Låtar du älskar att lyssna på.

Det var lite intressant läsning.
Jobbade ihop med trummisen i Bo Wilson Band i början av 80-talet så det hände att jag följde med dem om helgerna runt i Sverige.

Från en spelning i Skövde har jag för mig.

1643093807184.jpeg

Här sitter undertecknad i turnébussen i full roddarmundering:laugh::laugh: och väntar på att bära musikutrustning och sälja vinylplattor.

1643094188935.jpeg
Bo Wilson Band känner jag till..dom uppträdde på Karlshamns festivalen.
Sedan har jag för mig att dom uppträtt på någon MC-träff..men jag kommer inte ihåg vilken.
Ett bra bluesband är det :thumbsup:

Bo Wilson Band känner jag till..dom uppträdde på Karlshamns festivalen.
Sedan har jag för mig att dom uppträtt på någon MC-träff..men jag kommer inte ihåg vilken.
Ett bra bluesband är det :thumbsup:
Då jag åkte med var det mest spelningari södra Sverige, jo det blev några ställen med spelningar där suspeckta mc-gäng var arrangörer.
Bo W är ju rätt så händig med sin gura och har spelat en del tillsammans Klas Yngström i Sky High.

• Like
Reactions: Nox
Då tar vi några låtar igen då.

Flickvännen är inget högt fan av electronic music men ja jag gillar det som gammal synthare. Även om Rock och hårdrock ligger varmast om hjärtat.
Svårt att minnas vad man postar här.

Och då en sista låt från nån jag känner väldigt väl.

Och bara för att detta är mitt tionde språk att lära mig så tar vi några låtar från gruppen The Hu...

Dock ett av dom absolut svåraste språken jag mött hittills och nej glöm att jag lär mig strupsång eller vad man ska översätta det till.
Jag provade lära mig Tagalog men det är ett tråkigt språk och med för mycket olika dialekter tror det är över 30 olika kanske det dubbla och ingen av dom förstår varann om dom pratar sin dialekt.
För att lära sig ett språk ska man gilla det och hur det låter annars blir det extremt svårt.

Senast ändrad:
Då jag åkte med var det mest spelningari södra Sverige, jo det blev några ställen med spelningar där suspeckta mc-gäng var arrangörer.
Bo W är ju rätt så händig med sin gura och har spelat en del tillsammans Klas Yngström i Sky High.
Vi åkte aldrig på några träffar som arrangerades av HA..Bandidos eller några av deras hangaround klubbar.
Sky High är också ett bra band:thumbsup:dom hade jag alldeles glömt bort.

Liknande trådar

G
Svar
0
Visningar
1 K
glimten66
G
A
Svar
2
Visningar