PanPan
Nedtystad
Tack vare barnarbete.
special.aftonbladet.se
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Något för miljömupparna att fundera över. Allt har sitt pris tydligen. Jag såg ett program om detta på TV för några år sedan, alldeles vidriga förhållanden i dessa gruvor. Fy f*n!Tack vare barnarbete.
![]()
Från barnarbete i gruvor – till nya elbilar
special.aftonbladet.se
Synd att vi har så många i sverige som är emot nya gruvor,och speciellt Mp och andra pyttesmå näringar som är mycket kritiska & knappt skapar några jobb eller genererar skattepengar,men ändå har så stor makt att stoppa nya projektNågot för miljömupparna att fundera över. Allt har sitt pris tydligen. Jag såg ett program om detta på TV för några år sedan, alldeles vidriga förhållanden i dessa gruvor. Fy f*n!
Ja, flytta problemen till t ex Afrika och låta barn slita under vedervärdiga förhållanden tycks vara konceptet. Jag fattar inte att man kan vara så korttänkt och hänsynslös som miljömupp. Tänk längre än näsan räcker och gör en konsekvensanalys!Synd att vi har så många i sverige som är emot nya gruvor,och speciellt Mp och andra pyttesmå näringar som är mycket kritiska & knappt skapar några jobb eller genererar skattepengar,men ändå har så stor makt att stoppa nya projekt
Men så länge det inte bryts inom landet verkar det vara okej för dom!
Hemskt... Vissa har tydligen inget alls emot att direkt stödja CCP (Chinese Communist Party) och därmed slavarbete, folkmord, organstöld, mm. Om Hitler varit i livet, hade du då köpt produkter som indirekt eller direkt hade kommit nazisterna tillgodo? Fy fasen.. Bjud gärna in Xi på middag också!![]()
Tesla passerat – BYD är nu världens största elbilstillverkare
Kinesiska BYD har kört om Tesla som världens största elbilstillverkare. Men i Sverige regerar den amerikanska jätten fortfarande.www.nyteknik.se
Sätt upp Volvo EX 30 på samma listaHemskt... Vissa har tydligen inget alls emot att direkt stödja CCP (Chinese Communist Party) och därmed slavarbete, folkmord, organstöld, mm. Om Hitler varit i livet, hade du då köpt produkter som indirekt eller direkt hade kommit nazisterna tillgodo? Fy fasen.. Bjud gärna in Xi på middag också!
Hemskt... Vissa har tydligen inget alls emot att direkt stödja CCP (Chinese Communist Party) och därmed slavarbete, folkmord, organstöld, mm. Om Hitler varit i livet, hade du då köpt produkter som indirekt eller direkt hade kommit nazisterna tillgodo? Fy fasen.. Bjud gärna in Xi på middag också!
Hemskt... Vissa har tydligen inget alls emot att direkt stödja CCP (Chinese Communist Party) och därmed slavarbete, folkmord, organstöld, mm. Om Hitler varit i livet, hade du då köpt produkter som indirekt eller direkt hade kommit nazisterna tillgodo? Fy fasen.. Bjud gärna in Xi på middag också!
Jobbar inte du på det kinesiska företaget Volvo ?Hemskt... Vissa har tydligen inget alls emot att direkt stödja CCP (Chinese Communist Party) och därmed slavarbete, folkmord, organstöld, mm. Om Hitler varit i livet, hade du då köpt produkter som indirekt eller direkt hade kommit nazisterna tillgodo? Fy fasen.. Bjud gärna in Xi på middag också!
20.000+ oskyldiga? Siffran kommer från Hamas och gäller civila och stridande. Enligt Israel har de dödat över 8.000 stridande i norra Gaza så antalet civila är mindre än hälften av din siffra. Sorgligt att civila dör men så är det i krig tyvärr.Det är i Gaza du har ett riktigt folkmord där 20.000+ oskyldiga civila faktiskt mördats (fler än hela Ukrainakriget) och inget ”kulturellt folkmord” eller vad fjantigt det i Xinjiang nu kallas.
USA står till 100% bakom Israel, så med samma resonemang borde du ju fly Tesla som pesten antar jag?
Nåja, de bästa elbilarna kommer ju ändå från Sydkorea tycker jag så hade haft lätt att välja om jag velat köpa en.
Ja nu har det väl inte dött så många civila och helst barn i något krig i nutid på så kort tid, är ju värre än ryssarna.20.000+ oskyldiga? Siffran kommer från Hamas och gäller civila och stridande. Enligt Israel har de dödat över 8.000 stridande i norra Gaza så antalet civila är mindre än hälften av din siffra. Sorgligt att civila dör men så är det i krig tyvärr.
Det ska pågå runt 50 väpnade konflikter och ungefär 10 regelrätta krig nu globalt.Ja nu har det väl inte dött så många civila och helst barn i något krig i nutid på så kort tid, är ju värre än ryssarna.
Men men från väst hörs lite när det är en av ens alierade, är ju inget annat än folkmord och fördrivning som pågår.