Låtar du älskar att lyssna på.

Detta är en artist jag lyssnade mycket på förr.
Jag tycker han har gjort många bra låtar.

Bra låt men har väl inte varit något stort Bowiefan, jag gillar denna lite råare version lite bättre men det beror väl på att jag gillar Motorhead skarpt. Låg förövrigt på rummet på Nong Soda Guesthouse i Savannakhet Laos i slutet av December 2015 och tittade på tv när jag fick reda på att Lemmy dött.

Bra låt men har väl inte varit något stort Bowiefan, jag gillar denna lite råare version lite bättre men det beror väl på att jag gillar Motorhead skarpt. Låg förövrigt på rummet på Nong Soda Guesthouse i Savannakhet Laos i slutet av December 2015 och tittade på tv när jag fick reda på att Lemmy dött.

Ja..det är inte alltid originalet är den bästa.
Jag gillar också Motörheads version bättre.:thumbsup:
Men Bowie gjorde låten;)
Motörhead har jag sett många gånger live.
Jag har för mig att jag såg dom första gången i Karlshamns hamnmagasin 93.
Dom var ju mer eller mindre husband på Sweden Rock.

Ja..det är inte alltid originalet är den bästa.
Jag gillar också Motörheads version bättre.:thumbsup:
Men Bowie gjorde låten;)
Motörhead har jag sett många gånger live.
Jag har för mig att jag såg dom första gången i Karlshamns hamnmagasin 93.
Dom var ju mer eller mindre husband på Sweden Rock.
Är du från de krokarna? Minns att jag var på någon liten festival i Karlshams folkpark i början av 80-talet och såg Tygers Of Pan Tang.

• Like
Reactions: Nox
Är du från de krokarna? Minns att jag var på någon liten festival i Karlshams folkpark i början av 80-talet och såg Tygers Of Pan Tang.

Jajamänsan.
Där har jag många fina musikminnen ifrån..från mitten av 60 talet och fram till 97.
Men just Tygers Of Pan Tang har jag inget minne av.
Karlshamn Rock Festival hölls ju i Bellevueparken i Karlshamn mellan 93-97.
Så det var ju egentligen där Sweden Rock började.

Jajamänsan.
Där har jag många fina musikminnen ifrån..från mitten av 60 talet och fram till 97.
Men just Tygers Of Pan Tang har jag inget minne av.
Karlshamn Rock Festival hölls ju i Bellevueparken i Karlshamn mellan 93-97.
Så det var ju egentligen där Sweden Rock började.
Sweden rock började i Olofström långt innan o ja vet att det inte hette Sweden rock på den tiden men samma Arrangörer olika namn på festivalerna ,,, typ sommarfestival Karlshamn Rockfestival osv osv , Vart på några av dem . Kan väl även tacka kommunen nu där de flyttat båtklubben till andra sidan kanalen så det blir mer utrymme till festivalen på festplatsen , O ja jag har faktiskt en båtplats mitt i smeten....O syrran har stuga precis bredvid , Antingen kör man racet , Eller e man smart o hyr ut en vecka ...

Sweden rock började i Olofström långt innan o ja vet att det inte hette Sweden rock på den tiden men samma Arrangörer olika namn på festivalerna ,,, typ sommarfestival Karlshamn Rockfestival osv osv , Vart på några av dem . Kan väl även tacka kommunen nu där de flyttat båtklubben till andra sidan kanalen så det blir mer utrymme till festivalen på festplatsen , O ja jag har faktiskt en båtplats mitt i smeten....O syrran har stuga precis bredvid , Antingen kör man racet , Eller e man smart o hyr ut en vecka ...
Jag vet det började med Sommarfestivalen i Olofström 1992.
Jag var där och lyssnade på Peps Person bland annat :laugh2:

Jag vet det började med Sommarfestivalen i Olofström 1992.
Jag var där och lyssnade på Peps Person bland annat :laugh2:
Jobbade på ett företag i Sösdala som ligger närma Tjörnarp o en tjej på företaget vart ihopa med Peps på den tiden så träffade han några gånger ,, Nu e jag osäker men tror både Nasareth o Stonecake vart där då eller kanske senar

Denna låt var den som gjorde att jag upptäckte David!

Om det började i Olofström långt innan vet jag inte.;)
Jag skrev att festivalen hölls i Karlshamn mellan 93-97.
Jag har besökt festivalen årligen mellan 92-2001.
Sista åren i Norje slog vi upp ett militärtält som MC-klubben jag var medlem i hade.
Sedan var det full gas tre fyra dagar :beer:
Nu för tiden är jag för gammal och bekväm för sådana tillställningar :)

Här är en kort historia om Sweden Rock.
För den som är intresserad.

Om det började i Olofström långt innan vet jag inte.;)
Jag skrev att festivalen hölls i Karlshamn mellan 93-97.
Jag har besökt festivalen årligen mellan 92-2001.
Sista åren i Norje slog vi upp ett militärtält som MC-klubben jag var medlem i hade.
Sedan var det full gas tre fyra dagar :beer:
Nu för tiden är jag för gammal och bekväm för sådana tillställningar :)

Här är en kort historia om Sweden Rock.
För den som är intresserad.

Det var lite intressant läsning.
Jobbade ihop med trummisen i Bo Wilson Band i början av 80-talet så det hände att jag följde med dem om helgerna runt i Sverige.

Från en spelning i Skövde har jag för mig.

1643093807184.jpeg

Här sitter undertecknad i turnébussen i full roddarmundering:laugh::laugh: och väntar på att bära musikutrustning och sälja vinylplattor.

1643094188935.jpeg

Liknande trådar

G
Svar
0
Visningar
1 K
glimten66
G
A
Svar
2