Malaria Dengue mm

Lycka till på kalaset Micke.
Ha kul, å ta det lungt. Krya på dig.

Har själv haft en djäkla efterhängsen förkylning i en vecka, brukar inte ta en vecka för mig att bli av med skiten , men här i Thai var det värre , i morgon blir det en tur med den mindre Hondan 750 Shadow, måste till Puttaisong och fixa skatt och försäkring , gäller nu att inte ta bilen för ofta , grymt fint att ha den när det regnar dock ...

Skönt å höra att det börjar ordna upp sig nu micke. Hoppas allt blir bra snart.

"glimten66 " sa:
Japp nu e det konstaterat att det e dengue jag fått igen men som du säger en snällare variant febern går upp o ner har fått sprutor nu varje dag mot febern o tabletter men vill inte ge sig har tappat en fyra kilo så nu e man under 60 kilo min läkare hemma kommer att hata mig ;)

Får se vilka biverkningar detta kommer att ge som förra gången så har mina levervärden gått åt [¤#@@¤%] så även denna gång så har jag fått medikament för de

Har du fått dåliga levervärden så skall du stoppa i dig massor av vitaminer samt äta mycket stekt äggvita, ej gulan det ger dig snabba proteiner det vill din lever vill ha. Hade samma problem 2010 då jag drabbades med detta s.....t Det tog 2 mån. för mig innan mina levervärden var OK.

"Långeman " sa:
Har du fått dåliga levervärden så skall du stoppa i dig massor av vitaminer samt äta mycket stekt äggvita, ej gulan det ger dig snabba proteiner det vill din lever vill ha. Hade samma problem 2010 då jag drabbades med detta s.....t Det tog 2 mån. för mig innan mina levervärden var OK.

Har fått sprutor varannan dag nu tog sista nyss sen har ja papper till min läkare hemma om va jag fått

Låter ju bra att du slipper ta fler sprutor nu.
Hur är det med vikten micke?

Vi ses snart. Lill brorsan.

Jag såg ett innslag om dengue igår på TV. Skrämmande siffror. Nu blir jag lite orolig trots allt.

Jag såg också det reportaget. En del sjukhus i Thailand har skapat särskilda "dengue-corners" där folk med misstänkt sjukdom kan få snabb hjälp. Så dom thailändska myndigheterna är tydligen ordentligt oroade över den oroande situationen.

Då är det bara att välja stanna i Sverige och få Borelia eller åka och ha det skönt och få Dengun

Tillbaka
Topp