Minnen / anekdoter från Thailand

Pepsi

Forumveteran
Ett litet minne från Thailand… från PEPSI

En liten anekdot eller vad man nu skall det…

För ett par år sedan var jag i Phuket. Nai Yang med min bästa vän från Sverige.
Jag skulle fylla år och istället för något firande i Sverige så åkte vi till Phuket istället..

Helt underbart.. Vi umgicks med våra Thailändska vänner och det var födelsedags firande i en vecka av olika slag med överraskningar från mina vänner..
Det var eldkastare uppvisningar , grillfester, Beachparty mm..
En kväll sade min Thai vän Tony till mig att vi kunde väl åka in till stan och ha en karoke kväll. Ok!! Lät ju bra.. Så vi åkte in till Thalang ca 10 – 12 personer i en och samma taxi..
En SUV.. Folk satt ovan på varandra.. Helt galet många i en bil..

Meeen… Inte var det någon karoke bar.. nej nej.. De fulingarna hade bokat ett stående långbord längst fram på en rock klubb i Thalang.. The Sixty five.. Rock cafe 65..
Massor av dricka, snacks mm.. Ett kanon band som spelade där..
Mitt i spelningen blev det knäpp tyst.. Då framförde bandets sångare att alla i lokalen, ett hundratal personer, skulle sjunga happy birthday for PEPSI.. Helt underbart !!! Med komp musik av bandet..
Efter det hade de anlitat den fulaste dragshow artisten de hittat.. En show för mig om faranger.. Han var klädd i en skit ful känning och målad som en katt i ansiktet..
Och en röst som kunde få grädde att skära sig..Helt djäkla galet..
Eftersom man är väldigt öppen hjärtliga av sig i Thailand så av naturliga skäl, så bjöd vi in ett antal Thailändska men och deras fruar att deltaga i partyt.. En helt sanslöst kul och trevlig kväll som man aldrig glömmer..
Men som alla roliga saker som semester i Thailand, så har allt en ände..
Dags att åka hem igen.. L Suck..!! Vem vill det..?
Ok! Vi kommer till Phuket Airport och checkar in som alla andra..
Jag påpekar för min vän att nu har du väl inget olagligt med dig du köpt..??
Jag vet att den över tattoerade galningen samlar på en del Thai stridsredskap.
Han är väl lite mueng thai skadad… J

Väl framme i passkontrollen var det dags att… just det visa passet för en liten, väldigt allvarlig pass polis med hela bröstkorgen full av diverse utmärkelser.. Kunde tro han varit med om alla krig i hela världen..
Vad f…n tror ni händer..? Med allvarlig blick stänger han passkontrollen med kanske 50 personer stående efter mig, och ber mig gå in och ställa mig och vänta innanför kontrollen..
Alla står som fån och börjar tissla och tassla om vad har nu hänt? En skummis..??
Samtidigt blir min vän utsatt för exakt samma sak.. Shit..!! Nu började man få kalla kårar på ryggen… Vad har vi gjort ???
Med barsk min och hård röst kallar han till sig den andra pass polisen … Och min vän..
Nu började man bli rädd.. Man har ju hört om att folk fått knark i deras väskor mm och 10 år i finkan… Jösses !! Nu är det klippt..!!
Jag frågar vänligt aray, aray. Vad gäller saken..?
Han tittar på mig med mörka ögon… Och sedan brister han och den andre polisen ut i ett jätteskratt..!!! What..?? Båda två .. utbrister i ”HAPPY BIRTHDAY PEPSI”…. JJ
De jäkla galningarna..!! Det var ju dem vi bjöd på dricka och hade party tillsammans med på rockklubben ”65”… Thank you veeely much Pepsi for a wonderful evening…!!
Jaaa… Som det kan gååå… Hehehe..!!!
PEPSI

hehe, skulle jag dra upp minnen och anekdoter och framförallt skeva händelser skulle jag kunna skriva en bok.
T.ex. "hur jag felaktigt hamnade i gränsförvar och fängelse under 5 dagar i Sa Kaew", eller "Hur min väns bar brann ner en kväll när vi satt där pga en gasoltub" (är livrädd för de nu, använder bara elkök, kosta vad det kosta vill), hur en kompis bad mig vänta i hans lägenhet första gången jag besökte honom, han hade inte låst, jag gick in, men var 1 trappa fel. Familjen som kom hem blev ganska chockad, tur nog klarade jag att förklara mig".
Det kanske låter som hemska, jobbiga minnen, men det är utan tvekan den formen av minnen som man aldrig kommer glömma, iaf inte jag :)

Men livet här blir också vardag, just är mina minnen och anekdoter från Sverige ;)

hehe, skulle jag dra upp minnen och anekdoter och framförallt skeva händelser skulle jag kunna skriva en bok.
T.ex. "hur jag felaktigt hamnade i gränsförvar och fängelse under 5 dagar i Sa Kaew", eller "Hur min väns bar brann ner en kväll när vi satt där pga en gasoltub" (är livrädd för de nu, använder bara elkök, kosta vad det kosta vill), hur en kompis bad mig vänta i hans lägenhet första gången jag besökte honom, han hade inte låst, jag gick in, men var 1 trappa fel. Familjen som kom hem blev ganska chockad, tur nog klarade jag att förklara mig".
Det kanske låter som hemska, jobbiga minnen, men det är utan tvekan den formen av minnen som man aldrig kommer glömma, iaf inte jag :)

Men livet här blir också vardag, just är mina minnen och anekdoter från Sverige ;)
Banglassi!! Vore kul om du berättade en rolig händelse... :D

Pepsi

@Banglassi ja drack Jäger och vaknade upp på toaletten. Bara det att det va fel hotellrum... ja hade gått ut ur mitt rum i sömnen och gått in och använt toaletten två dörrar bort. Jag tror dom två tyskarna kommer låsa dörren till sitt rum i fortsättningen

hahaha, den har jag också råkat ut för i Koh Samet. Jag brukar ju med min fru åka över många gånger. När jag åker över till Koh Samet besöker jag alltid min gamla kompis som har en pub nere vid stranden Triococktailbar, på Tub Thim Beach, Rubinstranden! Där blir jag packad som en sill på alla jäger och absolut och sen tar jag fel rum...555555

Här är en gammal rolig tråd att ta fram nu när hösten börjar närma sej.

Ett utav mina minnen blir när jag skulle hem från Thailand en av mina första resor, så hade jag bara kollat på pappret där det stod flygtiderna alltså inte kollat på biljetten. När jag kom till flyget i lagom god tid så hade mitt flyg redan gått hem ett antal timmar innan. Nåväl det löste sej jag fick stanna en natt extra i Bangkok och jag fick flyga hem dagen efter. Men numer dubbelkollar jag allt.

typisk thai... svärmor har gjort det misstaget 2 gånger, hon kunde ju inte läsa engelska (och tydligen inte klockan heller) så 00:50 den 1a augisti, ja då kommer hon på kvällen och checkar in den 1a augusti och då får hon reda på att planet har gått ca 20 timmar tidigare...
Numer går de flesta plan på morgonen eller dagen, kanske allt för många feltolkanden av tider vart orsaken?

SKRIV BOKEN!!!!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp