Minskadet av plast har vart framgångsrikt.

 
Hade jag gjort.
Det här är ju bara början på plastminskandet så det är ju klockrent att dom kommer att tappa omsättning framöver.

Det är när man är girig och går emot förnuftet eller gifter sig med en aktie som man börjar förlora pengar..
 
Men i början hade puckon inga alternativ, stod där en gång med varor för 2000 baht som dom trodde att jag skulle stoppa i fickorna. Försökte förklara att ni måste ju för fn erbjuda ett alternativ som tyg/papperspåse, kartong el dyl.
Dom bara titta som jvla ufon.
Jag vägrade gå därifrån och efter mycket om å men så fick dom fram små papperspåsar typ USA variant utan handtag.

Tog väl 3 dar sen sålde dom tygpåsar :D:D
Ja det hände mig också vagnen full med varor.
Och folk i butiken arga som fn min fru med:mad:
Jag körde bara vagnen till bilen och lastade är ju van handlar mycket på Makro

Det har inte blivit bättre hos de inget alternativ.
Har IKEA påse i bilen ( min bil)
Men glömmer när vi kör frugans bil:eek:
 
Hade jag gjort.
Det här är ju bara början på plastminskandet så det är ju klockrent att dom kommer att tappa omsättning framöver.

Det är när man är girig och går emot förnuftet eller gifter sig med en aktie som man börjar förlora pengar..
Är det inte bara plastkemikalier det företaget har.
Kolla själv IVL.
Indorama Ventures PCL
Men vi får väl se, inte än iallafall.
Igår gick dom över till overweight, får se vad som sker.
 
Ja det hände mig också vagnen full med varor.
Och folk i butiken arga som fn min fru med:mad:
Jag körde bara vagnen till bilen och lastade är ju van handlar mycket på Makro

Det har inte blivit bättre hos de inget alternativ.
Har IKEA påse i bilen ( min bil)
Men glömmer när vi kör frugans bil:eek:
Jag kunde gjort likadant men ville lära dom en liten läxa och det gick ju tydligen in den här gången.
Hur fn kan ett så stort företag och organisation som Tesco missa en sån grej?
Om det är nåt jag stör mig på här så är det den totala bristen på framförhållning och analytisk förmåga hos Thaisen.
Man väntar alltid med att beställa nytt tills det är helt tomt på hyllan.
 
Är det inte bara plastkemikalier det företaget har.
Kolla själv IVL.
Indorama Ventures PCL
Men vi får väl se, inte än iallafall.
Igår gick dom över till overweight, får se vad som sker.
Gått nästan +7% sen jag köpte mer för 1 1/2 vecka sen.
Avkastning har dom, fått 3 utbetalningar redan i år.
 
Ja, vad brukar du göra, skicka ut en 6 åring att jobba på farmen för julklappspengarna eller?
 
Frugan kör (körde) för första gången bilen här i BKK och i BKK
Hon örkade i ca 15 -20 min och tyckte att det räckte i Isaan är det bättre att köra säger hon.:eek:
 
Ytterligare ett problem i Thailand är att mycket mat säljs i små påsar och att dessa alltför ofta hamnar i naturen. Affärerna kan hantera övergången till tyg- och papperspåsar därom vittnar ju många i detta sammanhang. Värre är det maten misstänker jag. Vad tycks?
 
En blänkare ifrån Aftonbladet:

Det är plast överallt och du får i dig partiklarna via maten. Minst 50 000 mikrobitar hamnar i din kropp varje år – men det kan röra sig om ett mycket större intag, visar en ny studie.

✓ Första studien i sitt slag
Ytterligare ett problem i Thailand är att mycket mat säljs i små påsar och att dessa alltför ofta hamnar i naturen. Affärerna kan hantera övergången till tyg- och papperspåsar därom vittnar ju många i detta sammanhang. Värre är det maten misstänker jag. Vad tycks?


Snusklåda är ett namn jag hört, matlåda ett annat, ska man få bukt med plasten så lär det bli en återgång till returförpackningar, som ett exempel: tittar man på sjukhusen så serveras all mat i plastpåsar (ett antal till varje person, ett antal gånger per dag) det blir till att återgå till bricksystemet.
 
Här i England kör McD sugrör av papper. Det borde dom köra i resten av världen med tycker jag...

De har börjat med papperssugrör på biograferna i Sverige också. Riktigt kul när skitsugröret börjat gegga ihop 20minuter in i filmen och sedan hamnade det på golvet. Tar en hel näve sugrör varje gång nu fram till Filmstaden har sugrör som klarar en hel film.
 
De har börjat med papperssugrör på biograferna i Sverige också. Riktigt kul när skitsugröret börjat gegga ihop 20minuter in i filmen och sedan hamnade det på golvet. Tar en hel näve sugrör varje gång nu fram till Filmstaden har sugrör som klarar en hel film.

Ett viktigt tekniskt påpekande som du gör. Pappersindustrin behöver bli bättre på att skapa produkter som kan ersätta plasten annars blir det ingen övergång till papper. Förmodligen är just dina sugrör inget praktiskt miljöproblem. När man eldar insamlade sugrör av plast har dessa i det närmaste samma energivärde som olja. Detta talar för - anser jag - att man ska prioritera det som är mest angeläget d v s sådant som riskerar att hamna i havet.
 
Här kommer en affärside" starta en kurs i hur man man dricker ur en mugg utan sugrör... (medlemmar på TS får 20% rabatt på kursavgiften) och jag tar gärna en lite provision för min ide"...:wai::wai:

Dom var bra, frugan köpte 2 muggtermosar, 5 deciliter är dom på, den första stod det "nike" på och kostade 1.500 B, den andra var utan "logga" och kostade 500 B, frugan testade båda, ingen skillnad, håller kylan i upp till 24 timmar, och levererades med 1 sugrör, allt detta i stål...

drickatermos.jpg
 
Här kommer en affärside" starta en kurs i hur man man dricker ur en mugg utan sugrör... (medlemmar på TS får 20% rabatt på kursavgiften) och jag tar gärna en lite provision för min ide"...:wai::wai:

Dom var bra, frugan köpte 2 muggtermosar, 5 deciliter är dom på, den första stod det "nike" på och kostade 1.500 B, den andra var utan "logga" och kostade 500 B, frugan testade båda, ingen skillnad, håller kylan i upp till 24 timmar, och levererades med 1 sugrör, allt detta i stål...

drickatermos.jpg
Dålig affär du gjorde @Ubon du kunde haft 4st . Om du skippade loggan.:eek::eek::cool:
 
 
 
Tillbaka
Topp