Jobb för en Thaikille 20 år i Korat? Meckare

12000 baht/mån för att jobba 60 tim/vecka.
Tänk om alla korkade turister kunde fatta det innan dom lägger 100 bahtare i dricks...

När jag var yngre så jobbade jag och var aldrig borta från jobb.
Idag är det något helt annat. Skiter i jobbet lite halvt och spammar forum och läser på FB.

Ungefär samma här. Funderar mer och mer på om det är värt att ens göra det :)
Funderar ofta på om det inte vore bättre att sluta jobba, se om man får en nytändning eller kanske hitta på något annat att göra. Får se om jag pallar fortsätta som tankluder eller om detta är sista törnen ombord.

/ SatanG

Ungefär samma här. Funderar mer och mer på om det är värt att ens göra det :)
Funderar ofta på om det inte vore bättre att sluta jobba, se om man får en nytändning eller kanske hitta på något annat att göra. Får se om jag pallar fortsätta som tankluder eller om detta är sista törnen ombord.

/ SatanG

Man ska inte klaga på ungdomen. Dom har långt mycket mer inspiration och är enkla att stimulera.
Själv har jag bara perspiration och har lätt för att simulera.

55555... Det verkar vara fler 20 åriga thaipojkar här nu som vill jobba.. ? Eller har tråden bytt namn till "vi svenskar som vill sluta jobba och bosätta oss i Thailand" ?
Miss minner jag inte fel, var frågan om jobb för en Thaipojke..?? Inte för välbetalda faranger.. ;) Har jag fel??

Hela frågan: Miss minner jag inte fel, var frågan om jobb för en Thaipojke..?? Inte för välbetalda faranger.. ;) Har jag fel??
Gillar du att förstöra trådar? Hoppas inte det... I så fall bör ett par stycken lägga ner sina Jobb planer efter pensionen i denna tråden och starta en ny tråd, som inte har med pojkarna i Thailand att göra.. Tackar på förhand!!

55555... Det verkar vara fler 20 åriga thaipojkar här nu som vill jobba.. ? Eller har tråden bytt namn till "vi svenskar som vill sluta jobba och bosätta oss i Thailand" ?
Miss minner jag inte fel, var frågan om jobb för en Thaipojke..?? Inte för välbetalda faranger.. ;) Har jag fel??

Köpte en enkelbiljett till Bkk 1988 och skaffade första boendet här sedan 2005 så det är knappast kvar på saker att göra listan.

Ang. unga män och deras vilja att arbeta hårt i Thailand så har jag väl en smula annorlunda syn på det. Frugans lillebror är ca. 25 nu och har haft jobb flera gånger men det har aldrig hållit särskilt länge. Orsaken är att han tycker man inte ska gå upp förrän man vaknar vilket ställer till det lite när jobben han haft startat på morgonen och han gillar att vara vaken på natten.
Tittar man även in unga män i butiker som t.ex. HomePro och liknande så verkar boysen sällan ligga på någon högre produktivitetsnivå utan det är mest tjejerna som gör allt.

/ SatanG

Senast ändrad:
Hela frågan: Miss minner jag inte fel, var frågan om jobb för en Thaipojke..?? Inte för välbetalda faranger.. ;) Har jag fel??
Gillar du att förstöra trådar? Hoppas inte det... I så fall bör ett par stycken lägga ner sina Jobb planer efter pensionen i denna tråden och starta en ny tråd, som inte har med pojkarna i Thailand att göra.. Tackar på förhand!!

Herre gud! En kille på 20 år som inte kan skaffa sig ett jobb utan inblandning/hjälp av faranger. Om han har någon form av handikapp så ber jag om ursäkt.

Köpte en enkelbiljett till Bkk 1988 och skaffade första boendet här sedan 2005 så det är knappast kvar på saker att göra listan.

Ang. unga män och deras vilja att arbeta hårt i Thailand så har jag väl en smula annorlunda syn på det. Frugans lillebror är ca. 25 nu och har haft jobb fler gånger men det har aldrig hållt särskilt länge. Orsaken är att han tycker man inte ska gå upp förrän man vaknar vilket ställer till det lite när jobben han haft startat på morgonen och han gillar att vara vaken på natten.
Tittar man även in unga män i butiker som t.ex. HomePro och liknande så verkar boysen sällan ligga på någon högre produktivitetsnivå utan det är mest tjejerna som gör allt.

/ SatanG
Till viss del kan jag hålla med dig @SatanG ! Många ungdomar är rent ut sagt slöa.. Men det gäller framförallt i Sverige med. De blir som hur man uppfostrar dem. I vår Thailändska familj har alla lärt sig sedan unga barnsben att göra rätt för sig. Men ger man pengar och saker till en som slår dank så får man resultatet därefter. Ställer man inte upp för familjen, så blir det inga pengar. Att låta andra arbeta för en i familjen om man råkar vara en stor familj, då skall man inte ha en Bath. Inte förvänta sig en fin moppe.. Inga pengar till party med polarna.
Vår grabb är inte lat.. Han masar sig till jobbet varje dag. Dagskift och nattskift. Han bidrager med mynt till familjen. Ingen latrygg..

Till viss del kan jag hålla med dig @SatanG ! Många ungdomar är rent ut sagt slöa.. Men det gäller framförallt i Sverige med. De blir som hur man uppfostrar dem. I vår Thailändska familj har alla lärt sig sedan unga barnsben att göra rätt för sig. Men ger man pengar och saker till en som slår dank så får man resultatet därefter. Ställer man inte upp för familjen, så blir det inga pengar. Att låta andra arbeta för en i familjen om man råkar vara en stor familj, då skall man inte ha en Bath. Inte förvänta sig en fin moppe.. Inga pengar till party med polarna.
Vår grabb är inte lat.. Han masar sig till jobbet varje dag. Dagskift och nattskift. Han bidrager med mynt till familjen. Ingen latrygg..

Nädå, det finns nog gott om bra grabbar med. Har sett det också.

/ SatanG

Herre gud! En kille på 20 år som inte kan skaffa sig ett jobb utan inblandning/hjälp av faranger. Om han har någon form av handikapp så ber jag om ursäkt.
Vad är du ute efter? Starta tjafs på TS?? :confused: En kille på 20 år har väl gått i skolan!!! :eek: Först grundskola och sedan gymnasiet!! Och då är man VIPPS!! minst 20 år!! Det är inte vi som skapade jobbet … Han hade en vän som är arbetsledare på NISIN BRAKE i Korat, som tipsade sin chef om att han hade en väldigt duktig kille som sökte jobb. Det var efter att jag startade denna tråd om frågan... OCH han har inga handikapp... En djävligt stark kille som hållit på med Muay Thai boxning.. Nu arbetar han 5-6 dagar i veckan. Sååå sluta med att nervärdera andra..

Liknande trådar

T
Svar
12
Visningar
3 K
Thaimartin
T
T
Svar
25
Visningar