Kronofogden...indrivning!

Kanske till nästa Melodifestival? Vi håller tummarna. :laugh2:

Då jag är en av norra Europas främsta poeter och textförfattare så har jag ett förslag som skulle kunna leda till succé.

” Billigt och effektivt i alla "snår" , även om det tar ett par månader.”

Här bör man helt enkelt byta ut ordet ”månader” till ”år” då det rimmar.

Det blir nog första gången på 30 år som jag ser på melodifestivalen.

Då jag är en av norra Europas främsta poeter och textförfattare så har jag ett förslag som skulle kunna leda till succé.

” Billigt och effektivt i alla "snår" , även om det tar ett par månader.”

Här bör man helt enkelt byta ut ordet ”månader” till ”år” då det rimmar.

Det blir nog första gången på 30 år som jag ser på melodifestivalen.
Är du så gammal som du skriver trodde jag du var 13 år, men fan vet

Somliga har säkert vart i kontakt med eller beställt flyg via nät bolag som göm sig på Malta eller nåt ställe som gör det svårt att ta kontakt:mad:

Under pandemin ställdes de flesta flighter in av bolagen och en lång och snårig väg började för att få till baka sina pengar som man har rätt till :rolleyes: . Julias resa med AF förbetalades till resetjänsten i fråga ca 7kkr för två år sedan.

Kors i taket så kom i förra veckan ett mail från okänd ort att man bad om ursäkt för förseningen och någon slags förklaring vars det blev så...samt att man ville att jag drar tillbaka kravet :) . Nu ser jag att pengarna samt ränta inbetalats på kontot jag angett och jag meddelade Myndigheten att jag drar tillbaka kravet. Kostnaden för tjänsten vars 350 Skr å då har han cyklat ända ner till Malta med besväret:rolleyes:. Lite som "Göta kanal" filmen :thumbsup:.

Ja men nu vars det jag som tog kontakten med fogden och det per distans, hahaha :rolleyes:...

Kronkalle, dra in pengarna oavkortat om du vill eller inte, de kollar din inkomst och räknar av vad som kan dras på din inkomst, @Walter

Jag, vet för att det råkade jag ut för under ett år, de kontaktade min arbetsgivare och vår löneavdelning med ett papper från dem, som sa att denna summa ska inbetalas till deras konto omg. och från min lön med omedelbar verkan, vilket innebar att min netto lön sjönk från ca. 26,000kr till 13.000kr i månaden i nästan 1 år, skuld var inkl. ränta på ca. 110,000kr.

Ingen som helst varning eller chans att jag skulle kunna förklara eller försvara mig, d.v.s. att jag har familj, fru och barn, de såg mig som ensamstående och bra ekonomi och inkomst, "That's it"...

@JBK.Ltd.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp