Likes och smilies

Det förstod jag inte alls. Det har sagts att inlägg där man känner att man bli påhoppad ska anmälas. På senare tid har det yttrats att den som anmäler gör fel och man kan bli avstängd av att anmäla.

Vad har det med social kompetens att göra? Eller är det på norska man menar något annat än i Sverige med social kompetens?
Kan du utveckla vad du menar med det inlägget?
Är det mig du menar?
Jag eller någon annan här har inte sagt ett ord om avstängning vad jag vet.
Detta har jag skrivit och det står jag för när det gäller nmax. Varför jag skrev så förstår nmax om han kan tyda min text.

6D45E6A0-930E-406E-9C98-DB7D6274F805.png

Håller med dig. Som en stor sandlåda utan regler eller där regler ändras beroende på vem som mobbat. Det finns vissa här som kan häva ut sig vilken dynga som helst utan represalier och med massa med likes.

Sen andra blir huggna med kniv i ryggen.
Den du försvarar nu är väl ändå den som har vart på en hel del medlemmar med div olika påhopp.
Jag vet en medlem som har hotat mig med en polisanmälan, jag har kvar alla pm, sms och Mail. Den personen släppte jag in här igen. Så det stämmer till viss del att reglerna ändras....

Är det mig du menar?
Detta har jag skrivit och det står jag för när det gäller nmax. Varför jag skrev så förstår nmax om han kan tyda min text.

Ser ut som att någon har fått ett privat arkiv hos Admin, en alldeles egen papperskorg...555 555

Är det mig du menar?

Nej syftade inte på dig. Men @nmax blir ju påhoppad i varje tråd. Nånstans får det vara nog extremt tråkigt att läsa.

Om det är han eller någon annan som anmält vet jag inte. Men man kan göra en diskussion utan att gå på personen ifråga. Men tillåter man det hamnar vi ju där. @kurant är ju snabb att hoppa på den som ligger. Sen kommer ju fler fram från sina gömmor och trycker till.

Jag har svårt att förstå hur vuxna människor finner något värde i detta.

Nej syftade inte på dig. Men @nmax blir ju påhoppad i varje tråd. Nånstans får det vara nog extremt tråkigt att läsa.

Om det är han eller någon annan som anmält vet jag inte. Men man kan göra en diskussion utan att gå på personen ifråga. Men tillåter man det hamnar vi ju där. @kurant är ju snabb att hoppa på den som ligger. Sen kommer ju fler fram från sina gömmor och trycker till.

Nmax började med att ge sig på en medlem om att det är dags att byta ut sin ”importerade” fru.
Det tyckte jag var fruktansvärt att man skriver så helt utan anledning.
SatanG bad i ett inlägg om ursäkt till nmax.
Men nmax fortsatte att vara riktigt otrevlig mot flera här. Han har själv hoppat på medlem efter medlem.
Han har inte diskuterat här utan att hoppa på andra, självklart att folk vill försvara sig.

Jag/vi tillät en hel del så nmax fick skriva av sig. Sen att du skriver som du gör samtidigt som du klankar ner på kurant i samma inlägg gör ju att allt blir lite komiskt.

Nmax började med att ge sig på en medlem om att det är dags att byta ut sin ”importerade” fru.
Det tyckte jag var fruktansvärt att man skriver så helt utan anledning.
SatanG bad i ett inlägg om ursäkt till nmax.
Men nmax fortsatte att vara riktigt otrevlig mot flera här. Han har själv hoppat på medlem efter medlem.
Han har inte diskuterat här utan att hoppa på andra, självklart att folk vill försvara sig.
Innan Nmax skrev det blev han utsatt. Han svarade på ett inlägg där personen skrev att han var snål. Jag gillar inte ordet fruimport och skrev det innan. Men han startade ju inte detta utan försvarade sig. Den utsatta personen var ju inte oskyldig.

Jag/vi tillät en hel del så nmax fick skriva av sig. Sen att du skriver som du gör samtidigt som du klankar ner på kurant i samma inlägg gör ju att allt blir lite komiskt.
Att tillåta en vecka av påhopp för att man inte gillar personen och tycker det är rätt åt honom är väl inte ok som admin. Att tillåta mobbning är aldrig rätt enligt mig, lika lite som att mobba. Det jag skrev om du tittar var att @kurant tar chansen.

Det är min åsikt.
Okynnesanmälningar om att fel folk har tryckt på fel ”like” är så skitnödigt så hälften kunde vara sant
Vad du tycker bryr mig inte. Men att en moderator likade det gör ju att man kan ana att han håller med. Då väger det lite tyngre. Det var det jag syftade på. Inget annat.

Om gilla funktionen är så förbannat viktig så tycker jag att vi tar bort den med det snaraste. Då slipper vi sådana diskussioner.
Det tror jag skulle vara en lösning då gillandet uppenbart används för vuxenmobbning som det verkar vara tillåtet här.

Tillbaka
Topp