicera en sådan rapport får inget annat än problem.
Matt82 och andra med hans syn har missat den lilla detaljen att man inte kan ta patent på silver baserade produkter och att kolloidalt silver är enkelt och billigt att framställa och därmed givetvis ett jättehot mot annan medicin som inbringar enorma belopp.
Känner mig lite som en papegoja men verkar inte som om den ekonomiska polätten vill trilla ner, kanske nu.

Personligen tror jag inte att ks är något mirakelmedel som botar allt men jag tror att det är i princip helt ofarligt i små doser men att dessa små doser ändå kan ha bra medicinska effekter. Frågan är bara på vad, där är jag väldigt osäker men har en känsla av att det kan ersätta ex antibiotika i många fall, kanske på influensa. Ett krux är väl hur man intar det, mot influensa skulle jag nog komplettera att dricka och skölja i munnen med att spreja in det i näsan men nu spånar jag bara, här har jag ingen kompetens men jag tänker själv testa det seriöst framöver så får vi se. Måste börja med att få hem den lilla silver generatorn jag har beställt så jag kan göra eget, det ks som jag köpte på prov här i Thailand litar jag inte på, är det ens nåt silver i..

Acke

Aktiv medlem
... det har bara förbjudits produkter där det saluförts som läkemedel, då det måste registreras och godkännas som läkemedel först för att få saluföras som ett.
Det lustiga är, att om någonting har "bevisad medicinsk effekt" så får inte hälsokostbutiker etc. sälja det. Det blir endast genom apoteken i så fall. :rolleyes:

Acke

Aktiv medlem
... Måste börja med att få hem den lilla silver generatorn jag har beställt så jag kan göra eget, det ks som jag köpte på prov här i Thailand litar jag inte på, är det ens nåt silver i..
Nog säkrast att skaffa olaglig(?) destilleringsutrustning dessutom. Gäller att försäkra sig om att vattnet är helt rent och jag skulle inte nöja mig med bara avjoniserat dito. Div. silversalter skall man nogsamt hålla utanför kroppen om man månar om hälsan. :nod:

Kollar man på läkemedelsverket är det inte förbjudet, det har bara förbjudits produkter där det saluförts som läkemedel, då det måste registreras och godkännas som läkemedel först för att få saluföras som ett.

Vanliga frågor om kolloidalt silver - Läkemedelsverket
Läkemedelsverket tar också upp de stora problemen. Inte att det skulle vara farligt i sig, även om det finns varningar och forskning på möss och råttor, men att det marknadsförs som medicin mot allvarliga sjukdomar som det inte finns några tester, bevis eller belägg för att detta skulle hjälpa emot.

Tror precis som Nmax att det inte är farligt att dricka lite då och då.

Sen hade jag nog inte ersatt antibiotikan med kollodialt silver om min farmor blev riktigt sjuk eller låtit ett barn gå miste om riktig medicin till förmån för någon internetmedicin som sägs bota allt men inte studerats och forskats ordentligt på.

Å andra sidan tror jag inte heller på några piller som får dig att tappa 20kg på 2 veckor, ger dig 30cm penis, botar allt hårbortfall eller liknande.

Vad gäller att ingen skulle tjäna pengar på det är det helt löjligt. Inte riktat mot dig utan rent allmänt. Finns en helvetes massa saker som forskats i som inte direkt genererar pengar, finns också forskning inom en rad områden där det är svårt att ta patent.

Hur mycket pengar genererar forsking angående spridning av zombievirus? Genuskunskap? Cambridge forskade i att Spindelmannen inte existerar, Batman är dock inte färdigt än. McGill University lyckades forska i att atleter i världsklass har mer muskelmassa på äldre dar än folk som inte tränar. Danmark och Norge samarbetade för att lista ut att våta underkläder i kylan inte är en bra idé.

Så detta är alltså saker som det gärna forskas i och det finns pengar till. Bland zombievirus, blöta kallingar, genuskunskap och Spindelmannen så borde väl någon ha lagt lite krut på något som är billigt att framställa och botar allt? ;) Om det ens fanns minsta lilla hopp för att det botade massa saker hade det nog lagts en del krut på det.

Existerar inga fall överhuvudtaget som fått argyria av kolloidalt silver.
Men många gör som dig och läser det falska påståendet utan att läsa vidare och bestämmer sig sen för att ks är farligt, måste det ju vara eftersom dom säger det på nyheterna eller...
Blotta tanken på ett framtida profilbildsbyte av dig får mig att även fortsättningsvis hålla mig till mat o dryck i lagomt avvägda mängder och eventuell silver runt halsen.

Råder ju delade meningar och ex Svenska myndigheter har ju bestämt sig för att kolloidalt silver är farligt men jag är nog av en annan åsikt.
Att silver dödar bakterier är ju ett faktum, sen huruvida det är bra, nyttigt eller rent av farligt att förtära tvistar man ju om men efter allt jag läst om både för och emot så lutar jag helt klart mot att det är bra och ofarligt och anledningen till motståndet är helt enkelt pga det ekonomiska hotet det innebär mot läkemedels branschen.

Jag har köpt färdigt silvervatten här men litar inte på kvalitén så har nu beställt grejer för att göra eget istället.
Nån mer här som använder kolloidalt silver?

Kolloidalt silver, bikarbonat och c-vitamin intar jag på daglig basis. Försöker få i mig marum också (molinga oleifera) som ju växer lite överallt här men blir inte så regelbundet som jag eg vill.
Vi använder det hemma för att tvätta sår. Såren läker mycket snabbare om man tvättar/baddar med KS. Jag har även testat att dricka det vid vinterkräksjuka men det är svårt att veta om det var KS som stoppade utbrottet eller om det var falsklarm. Jag får testa fler gånger för att se om resultatet upprepar sig. Jag testar endast på mig själv invärtes men sonens skrubbsår brukar jag tvätta med KS.

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Kycklingen Allmänt thailandforum 1
Kycklingen Allmänt thailandforum 4
A Allmänt thailandforum 2

Liknande trådar

Topp