Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det känns som om jag lika gärna kan börja hoppas på att det ska hinna komma ut ett gäng självgående taxibilar och ta mig fram på det viset istället för att köpa en elbil inan jag kilar vidare.
Volvo Cars har inte gett upp planerna på en egen batterifabrik i Göteborg. Chefen för industriverksamheten, Francesca Gamboni, har under hösten blivit mer…
www.di.se
Kinesiska batterisamarbeten i Europa
Tyska Volkswagenkoncernen, som tidigare var stor delägare och kund till Northvolt, har valt att samarbeta med kinesiska Gotion i sitt batteribolag Power Co. Första fabriken i Salzgitter väntas få igång sin produktion i år.
Världens största batteritillverkare CATL har också börjat etablera sig i Europa, med en fabrik i Tyskland och en på gång i Ungern. Nyligen startade bygget av en jättelik batterifabrik i Spanien som CATL bygger ihop med bilkoncernen Stellantis. Ett par tusen arbetare från CATL i Kina ska delta i bygget.
En bekants svåger hade massor av problem med en Tesla han hade köpt ny, det blev inga fler för hans del, Teslas önskekunder borde vara de tidigare ägarna av fordar, de köpte nya hela tiden med resonemanget att den måste vara bättre än den förra.
En rad studier har genom året visat att elbilarnas batteripack håller bättre än vad som först antogs i elbilismens barndom. Något som inte innebär att de håller för evigt, och som hos alla batterier i prylar runt omkring oss drabbas även de i elbilar av degradering. Med det menas att...
En rad studier har genom året visat att elbilarnas batteripack håller bättre än vad som först antogs i elbilismens barndom. Något som inte innebär att de håller för evigt, och som hos alla batterier i prylar runt omkring oss drabbas även de i elbilar av degradering. Med det menas att...
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.