Nationaldagen

• Trådstartare Trådstartare anonymous
  • Start datum Start datum

A

anonymous

Gäst
Idag är det Nationaldagen suttit och väntat inte en tråd har skapats av moderatorerna.

Skäms fan över den lilla känsla folk har för sitt fosterland för min del känns det som att spotta på mamma och pappa.

Här delar jag iallafall dagens sång.

Och hur många trådar har du själv skapat Jonas idag?
Hur många trådar har moderatorerna på det andra forumet som du är medlem startat i dag?

1 mer tråd en alla moderatorer tillsammans.

Och idag borde vara en speciell dag för oss Svenskar och tycker att en grattulation till vår nation borde ingå automatiskt från moderatorernas sida.

Och Kycklingen jag skiter i det andra forumet var inte där jag la mitt inlägg och frågade ellerhur?
Jag är fortsatt mest aktiv här och får väl fråga?

Jag ingår inte i forumsbråket som blev och det splittrades och är väl än idag lite sne över det då jag tyckte många goa gubbar försvann samtidigt som många stannade så jag håller mig på båda sidor men tar inte part.

Om man tänker på vad våra förföräldrar gjort för oss kanske man med kanske visa lite respekt!!

Vi är i första hand ett thailandsforum, jag har knappt tänkt på nationaldagen har haft annat att göra. Det står var och en fritt att skapa trådar och det var bra att du gjorde det @Jonas .

Vi är i första hand ett thailandsforum, jag har knappt tänkt på nationaldagen har haft annat att göra. Det står var och en fritt att skapa trådar och det var bra att du gjorde det @Jonas .
Men ni är snabba på att grattulera kungen och drottningen i det andra landet, vi är la fortsattt Svenskar?

Kan väl hålla med om att kanske skulle ägaren av forumet uppmärksamma nationaldag, det hade varit bra!

Man spelar Thailands nationalsång varje dag kl 1800, men Sveriges nationaldag skiter man i?

Missförstå mig inte, jag är inte rasist men detta handlar om era förföräldrar folk som faktiskt trodde på en sak för att skapa en framtid för sina arvingar och offrade sig.

Ni har antagligen släktingar i nerstigande led som har offrat sig för er!

Kör på med musik i denna tråd idag så länge jag får ;) Idag är det vår dag!

Idag är det Nationaldagen suttit och väntat inte en tråd har skapats av moderatorerna.

Skäms fan över den lilla känsla folk har för sitt fosterland för min del känns det som att spotta på mamma och pappa.

Här delar jag iallafall dagens sång.

Om du nu älskar mitt fädernesland så mycke så varför stack du då härifrån
ska inte kasta sten i glashus...... :beer::kewl_transparent:

Även om jag inte ens skulle veta att det var nationaldag igår utan denna tråd så kan jag bitvis hålla med.
Kanske inte om att forumvärldarna borde ha som standard att skapa trådar i Sveriges ära, men att det är lite sjukt hur många Svenskar ser på Nationaldagen.

Bara det faktum att du skrev "Missförstå mig inte, jag är inte Rasist" är ju i sig tragiskt. Inte just att du skrev det, men att Nationell stolthet förknippas med rasism av väldigt många runt om i landet. Samtidigt ser majoriteten Norges 17:e Maj som oskyldigt och "en trevlig tradition", men i Sverige kan det bli liv bara någon går och vajar den Svenska flaggan om det inte är VM eller liknande. Det i sig är ett smått skadat statspsyke. Även om det är långt ifrån alla som ser det så så hade jag en liknande bild i mina unga tonår.

Att missa Kungens, drottningens eller prinsessans dag i Thailand är ju i princip omöjligt om man bor här nere. Jag känner folk som var minst sagt skeptiska i början om man får använda sig av ett sådant uttryck. Men med tiden har de smält in i smeten. Av lokala skäl kan jag inte säga så mycket mer, men ja, visst är det lite märkligt.

Personligen dock, kunde jag inte brytt mig om nationaldag eller ej, oavsett land, men det får stå för mig.

Tillbaka
Topp