Låtar du älskar att lyssna på.

 
Musik från Isaan har självklart blivit det som legat närmast hjärtat. Här får ni som eventuellt inte har koll på artister från den här delen av Thailand ett axplock
 
En fråga. Hur mycket thailändsk musik lyssnar ni på dagligen?
Jag spenderar ca 1 till 1,5 månader om året i Thailand men lyssnar nästan varje dag av årets alla dagar på thailändsk musik. Hur ser det ut för er?
 
En fråga. Hur mycket thailändsk musik lyssnar ni på dagligen?
Jag spenderar ca 1 till 1,5 månader om året i Thailand men lyssnar nästan varje dag av årets alla dagar på thailändsk musik. Hur ser det ut för er?
När jag är i Thailand så är radion på hela dagen och lyssnar på lokal radio med varierande musik från stenåldern till ny musik.
 
En fråga. Hur mycket thailändsk musik lyssnar ni på dagligen?
Jag spenderar ca 1 till 1,5 månader om året i Thailand men lyssnar nästan varje dag av årets alla dagar på thailändsk musik. Hur ser det ut för er?
Hej

För min del beror det mycket på sinnestämningen vilken typ av musik jag lyssnar på, men just musik från Isaan är ju överlägsen i Thailand, lyssnar nästan aldrig på ren Thaimusik utan föredrar musik från Isaan, Laos och Kambodja.

Mvh isan lover
 
Jag föredrar men så är jag väldigt genuin i min musik smak (läs mest) att lyssna på Issan musik i en av dessa karaoke barrer av korrigerad plåt tillnamns med män som super upp sin pengar efter att grävt nått dike åt nån falang med ambitioner att leka storbonde.
Sentimentalt som fan skall det vara och man dricker riktig dålig lao khao som en brev på posten skall dessa män vara redo att smitta frun med nån obotlig venerisk sjukdom efter betalt och fått sig ett skott bakom planket men nån 14 årig kambodjansk illegal flykting .
Men även nån Afrikans traditionell folk sång om kvinnlig könsstympning har man klappat takten och head bangat till sin ungdom på SSU fester.
Som sagt var ren thai musik det är en styggelse ungefär som att beställa en pad thai och till bringa sin pension på nån semester ort i Thailand, eller än värre i nån bar lyssnade på Hotel California eller wind of change efter en köttbulle middag hos nån svensk näringsidkare.
 
Fullt med amerikanska bilar i stan denna midsommardag och kom osökt att tänka på Rude Kids och denna punkklassiker.
Rude Kids var från Hagsätra i Stocholm och hade ett förflutet som hårdrockare men bytte inriktning 1977.
Låten släpptes ett år senare.



Raggare is a bunch
Raggare is a bunch, bunch, bunch
A bunch of motherfuckers
A bunch of motherfuckers

Raggare is a gang of freaks
Who always beats the geeks
Going around
In their big American cars
Think they are owners of the town -
But they're not
They are nothing
Nothing, nothing, nothing but animals
Monkey - donkey - kangaroo
They've got no
No, no, no - no, no, no
No iq -

They are nothing
Nothing, nothing, nothing but animals
Fucking animals

Raggare [ 4x ]

Raggare is a bunch
Raggare is a bunch, bunch, bunch
A bunch of motherfuckers
A bunch of motherfuckers

The only thing they do all day
Fight, fight, fight - fight, fight, fight
Why, why, why - why, why, why
Why don't someone do something against them
 
En fråga. Hur mycket thailändsk musik lyssnar ni på dagligen?
Jag spenderar ca 1 till 1,5 månader om året i Thailand men lyssnar nästan varje dag av årets alla dagar på thailändsk musik. Hur ser det ut för er?

Tyvärr knappt nån alls nu för tiden. Blir förstås lite mer väl på plats men inte som under de första resorna då nyfikenheten var större
och man köpt dvd-skivor på Pantip plaza. Senast jag gick igång riktigt ordentlig på en thailåt var nog denna lite knäppa med
Poi Fai som hördes en hel del på barerna då(nu med kanske) men det är ju länge sedan nu. Minst tio år.

 
 

Liknande trådar

G
Svar
0
Visningar
1 K
glimten66
G
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonymius
A
 
Tillbaka
Topp