N
NilsG
Gäst
Lite fler
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Visst har de det, men tyckte det såg rätt ok ut iaf.Jag tycker nog att det ser bättre ut än vissa zoo jag har sett här i Thailand. Phuket var ett riktigt skräckexempel och Bangkok var bara snäppet bättre. Thai har mestadels mycket att lära vad gäller djurhållning.
Gjorde om lite nu när vi var nere, där köket var innan stängde vi igen och flyttade köket till framsidan istället.
Anlitade även en elektriker som drog om elen och fick upp en del nya armaturer och bytte huvudsäkring mm
![]()
Inte färdigt här, även taket är igensatt
![]()
![]()
Fick även upp tvn på väggen
![]()
![]()
Badrummet som byggdes förra året
![]()
Nej man behöver inte mer, åtminstone inte några veckor om året. Och jag hade inte varit främmande för att bo i vårt gamla hus permanent, dvs om termiterna inte hade käkat upp det. Ett riktigt thaihus har definitivt sin charm, det kändes genuint på något sätt.Gillar din syn på tillvaron. Du verkar tycka det är viktigare att "leva" än hur hög standard du har på boendet.
Dom få veckorna per år jag spenderar i frugans hemby så njuter jag faktiskt av den totala avsaknaden på bekvämligheter och lyx som man i jämförelse lever i normalt. Hur avancerat behöver det egentligen vara att duscha i ett klimat som Thailand har. Allt verkar bli så överdrivet i väst. Skall inte förneka att jag gillar ett lyxigt badrum men ibland är det skönt att skala bort allt överflöd och koncentrera sig på det viktiga, nära och kära.
Kanon bilder!
Nu börjar det bli lyxigt mot innanGillar din syn på tillvaron. Du verkar tycka det är viktigare att "leva" än hur hög standard du har på boendet.
Dom få veckorna per år jag spenderar i frugans hemby så njuter jag faktiskt av den totala avsaknaden på bekvämligheter och lyx som man i jämförelse lever i normalt. Hur avancerat behöver det egentligen vara att duscha i ett klimat som Thailand har. Allt verkar bli så överdrivet i väst. Skall inte förneka att jag gillar ett lyxigt badrum men ibland är det skönt att skala bort allt överflöd och koncentrera sig på det viktiga, nära och kära.
Kanon bilder!
Ja gillar åka flodbåtarna, lär bli att åka med de nästa gång i Bkk också.Härligt, mycket välkänt där sedan vårt besök i somras. Tack för att du delar!!![]()
![]()