När köper man flygresan billigast? Nu eller senare?

A

Anonym

Gäst
Jag tänkte resa till Thailand i början av April (flygstol). Vad tror ni, är det billigast att beställa flygresan nu eller ska man vänta tills det börjar närma sig avresa? Många tack och ett gott nytt år på er!

:beer:

Jag tänkte resa till Thailand i början av April (flygstol). Vad tror ni, är det billigast att beställa flygresan nu eller ska man vänta tills det börjar närma sig avresa? Många tack och ett gott nytt år på er!

:beer:

Hur länge ska du vara borta? Thai verkar ha någon kampanj nu. En kompis bokade 4 april-4 maj och jag ser nu på momondo att de fortfarande kostar 4331kr direktflyg!

Helt ok pris ? är det tur - retur biljett ?

Jag titta på priser till Thailand
Billigast var i april Kr . 1099.- direkt flyg
och i mars Kr 1299.- direktflyg
Från Oslo
Och det går bussar från Göteborg till Oslo som är billig

P1130234.jpg

P1130235.jpg

De kan inte göra någon vidare förtjänst då hälften är skatt, men de säljer ju dyrare biljetter också.

Orka sitta åka buss, nä då tar jag hellre flyg från Landvetter och betalar några kr mer. Dock kostade våra biljetter 5000/person när vi åkte förra gången och det var finnair med snabbt byte.

Farsan och dom brukar flyga från Oslo men blivit the Emirates dom 2 sista gångerna, det var det billigaste dom hittade när dom sökte.
Dom har flygit med The Emirates innan och tyckte det var väldigt bra och dom tyckte det var skönt att få mellanlanda lite i dubai och sträcka på benen.

Norwegian flyger nu från Oslo, Stockholm och Köpenhamn till Bangkok.

Thai airways, har blivit nedgraderade och når inte internationella säkerhetskrav enligt Amerikansk luftfartsmyndighet, var nära dom blev nedklassade av Europeisk med, så är inte så högt rankade nu och en av dom sakerna som var dåligt var utbildning på flygpersonalen.

Känns ibland som folk säger att dom flyger bara med Thai, just för dom skall vara så Thai eller för att dom har inte testat på andra flygbolag.

Själv har jag flygit med väldigt många olika bolag från olika länder och rankar Thai airways för tillfället som dom sämsta ombord gällande bekvämligheter.

Men kan ju snabbt ändras men för tillfället får dom ingen högre kurs.

Men ju tidigare du beställer ju billigare blir det.
Fast du kan ju få tag på sista minuten flygstol med ett charterbolag, dom brukar vara väldigt billiga men då är man lite mer begränsad gällande flygdatum.

Har åkt med olika bolag förrut och mellanlandat i bl.a. Oslo, och förenade arabemiraten, men ledsnat på mellanlandningarna, jag tycker att thai är helt ok, det är därför jag åker med dom.

Jag åker gärna direkt, men har inget emot en kortare mellanlandning om det blir betydligt billigare. Norwegian tycker jag är överlägset Thai, men var ett tag sedan jag flög med Thai. Norwegian har ju även thailändska flygvärdinnor, så finns ingen fördel mer med Thai ;)

Jag åker gärna direkt, men har inget emot en kortare mellanlandning om det blir betydligt billigare. Norwegian tycker jag är överlägset Thai, men var ett tag sedan jag flög med Thai. Norwegian har ju även thailändska flygvärdinnor, så finns ingen fördel mer med Thai ;)
Är man en ex. en barn familj eller bor på annan ort än i huvudstaden eller så, så kan man käna på att åka med norrbaggarna, sen om dom är överlägsna eller inte vet jag inte, då jag åldrig åkt med dom till ex. Thailand.

Senast redigerad av en moderator:
Kan bara hålla med, känns väldigt modernt på Norwegian flygen och maten är bra om man tar det inkluderat och bra filmutbud, bästa direktflyget från Norden nu.
Köper man en billig resa utan något inkluderat, ta med hörlurar, funkar med vanligt utag för mobil så slipper ni köpa det ombord, filmerna är gratis att se.
Jag har bara flygit där allt ingår.

Senast redigerad av en moderator:
Tack för svaren. Jag köpte en enkel biljett. En enkel returbiljett från Bangkok till Köpenhamn i början av april ligger ju på 5000 kronor och ännu mer om man vill ha en vettig. Ska det vara så?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp