Mackes Isaanbilder

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En bild på en riktigt stor Geckoödla i gamla köket och den förträffliga 50-meters bassängen utomhus i köpcentret The Mall, korat.

IMG_0052.jpg

IMG_0227.JPG

En familj skickar upp sin lykta från templet på Loi Krathong och en tröska för att skilja ut riskornen. Gammal men i full drift.

IMG_0513_2.jpg

IMG_0584.jpg

En del tar i ordentligt när det gäller att bygga mur, Graceland står det i grinden hos engelsmannen som flyttat hit till byn och börjat bygga. En riktig finsk bastu och en 25 meters pool skall det också bli vad det lider :D :thumbsup:

DSCF2400.jpg

En bild från en av alla dessa 3-dagarsfester i Isaan, här ett bröllop och när inte kraften räcker till för musik och så rekvireras ett mobilt kraftagreggat modell större!

IMG_0973.jpg

IMG_0848.jpg

"mackes " sa:
En bild från en av alla dessa 3-dagarsfester i Isaan, här ett bröllop och när inte kraften räcker till för musik och så rekvireras ett mobilt kraftagreggat modell större!

Haha med en sånt aggregat lär man ju inte vara rädd för effektbrist :D

"mackes " sa:
Tänkte starta en tråd med bilder från Isaan i trakterna runt min hemby.

Visst byggs det vackra trähus i Isaan också, detta ligger i grannbyn. Byggpris 2 miljoner baht

Oerhört vackert hus. Ja ser att det är "öppen källare" under huset. Hur används den? Ja kan tänka mig att man byggde så förr för att skydda sig mot vilda djur?

"Jonas Sjöstett " sa:
Oerhört vackert hus. Ja ser att det är "öppen källare" under huset. Hur används den? Ja kan tänka mig att man byggde så förr för att skydda sig mot vilda djur?

Det skyddade mot djur och vatten och gav skugga med lite vinddrag under huset, det var oftast dar man umgicks eftersom det blev valdigt varmt uppe i huset.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp