När köper Du elbil?

Fan, nu fick jag en idé. Man skall kanske skicka upp körkortsaspiranten till glesbygden, där måste det vara lätt som en plätt att klara kortet. Han har pausat p g a ekonomin för tillfället, men nu skall jag peppa honom. Åk upp till Tavelsjö och kör utav he...! ;)
Du skulle komma hit och lära dej köra i vinterväglag eller alla ni sörlängingar
borde gå en kurs i det och även använda rätt däck så slapp vi läsa om era misslyckande i trafiken Frågade dej vad har du för vinterdäck på bilen,fick
jag nåt svar, ärligt

Fan, nu fick jag en idé. Man skall kanske skicka upp körkortsaspiranten till glesbygden, där måste det vara lätt som en plätt att klara kortet. Han har pausat p g a ekonomin för tillfället, men nu skall jag peppa honom. Åk upp till Tavelsjö och kör utav he...! ;)
Ja många som gör så eftersom dom inte blir godkända i storstäderna. Att sedan körkortsutbildningen skulle behöva en ordentlig översyn är något helt annat. @Boa52 kanske kan lära upp dom :)

Detta kanske kan vara något? På en vecka hinner han kanske få prova på mötande trafik däruppe? :xmas_smiley:

”Ta körkort med vår intensivkurs med boende i Piteå. Vi bokar era flygbiljetter och du påbörjar din utbildning vid ankomstdagen. Ta ditt körkort på 7-12 dagar, över 98% av våra elever blir godkända.”

Man behöver inte le hela tiden när man kör bil men man ska köra den
om inte blir det olyckor och stopp i trafiken när det kommer 3 cm snö på
vägen, Inte så lite bilar men inte som i storstäder en sak till varför jag inte
bor i en storstad man väljer var man bor det kan alla
Nä alla har inte möjligheten att välja exakt vart dom vill bo och det kan bero på en massa olika saker.

Du förstår inte vad jag menar och vad skillnaden är mellan att åka med ett fordon och att köra det. Självklart kör jag bilen annars kommer den inte framåt eller bakåt heller för den delen.
Inte fan sätter jag mig i bilen och kör för att det är så förbenat roligt. Vill jag ha roligt tar jag hojen. Däremot har jag inga problem att köra bil vare sig det är sommar eller vinter. Reste land och rike runt i mitt förra jobb och har kört bil sedan jag fyllde 18, okej fuskade lite innan :p

Detta kanske kan vara något? På en vecka hinner han kanske få prova på mötande trafik däruppe? :xmas_smiley:

”Ta körkort med vår intensivkurs med boende i Piteå. Vi bokar era flygbiljetter och du påbörjar din utbildning vid ankomstdagen. Ta ditt körkort på 7-12 dagar, över 98% av våra elever blir godkända.”
Frugan tog sin lapp i Mora efter flera misslyckade försök i fjollträsk. I Mora förstod dom inte vad som var fel på hennes bilkörning.

borde gå en kurs i det och även använda rätt däck så slapp vi läsa om era misslyckande i trafiken Frågade dej vad har du för vinterdäck på bilen,fick
jag nåt svar, ärligt
Ja fyfan vad ni är bra, hurra. Du är bra inskränkt ibland. Kan dock hålla med om att folk i allmänhet blivit sämre på att köra bil eller kanske är för stressade, inte vet jag. Lite jobbiga regler runt storstäder också vad gäller tex TMA bilar som måste ut för minsta stopp. Ingen inklusive bärgarn flyttar en trasig bil eller jobbar på vägen innan minst en TMA bil finns på plats och sedan är trafikkaoset ett faktum.

Frugan tog sin lapp i Mora efter flera misslyckade försök i fjollträsk. I Mora förstod dom inte vad som var fel på hennes bilkörning.
Jag tror inte @Boa52 hade klarat ta sig fram i trafiken i Stockholm överhuvudtaget en vinterdag.
Uppe i urskogen med kanske ett bilmöte var 10 mil och inga vägkorsningar, bara avtagsväg upp till varje hus till dom 10 grannarna som bor på den 10 milssträckan ;)

Jag tror inte @Boa52 hade klarat ta sig fra i trafiken i Stockholm överhuvudtaget en vinterdag.
Uppe i urskogen med kanske ett bilmöte var 10 mil och inga vägkorsningar, bara avtagsväg upp till varje hus till dom 10 grannarna som bor på den 10 milssträckan ;)
Nä det är väldigt olika helt enkelt. Bara trafikrytmen är en skillnad.

jag nåt svar, ärligt
Fullt godkända dubbfria, det enda som behövs här nere. Tänker på miljön, dubbar sliter på vägbeläggningen i onödan, alstrar partiklar som ger hälsorisker.

Jag tror inte @Boa52 hade klarat ta sig fram i trafiken i Stockholm överhuvudtaget en vinterdag.

Jag hade velat se Boa i trafiken i Bangkok. Tror inte ens han hade fixat Pattaya utan att få överdosera nitro samtidigt fått hjärt och lungräddning.

Ja bor man där många bor och jobbar nära människobyn så är det näst intill oundvikligt
Frågan är bara hur nödvändigt det är, finns det inget motsvarande arbete på annat ställe?
Jag har på sätt och vis inte valt att bo där jag bor, jag hamnade här för att här fanns en bra lokal att starta verksamhet i som passade mina syften och jag har även bosatt mej här.

Frågan är bara hur nödvändigt det är, finns det inget motsvarande arbete på annat ställe?
Jag har på sätt och vis inte valt att bo där jag bor, jag hamnade här för att här fanns en bra lokal att starta verksamhet i som passade mina syften och jag har även bosatt mej här.
Nu är det ju så här att för drygt två år sedan gick jag ned till 80% alltså jobba fyra dagar i veckan och efter pandemin behöver jag endast åka in till kontoret två dagar per vecka. Sommarhalvåret tar jag MC till jobbet men på vintern tar jag bilen. Ofta har något hänt som ställer till det mer eller mindre i trafiken under dom 4,8milen jag har enkel resa. Kan vara hyfsat frustrerande men överkomligt då jag bara behöver ”lida” max två gånger per vecka.

Motsvarande arbete, ja det kanske det finns men knappast till den lönen och dom förmånerna jag har fått delvis genom att äga och driva företaget i snudd på 20år. Nu jobbar jag endast som anställd. Tänker bara jobba 2-3år till sedan pensionerar jag mig. Med det sagt så kanske jag inte slutar jobba men jag kommer inte jobba på ett kontor speciellt inte inom stor Stockholm.

Jag har valt att bo där jag bor och trivs här. Enda bekymret är att det inte är lika ”lantligt” längre som när jag flyttade hit 2003. Får troligtvis flytta längre ut i skogen om några år.
Min son trivs också väldigt bra här och vill absolut inte flytta just nu.

Nä så får stå ut med lite trafik ibland ett tag till. Jag har automat och okej stereo :)

Rondeller, 3-4-filiga motorvägar, parkeringshus etc är sådant dom hört om i sagor eller sett på bild bara ! :)

Finns väl en väldigt populär intensivkurs i Falun på en vecka som många stockholmare går och sedan kör upp där uppe när dom misslyckats flera gånger i Stockholm ?

Farsta i Stockholm (där sambon klarade sitt körkort) är den uppkörningsenhet som är svårast att klara körkortet på och som har högst andel misslyckade uppkörningar.

Finns väl en väldigt populär intensivkurs i Falun på en vecka som många stockholmare går och sedan kör upp där uppe när dom misslyckats flera gånger i Stockholm ?

Farsta i Stockholm (där sambon klarade sitt körkort) är den uppkörningsenhet som är svårast att klara körkortet på och som har högst andel misslyckade uppkörningar.
Ja i Farsta blev frugan riktigt illa behandlad. Då hade jag lust att anmäla men insåg att det endast skulle ligga frugan i fatet.

Tillbaka
Topp