Om ni vill bli rika

PanPan

Forumveteran
Nåt kommer ske på Måndag, satt jag och tänkte.
Sen fick jag skratta åt mig själv det är ju Måndag.
Tappar dagarna.
Var en hel del positiva nyheter ekonomiskt här nere efter börstängning i Fredags så han inte påverka börsen.
Nu kan det iofs hänt grejjer över helgen, har 0 koll på vad som hänt sen fredags.

PanPan

Forumveteran
Får man se om det händer nåt med AH i veckan.
Växlade ju allt och köpte där för en vecka sen, med p/e på 5 och positiva tal.
Idag ser jag att börsmäklarna ändrat från hold till trading.
Det betyder att dom tror på +15% inom kommande 3 månader, får se om man gjort rätt.

PanPan

Forumveteran
Vad jag ångar min försäljning av EGCO dom låg på +-0 hela förra året, tröttnade och sålde på liten vinst.
Efter jag sålde har dom gått från 239 yill 295, aktien som går plus när andra går minus och minus när andra går plus.

nmax

Forumveteran
Får man se om det händer nåt med AH i veckan.
Växlade ju allt och köpte där för en vecka sen, med p/e på 5 och positiva tal.
Idag ser jag att börsmäklarna ändrat från hold till trading.
Det betyder att dom tror på +15% inom kommande 3 månader, får se om man gjort rätt.
Vilket bolag är detta?

PanPan

Forumveteran
Vilket bolag är detta?
AAPICO Hitech Public Company Limited
BKK: AH

Men inom bilindustrin så hög risk nu under handelsavtalsförhandlingar.
Men dom har precis haft utdelning och ett ras på 30% under kina usa förhandlingarna.
Men dom har omplacerat en del och gått in att bli huvudaktör i Vietnam.
Dom har inte visat nåt minus än men folk blir oroliga när kina diskuteras så vi får se.
Kanske jag gjort fel.

PanPan

Forumveteran
Så säger dom idag, jag köpte på mig en vecka innan.
Men vem vet kan rasa mer finns alltid en risk.
Men dom ger ok utdelning med.
AH (TRADING BUY/Target Bt25.00)
We have trimmed our FY19 AH earnings forecast in order to
factor in uncertainty over the global market. But we believe that
the firm’s three businesses will hold up well. The stock price has
dived more than 50% from its peak, opening an opportunity to
buy cheap. We have upgraded our call from HOLD to TRADING
BUY with a new target price of Bt25, pegged to AH’s long-term

PanPan

Forumveteran
@magunnar skrattar hela vägen till banken :p;)
Förmodar att kolkällaren används som lager för mango och papaya:):)
Hade man bara haft råd och vågat men nä får fortsätta löneslava.
Som sagt kan leva billigt i Thailand men då går det ut över barnens skola.
Fick tyvvär negativt budskap från skolan idag, blev inget stipendium för jag hade inte gett tillräckligt med bevis på hans prestationer.
Jävla skitsnack, ungen går och tar guld i varenda sportgren, sist drog han in 6 mål mot bortalaget i fotboll.
Alla guld skolan tagit i kamp mot andra skolor för årskurs 4 står sonen för.
Jag gjorde en lång powerpoint berätta om hur han kom från fattig by, tagit skolan med storm gällande sport, lärarna berömmer han när vi har kvartsamtal så är han drömeleven, förebild för alla andra elever i skolan.
Men jag skall skicka vidare till pattaya rugby school - Så Google

Nu skall han till Phuket om 2 veckor representera skolan i sport för årskurs 5-6 trots att han bara går i årskurs 4, och vi skall betala.

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Hade man bara haft råd och vågat men nä får fortsätta löneslava.
Som sagt kan leva billigt i Thailand men då går det ut över barnens skola.
Fick tyvvär negativt budskap från skolan idag, blev inget stipendium för jag hade inte gett tillräckligt med bevis på hans prestationer.
Jävla skitsnack, ungen går och tar guld i varenda sportgren, sist drog han in 6 mål mot bortalaget i fotboll.
Alla guld skolan tagit i kamp mot andra skolor för årskurs 4 står sonen för.
Jag gjorde en lång powerpoint berätta om hur han kom från fattig by, tagit skolan med storm gällande sport, lärarna berömmer han när vi har kvartsamtal så är han drömeleven, förebild för alla andra elever i skolan.
Men jag skall skicka vidare till pattaya rugby school - Så Google

Nu skall han till Phuket om 2 veckor representera skolan i sport för årskurs 5-6 trots att han bara går i årskurs 4, och vi skall betala.
Jag är normalt ingen fegis, men här är det för stora siffror för min kostym;)
Håller mig till fattigmans sparande i aktier, helst med livrem och hängslen :p:D:D

PanPan

Forumveteran
Det här är sista lärarutlåtandet han fick från huvudläraren, toppbetyg i alla ämnen.
Men jag har inte delgett den infon!!
Skolan borde väl ha den infon!
Och sen att vi skall betala för att han representerar skolan, 25.000 baht nu när han åker och tävlar för skolan i Phuket.
Nu gör jag det för honom och inte för skolan men blir pissed.
Dom skall väl vara glada och stå för en sådan sak.

20190322_175143.jpg

kurant

Forumveteran
Det här är sista lärarutlåtandet han fick från huvudläraren, toppbetyg i alla ämnen.
Men jag har inte delgett den infon!!
Skolan borde väl ha den infon!
Och sen att vi skall betala för att han representerar skolan, 25.000 baht nu när han åker och tävlar för skolan i Phuket.
Nu gör jag det för honom och inte för skolan men blir pissed.
Dom skall väl vara glada och stå för en sådan sak.

Visa bilaga 78765
Tror du han blir rättvist bedömd ?

Finns nog många exempel där barn med för enkel bakgrund missgynnas mot rika thailändarnas barn.
Inte någon fördel att ha en farang till förälder dessutom.
Peter i Korat vars flicka var väldigt duktig och bäst enligt lärarna fick aldrig de högsta betygen eller något stipendium.
De gick till de elever som rektorn bestämde skulle ha de bästa betygen.

PanPan

Forumveteran
Tror du han blir rättvist bedömd ?

Finns nog många exempel där barn med för enkel bakgrund missgynnas mot rika thailändarnas barn.
Inte någon fördel att ha en farang till förälder dessutom.
Peter i Korat vars flicka var väldigt duktig och bäst enligt lärarna fick aldrig de högsta betygen eller något stipendium.
De gick till de elever som rektorn bestämde skulle ha de bästa betygen.
Nä det jag misstänker att inte sker då det är en miljardindustri och folk mutar sig fram.
Jag och frugan är så pissed nu så han skall inte delta i event mot andra skolor, dom använder bara han som reklam.
Vanliga studier skit i extra event där han får skolan att framstå som no 1.

PanPan

Forumveteran
Srn är dom rasistiska i mitt tycke.
Dom front page bara vita ungar även om dom kommer 3-4 plats.
Sonen är ju Thai och väldigt mörk, foton från event visas oftast från han utom bild.
Vita killen till höger visas på skolans sida men inte sonen högst upp på pallen, bortklippt.

20190203_075023.jpg

PanPan

Forumveteran
Sist jag var hemma, deltog han i cross coutry event på flera km, löpte in i målgången skrattandes vinkande och föräldrarna jublade. Tog som vanligt guld, kamp mellan flera skolor.
Inte ett ord om han på skolans hemsida, bara om äldre elever som hamna på brons och silver.
Klart man blir lack som förälder.
Han vet det inte än, men kommer ju en dag då han ser det, då kommer ju hans motivation sjunka.

20190325_171853.jpg

Liknande trådar

Topp