Låtar du älskar att lyssna på.

RIP David Johansen. Cancern tog honom till slut. Detta måste vara ett av mina favoritklipp på youtube.
Var nog rätt mycket "party" på de där NY Dolls. Minns när vraket Johnny Thunders skulle förnedra sig genom att uppträda i Gbg. Han visste väl knappast vem han var, eller var han var. Spela var han inte heller direkt kapabel till, sorgligt!

Haft någon LP med DJ och han hade något speciellt i rösten.

RIP

Var nog rätt mycket "party" på de där NY Dolls. Minns när vraket Johnny Thunders skulle förnedra sig genom att uppträda i Gbg. Han visste väl knappast vem han var, eller var han var. Spela var han inte heller direkt kapabel till, sorgligt!

Haft någon LP med DJ och han hade något speciellt i rösten.

RIP

Har ett svagt minne av att ha sett Thunders på Måndagsbörsen. Eller också inte... Bodde väl i Sverige en tid.
Ska finnas en dokumentär på sr.se om det om jag inte minns fel. Blev nog väl mycket av det goda för samtliga i NY Dolls.
Har för mig att det var en stark bidragande orsak till att dem slutade spela och att David Johansen var den som ställde
ultimatum till de andra att sluta med drogerna. Gick väl sådär. Här är en helt ok låt med Johnny Thunders som inleder
hans debutalbum So alone...

Liknande trådar

G
Svar
0
Visningar
1 K
glimten66
G
A
Svar
2