Någon som upplevt detta? (Hur man blir bemött av sin partner)

Har jag skrivit att hon har egen lön ??? Nej hon är hemma ...Tycker du har lite förutfattade meningar som du själv fabricerar i din egen skalle , dagdrömmar kanske :)

Ja jag tycker mig läst det flera gånger. Har för mig du skrev hon jobbat i 10 år och skulle få låg pension.
Vilka dagdrömmar menar du?

/ SatanG

Nej det skulle jag aldrig göra, hon får tvätta sina kläder precis på det sätt hon vill.
En klok man tillrättalägger inte sin Thaitjej om det inte är absolut nödvändigt, och absolut inte när dom är så rara som den här.

Träffade en falang en gång som tillrättala sin tjej om i princip allt hon gjorde och så gick det som det gick. Riktig jubelidiot.

Kommer ihåg en kommentar från dig när du la in bild på din lunch eller var det frukost och rekommenderade oss andra att lära våra tjejer laga mat så man slipper äta thaislafs. Glömt bort detta? :p

Kommer ihåg en kommentar från dig när du la in bild på din lunch eller var det frukost och rekommenderade oss andra att lära våra tjejer laga mat så man slipper äta thaislafs. Glömt bort detta? :p
Lära dom laga mat är väl absolut nödvändigt om dom inte kan?
Att tillrättalägga dom är något helt annat.

Låter ju som ditt ex, historien har du ju skrivit innan fast då va det 100 baht och skor det gällde ;)
Jo dom är väl lite lika där fast mitt x shoppade mer än gärna mycket saker, men hon va prismedveten.

En kompis till nuvarande tjejen kom igår och slängde upp sin nya väska som hon köpt i Bkk. Fin sa jag å frågade va den kostade, 2900 baht sa hon stolt.
Oj så mycket sa jag (svart plast)
Den e stor och så är det märke sa hon.
Märke ja eller hur...
Iaf så va det ingen runt bordet som blev imponerad och såg att hon blev lite stött över det, hon ville ju glänsa.
En sån tjej skulle jag aldrig bli ihop med.

"Sina slantar" Hon jobbar inte skriver du (i denna tråden), har hon lön för att vara hustru eller nåt?:)

/ SatanG
Jag förstår inte uttrycket lön, men om du anser att en man som ser till att hans hustru har en tryggad ålderdom samt även delar en del av sin inkomst till hushållskassan kan kallas arbetsgivare, då är det väl så i din trögtänkta skalle.. jag själv ser det som att vi lever tillsammans ,har ett bra liv och delar vardagen i det mesta även matkassan .

Ja, köpt kärlek kan ta sig många olika uttryck ;)

Jag är ny här men är inte det där ett oerhört otrevligt påhopp mot någon? Hoppa på någon (och hans fru) baserat på hur deras ekonomi är fördelad? Så länge man behandlar sin fru(eller man) bra så är väl det ändå en privatsak? Finns många som pluggar medan den andra arbetar, tar hand om hemmet eller kanske inte hittar något jobb för tillfället.

Jag är ny här men är inte det där ett oerhört otrevligt påhopp mot någon? Hoppa på någon (och hans fru) baserat på hur deras ekonomi är fördelad? Så länge man behandlar sin fru(eller man) bra så är väl det ändå en privatsak? Finns många som pluggar medan den andra arbetar, tar hand om hemmet eller kanske inte hittar något jobb för tillfället.

Kompis , det skall du veta , att grova påhopp här är helt ok om det kommer från rätt person , jag skiter numer i detta då ett flertal av dessa som hemfaller åt sånt baserar sin kunskap om Thailand på sin erfarenhet från barstolen ,samt att deras erfarenhet av kvinnor är den absolut sämsta tänkbara varianten ,liksom även deras syn på Thaikvinnan . Det är dessa killar som ger män med Thaitjej /Thaifru ett oförtjänt dåligt rykte , dvs en liten klick rötägg som besudlar en större grupp :)

Otrevligt påhopp? själv ser jag en hoper hyenor som vuxenmobbar.....

Jo dom är väl lite lika där fast mitt x shoppade mer än gärna mycket saker, men hon va prismedveten.

En kompis till nuvarande tjejen kom igår och slängde upp sin nya väska som hon köpt i Bkk. Fin sa jag å frågade va den kostade, 2900 baht sa hon stolt.
Märke ja eller hur...
Iaf så va det ingen runt bordet som blev imponerad och såg att hon blev lite stött över det, hon ville ju glänsa.
Är väl inget fel att vara stolt, men om man köpt den för bräcka på kompisar har jag inget övers för. Kopia eller ej, bryr mig inte!

Märke ja eller hur...

Hahaha stoltsera med en väska för 2900 battingar. Ang. väskor så när frugan jobbade på Seagate så hade hon en kollega som brukade åka på shopping till London. Där köpte hon Coachväskor till sina kompisar som några souvenirer. Bussigt, de låg enligt egen utsaga på runt 20k styck. Alla thailändare är inte panka men det vet du ju redan.

/ SatanG

Det tar inte på mig då jag vet att de bara är avundsjuka på mitt lyckliga äktenskap, olyckliga barjägare har tyvärr även den taskiga kvinnosynen ;)

Jag hoppas inte du tar mina inlägg till dig alltför allvarligt, jag försöker skriva efter hur du beskriver ditt förhållande och dina inlägg är väl inte alltid särskilt diplomatiska heller. Du har ju bl.a. beskrivit thai som sätter pengar före allt annat, din fru är "äckligt" snål och inget betalas av henne på ert gemensamma liv. När jag frågar om detta så har jag en "trögtänkt skalle". I andra trådar är hon fantastisk som lyckats spara ihop en mille samt ett hus i Isaan. Själv tycker jag min två-åring också har varit smått fantastisk, han har lyckats dra ihop ca 50k på ett aktiekonto på Nordnet på endast ett halvår ;)

/ SatanG

. Själv tycker jag min två-åring också har varit smått fantastisk, han har lyckats dra ihop ca 50k på ett aktiekonto på Nordnet på endast ett halvår ;)

/ SatanG

Din unge kan få bli min ekonomiska rådgivare då 555

Sen är jag inte helt säker på att en vanlig tvååring som klickar runt på mitt aktiekonto inte hade gjort bättre affärer än jag gör rent allmänt :)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp