Nisse: Bildtråden och kanske lite annat (mest Thailandsresor)

Lite fler

20160723_115625.jpg

20160723_115702.jpg

20160723_115322.jpg

20160723_114321.jpg

Jag tycker nog att det ser bättre ut än vissa zoo jag har sett här i Thailand. Phuket var ett riktigt skräckexempel och Bangkok var bara snäppet bättre. Thai har mestadels mycket att lära vad gäller djurhållning.

Jag tycker nog att det ser bättre ut än vissa zoo jag har sett här i Thailand. Phuket var ett riktigt skräckexempel och Bangkok var bara snäppet bättre. Thai har mestadels mycket att lära vad gäller djurhållning.
Visst har de det, men tyckte det såg rätt ok ut iaf.

Gjorde om lite nu när vi var nere, där köket var innan stängde vi igen och flyttade köket till framsidan istället.
Anlitade även en elektriker som drog om elen och fick upp en del nya armaturer och bytte huvudsäkring mm

20160731_124114.jpg

Inte färdigt här, även taket är igensatt
20160726_102145.jpg

20160730_180926.jpg

Fick även upp tvn på väggen
20160730_164321.jpg

20160731_193056.jpg

Badrummet som byggdes förra året

20160731_193044.jpg

Gjorde om lite nu när vi var nere, där köket var innan stängde vi igen och flyttade köket till framsidan istället.
Anlitade även en elektriker som drog om elen och fick upp en del nya armaturer och bytte huvudsäkring mm

20160731_124114.jpg

Inte färdigt här, även taket är igensatt
20160726_102145.jpg

20160730_180926.jpg

Fick även upp tvn på väggen
20160730_164321.jpg

20160731_193056.jpg

Badrummet som byggdes förra året

20160731_193044.jpg

Gillar din syn på tillvaron. Du verkar tycka det är viktigare att "leva" än hur hög standard du har på boendet.

Dom få veckorna per år jag spenderar i frugans hemby så njuter jag faktiskt av den totala avsaknaden på bekvämligheter och lyx som man i jämförelse lever i normalt. Hur avancerat behöver det egentligen vara att duscha i ett klimat som Thailand har. Allt verkar bli så överdrivet i väst. Skall inte förneka att jag gillar ett lyxigt badrum men ibland är det skönt att skala bort allt överflöd och koncentrera sig på det viktiga, nära och kära.

Kanon bilder!

Gillar din syn på tillvaron. Du verkar tycka det är viktigare att "leva" än hur hög standard du har på boendet.

Dom få veckorna per år jag spenderar i frugans hemby så njuter jag faktiskt av den totala avsaknaden på bekvämligheter och lyx som man i jämförelse lever i normalt. Hur avancerat behöver det egentligen vara att duscha i ett klimat som Thailand har. Allt verkar bli så överdrivet i väst. Skall inte förneka att jag gillar ett lyxigt badrum men ibland är det skönt att skala bort allt överflöd och koncentrera sig på det viktiga, nära och kära.

Kanon bilder!
Nej man behöver inte mer, åtminstone inte några veckor om året. Och jag hade inte varit främmande för att bo i vårt gamla hus permanent, dvs om termiterna inte hade käkat upp det. Ett riktigt thaihus har definitivt sin charm, det kändes genuint på något sätt.

Tack för alla fina bilder, Nisse!

Kanon bilder!
Nu börjar det bli lyxigt mot innan ;)
Bor faktiskt hellre där än tex på hotel för blir ju ingen hemmakänsla där.

Härligt, mycket välkänt där sedan vårt besök i somras. Tack för att du delar!! :thumbsup: :wai:
Ja gillar åka flodbåtarna, lär bli att åka med de nästa gång i Bkk också.
Tänkte besöka Asiatique på kvällen för var förbi på dagen senast men var stängt då.

Tillbaka
Topp