LG:s Anekdoter, komentarer mottages gärna

• Trådstartare Trådstartare LG
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja det var ju en härlig historia det där, LG. Tur att jag inte var där och käkade av den mustiga hönssoppan, då hade man kanske torskat i ett drogtest hemska tanke. :o

Thai i allmänhet är tydligen mycket roade av lotteri och spel. Bara i vår relativt lilla by är det gott om lottförsäljare, och dom ser ut att göra goda affärer. :)

Karman har landat!

Ja, jag har kommit på att varför skall man gå och köpa böcker, när det finns så många häftiga "författare" här på forumet! Alltid lika spännande och underhållande.

Just det där haschet vet jag att man gör i andra länder också, Iran t ex. En kvinna åkte fast i Australien för att hon hade marijuana med sig några kilo, hon fattade ingenting, utan sa att hon har det i matlagningen och skulle bjuda sina vänner på god mat och hade ingen aning om att det var förbjudet att ta in ::), jo går det så går det ;D

Hoppas du var glad den kvällen, får nog ta och kolla om det verkligen är "basilika" nästa gång i soppan ;D ;D. Rolig historia LG, karma för det.

Mvh Peter :wai:

"legolas " sa:
goda förtjänster. betänk detta då. De tjänar på varje såld lott a´100 baht, 3st baht att stoppa i fickan.

jag tror de har jävligt svårt att få till goda förtjänster...... Men vem vet.. fråga din fru om hon känner nån ni kan kolla med... det kanske är som, du säger.... Men så som de framställs här i alla fall, så tillhör de bottenskiktet bland de som arbetar i samhället.

Du har säkert rätt, lego. Din erfarenhet är mycket större än min. Men jag skrev goda affärer i mening att dom säljer många lotter, men förtjänsten hade jag ingen aning om. 3 Baht per lott gör ingen rik i Thailand heller. :(

Tack för uppskattningen och karman jag fick.
Fast hur jag skall få den Ruskige att släppa ifrån sig en karma, det vete sjutton.
Om jag knarkar ihjäl mig kan jag kanske få en goodbye-karma från Andrejs.
Som en sista hälsning?

Men det är ju det här med lotterna som har förundrat mig.
Om Legolas köper en lott och tar med den, när dom ska till Dan och Amphorn.
Och ger bort den som present till Amphorn.
Kommer avunden att ge sig tillkänna då?
Den Svenska avundsjukan har vi ju ofta hört om, men den Thailändska verkar vara ännu mer ogin.
Bara tanken att någon annan skall vinna, tänder elden under avundsjukans tärande brasa.

"LG " sa:
Tack för uppskattningen och karman jag fick.
Fast hur jag skall få den Ruskige att släppa ifrån sig en karma, det vete sjutton.
Om jag knarkar ihjäl mig kan jag kanske få en goodbye-karma från Andrejs.
Som en sista hälsning?

Men det är ju det här med lotterna som har förundrat mig.
Om Legolas köper en lott och tar med den, när dom ska till Dan och Amphorn.
Och ger bort den som present till Amphorn.
Kommer avunden att ge sig tillkänna då?
Den Svenska avundsjukan har vi ju ofta hört om, men den Thailändska verkar vara ännu mer ogin.
Bara tanken att någon annan skall vinna, tänder elden under avundsjukans tärande brasa.

Karma har kommit på kontot!
Skulle vara roligt att undra varför det snurrar i huvet efter lite soppa.

Tack Andrejs. Den satt långt inne ;D Så jäkla go man kände sig efter en tallrik soppa. Som att snaska i sig en bloody mary med sked. Fast rusig på ett annat sätt. Man blev lite sprallig och pilsk på lite upptåg. Rätt härlig känsla faktiskt.

Peter/Insayt skriver i sin Indien-tråd att han skaffade kamera så sent i livet.

Det är en sak vi har gemensamt. Jag äger fortfarande ingen kamera. Bilderna från Friendship bar är tagna med mobilen.
Hustrun har tagit dom övriga med en gammal digitalkamera, 90-talare.
Just nu är jag sugen på att skaffa en egen smidig kamera. Det är ju rätt roligt att ha tillgång till bilder när man skall förmedla något på ett forum.

Ja Amphorn blir kanske inte lika överväldigad över att få lotter som present som den unga bar tjejen blev när jag uppvaktade henne med lotter.
Men det är hur Yongyut reagerar på att du ger bort lotter som är det intressanta.

För tusan gnägget!
Skyll inte detta på mig, det var ju du själv som föreslog experimentet.
Om jag någonsin kommer att träffa din Yongyut så vill jag inte ligga dåligt till redan från början.

Men experimentet tilltalar mig. Skall bli roligt att höra vad som hände. :nod:

Nej, tusan det var ju jag som var hjärnan bakom det hela.
Jag lurade in dig på detta spåret.

Ja jag får ta på mig det om det blir efterräkningar senare.

Igår hade Legolas fem trådar ute med trav. Jag hade börjat på med en dialog med hansui i den ena av dom fem. Men nu är samtliga borta! Varenda en! Mystiskt.

Hansui hade spelat på Åby 1978, sen hade han inte varit på trav vad jag fattar.
Men 1978 är ett intressant år ur travsynpunkt i alla fall.
1978 föddes Legolas här i Halland hos Benny Lundin (asfaltarbetare). Han skars ner till valack ganska tidigt eftersom han var svår att hantera som hingst. Han såldes till en kille i Oskarström. Miro..någonting? (Jugoslav) och sattes i träning hos Tomas Nilsson, som nu är expertkomentator på TV.

Jag vet inte varför Legolas blev så populär egentligen. Eller det vet jag ju. Det var för att han vann varenda gång han tävlade, dom första ca 20 loppen.
Men det berodde ju på smart matchning av hästen.
Det största han vann var Åbys stora pris. Inte för att jag vill förringa det på något vis, men om ni jämför med Ego Boy som var den stora stjärnan före Legolas eller om ni ser vad hästar som Copiad,Ina Scot, queen L, m.fl åstadkommit på travbanorna runt om i världen så kommer inte Legolas i närheten ens en gång.

Bara någon kilometer från stallet Legolas föddes i, såg en liten travhingst vid namn Bolets Igor dagens ljus för första gången.
Han gick förbaskat bra och var segerrik även internationellt. Men den hingsten fick inte alls lika stort mediautrymme som Legolas fick på sin tid, fastän att Igor nådde mycket större framgångar än vad Legolas någonsin gjorde rent sportsligt.

Kanske att jag någon gång kommer att skriva en eller två anekdoter från Halmstadtravet där jag var stallpojke hos en travtränare ungefär 1970

Jodå, jag håller med dig.
Jag såg Legolas live flera gånger och han hade som du säger, utstrålning.
Även fast han var valack och det säger allt.
Normalt har en hingst mycket bättre hållning, och framförallt nacken och halsen brukar vara mycket maffigare än en valacks. Sen så brukar hingstar vara mycket vaknare och mer på "tå" också.

"LG " sa:
Jodå, jag håller med dig.
Jag såg Legolas live flera gånger och han hade som du säger, utstrålning.
Även fast han var valack och det säger allt.
Normalt har en hingst mycket bättre hållning, och framförallt nacken och halsen brukar vara mycket maffigare än en valacks. Sen så brukar hingstar vara mycket vaknare och mer på "tå" också.

Trodde att sådant hade att göra med vilket stjärntecken man hade????

Dom körde ju PR-jippo som bara tusan. Var inte så gammal när den kraken var aktiv, men jag kommer fortfarande ihåg hästen.
Har aldrig varit intresserad av trav och aldrig sett på trav förutom när jag av ren och skär otur råkat byta till fel kanal.

Allting kan som bekant, säljas med mördande reklam.

Legolas jag tycker inte att Ina Scot hade utstrålning.
Hon var ju bara stor och ful. Men vann gjorde hon.
Och omskriven blev hon tack vare att Kjell P lät Helen köra henne.
Jag tror inte en kvinna kommer att få chansen att styra en kuse till seger i Prix Dámerix (eller hur det stavas) mer under min levnad.

Men fan så bra hon skötte den styrningen.

Andrejs: Ja Legolas var hypad, en gullgris för media. Kanske som gnägget säger efter påtryckning från stc för att öka intresset för sporten. Men det har jag ingen aning om.

Det har varit mycket om vårtecken på radion dom sista fjorton dagarna.
Folk har ringt in och sett snödroppar och videkissar och gud vet vad.

Men idag var det ett verkligt vårtecken för oss väg och anläggningsarbetare.
Idag såg vi den första överkörda grävlingen på motorvägen. Hurra! Våren är kommen!!! :wai: :wai: :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp