När köper Du elbil?

Tror majoriteten inte fattat att elbilar kommer ta över fullständigt än och att fossilbilar kommer vara ett minne blott redan 2040. Trenden är helt uppenbar och kommer EU och Kina överens om ett nytt handelsavtal i höst och tullarna ryker lär det bli åka av.

Ja ryker tullarna och inga minimipriser eller prisåtaganden införs är alla elbilar som rullar på gatorna nu I princip värdelösa.

Ja ryker tullarna och inga minimipriser eller prisåtaganden införs är alla elbilar som rullar på gatorna nu I princip värdelösa.

Förvisso, den tekniska utvecklingen är rätt brutal för elbilar. Men hur tror du värdeutvecklingen blir då på fossilt?

Att det lanserades nya och bättre hemdatorer från 90-talet och framåt med extrema värdefall gjorde inte direkt elektriska skrivmaskiner till de stora vinnarna på marknaden. :)

Förvisso, den tekniska utvecklingen är rätt brutal för elbilar. Men hur tror du värdeutvecklingen blir då på fossilt?

Att det lanserades nya och bättre hemdatorer från 90-talet och framåt med extrema värdefall gjorde inte direkt elektriska skrivmaskiner till de stora vinnarna på marknaden. :)
Ganska dålig jämförelse faktiskt även om du har en poäng. Självklart kommer det att ske en förändring men alla behöver inte springa och köpa en elbil bara för det. Man kan sitta lite lugn i båten också. Min Skoda Octavia Scout (Diesel) 2020 har gått 10 000mil och jag köpte den beggad för drygt 3 år sedan när den hade gått 5000mil. Jag kör inte så mycket längre och nästa år när jag slutat jobba lär det bli ännu mindre. Köpte den cash så inga lån. Bor på landet och ibland på vintern kan det vara lite si och så med plogningen och då är det skönt med 4 krafs. Jag får dra rätt skapligt med den på mitt B kort. Den är i bra skick och jag sköter underhållet.
För mig känns det som hål i huvudet att byta den mot en elbil just nu. Skodan har det jag behöver.
Jag avvaktar ett tag till. Världens fossil fordon kommer inte bytas ut i ett nafs. Sedan kan man alltid diskutera ekonomi men jag lever inte på marginalen så jag känner mig lugn.

Sedan kan man alltid diskutera ekonomi men jag lever inte på marginalen så jag känner mig lugn.
Jag har svårt att se att så många skulle tjäna på att sälja sin fosibil och köpa en elbil. Man bör nog dä köra väldigt mycket o ladda jäkligt billigt.

Många glömmer nog den stora värdeminskningen och när garantin på batteriet gått ut så är bilen väldigt svårsåld.

Men med det sagt så kanske man kan lägga skambud på en gammal elbil med utgången garanti på batteriet och rullar den många mil kan man nog åka riktigt billigt.

Man va fan, att ha bil, oavsett vad, kostar alltid ofta rätt mycket.

Tillbaka
Topp