Ny flyglinje från Korat.

 

kurant

Forumveteran
Nu får Korat sin första internationella flyglinje.

Det blir Kunming i Kina som startar på prov i oktober. Kunming i provinsen Yunnan har 35 miljoner innevånare så visst finns det förutsättningar för kinesisk turism i Korat.
Samtidigt söker man få igång fler linjer från grannländerna Vietnam, Laos och Kambodja.

Kunming carrier set for Korat flights
 
vill inte ha kineser här, finns tillräckligt,samt håar finns ju inget att se
Att det inte finns mycket att se i Korat håller jag med om, men shopping i överflöd finns det och det kanske lockar mest.
Nya elefant templet i Dan Khun Thot kan vara en passande turistfälla för kineserna.
Ägarna till Terminal 21, Central Festival och TheMall kan inte förlita sig bara på bönder och falanger.....
Annars är det ju också en ny möjlighet för Koratborna att turista i Kina utan att behöva resa via Bangkok.
 
Att det inte finns mycket att se i Korat håller jag med om, men shopping i överflöd finns det och det kanske lockar mest.
Nya elefant templet i Dan Khun Thot kan vara en passande turistfälla för kineserna.
Ägarna till Terminal 21, Central Festival och TheMall kan inte förlita sig bara på bönder och falanger.....
Annars är det ju också en ny möjlighet för Koratborna att turista i Kina utan att behöva resa via Bangkok.
Om jag hade inte varit så snabb att bosätta mig här i min by då hade jag valt Korat. Jag gillar deras shopping center
Jag gillar att ströva runt och shoppa i dom, men min fru är inte så förtjust i det säger hon:eek:
Men när vi kommer ut så har hon ofta mer än jag:rolleyes: Vi åker ofta till Korat kanske 5-6 gånger per år.
 
Om jag hade inte varit så snabb att bosätta mig här i min by då hade jag valt Korat. Jag gillar deras shopping center
Jag gillar att ströva runt och shoppa i dom, men min fru är inte så förtjust i det säger hon:eek:
Men när vi kommer ut så har hon ofta mer än jag:rolleyes: Vi åker ofta till Korat kanske 5-6 gånger per år.
Jo många falanger från byarna gillar Korats shopping center i mars och april för att slippa hettan ute i spenaten.
Träffade många sådana under mina 2,5 år i stan som vallfärdade till kylan inomhus, men spenderbyxorna var kvar hemma i byn.
Gillade aldrig riktigt Korat men ändå blir det 1-2 gånger per år dit märkligt nog.
 
Tror Korat kommer invaderas av Kineser och inte bara turister.
Nya snabbtåget och närheten till Bangkok.
Direktflyg.
Billigare boende alternativ än Bangkok.

Befolkningen i Laos börjar bli lite oroliga nu att tåglinjen som skall ansluta Kina till dom sydostasiatiska länderna kommer leda till en massflytt av Kineser.
Enligt artikel i Bangkokpost i veckan började många se oroligt på avtalet som sluts angående den nya järnvägen där.
 
Tror Korat kommer invaderas av Kineser och inte bara turister.
Nya snabbtåget och närheten till Bangkok.
Direktflyg.
Billigare boende alternativ än Bangkok.

Befolkningen i Laos börjar bli lite oroliga nu att tåglinjen som skall ansluta Kina till dom sydostasiatiska länderna kommer leda till en massflytt av Kineser.
Enligt artikel i Bangkokpost i veckan började många se oroligt på avtalet som sluts angående den nya järnvägen där.

Ja där håller jag med dig, rika kineser kan köpa en condo i Thailand för en spottstyver jämfört med i Kina i städer som Shanghai, Macao och Hong Kong.
Om inte man märkt det redan i Pattaya, Bangkok, Phuket och även i områden runt Cha Am/Hua Hin vem som investerar mest är man både blind och okunnig.
Den rika kinesiska överklassen och högre medelklass kommer att dominera alla länder i Sydostasien för evigt.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp