Nisse: Bildtråden och kanske lite annat (mest Thailandsresor)

Det är fina bilder, tackar! Man längtar verkligen iväg, exakt två månader till avresa för min del idag. Först 6 veckor ombord dock med start första veckan i juni.

Får hoppas ni får det torrt då metrologerna lovar tvärtom att det skall bli den kraftigaste La Nina någonsin med kraftiga skyfall och översvämningar över hela Asien.
Sist var väl 2011 då Bangkok låg under vatten men som sagt i år skall bli den kraftigaste någonsin säger dom.

Ja vi får la se hur det blir, förra gången vi var där i juli (2013) var det helt ok väder.

Får hoppas ni får det torrt då metrologerna lovar tvärtom att det skall bli den kraftigaste La Nina någonsin med kraftiga skyfall och översvämningar över hela Asien.
Sist var väl 2011 då Bangkok låg under vatten men som sagt i år skall bli den kraftigaste någonsin säger dom.
Meteorologer har haft fel förr. Förvisso behövs regn men inte när vi är därnere.

Hoppas dom har rätt med nina, behövs regn i flera mån nu för att fylla dammarna igen. Vore nice att komma tillbaka efter sommaren till en grön å fin gräsmatta.

Frugan behövde fixa nytt pass snabbt så vi drog till Bkk så fick hon det på en dag och vi passade på att stanna och ta en minisemester.

Började med en natt på TK Palace i Lak Si, sedan söka pass och kollade Bio m.m. under tiden vi väntade.
När vi hämtat passet åkte vi vidare till Silom City hotel.

IMG_8155.JPG

IMG_8159.JPG

IMG_8160.JPG

IMG_8171.JPG

IMG_8173.JPG

IMG_8174.JPG

IMG_8180.JPG

IMG_8188.JPG

IMG_8191.JPG

IMG_8200.JPG

Väl hemma blev det dags för lite ombyggnad, bla sovrummet var litet så gjorde det lite större.

image.jpeg

Börja riva, kunde själv inte hålla fingrarna borta så rev en del själv också.
image.jpeg

image.jpeg

Material kommer.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Golvet blev lite bättre än plastmattan innan ;)
image.jpeg

Bestämde oss för att bygga nytt badrum också, gamla är litet och lågt i tak.
Nu blev det med riktig toastol med spolning, handfat och duschplats (jag ska flytta över duschen från gamla toan när vi kommer ner i juli).

IMG_8377.JPG

Åka handla material igen

IMG_8406.JPG

Rör ska kopplas om och ihop med gamla toan
IMG_8408.JPG

Sten etc. köper vi lokalt på gångavstånd hemmavid
IMG_8428.JPG

IMG_8453.JPG

IMG_8469.JPG

IMG_8470.JPG

Har inte sett badrummet färdigt IRL, ska bli kul och se hur det blev.
Har med lite elgrejer för utebruk som jag tänkte använda, lite bättre än thaigrejer.
IMG_8471.JPG

Nä vi ändå höll på fixade vi till köket lite också.
Det hann inte heller bli helt färdigt, så projekt till sommaren där också ;)

Jag lagade till ett av undertaken, lite billigare plattor än i sv...tror de kostade runt 150 för 12st.

IMG_8460.JPG

IMG_8462.JPG

IMG_8463.JPG

IMG_8464.JPG

IMG_8468.JPG

IMG_8394.JPG

IMG_8395.JPG

IMG_8396.JPG

Tillbaka
Topp