Om ni vill bli rika

PanPan

Forumveteran
Ok. Trodde filmen hette ong bak. Eller om det är samma film
Min polare i Bkk gör actionfilmer i Indien, tack vare sina kunskaper i capoeira så visst finns det möjligheter att tjäna pengar på detta. En thaikille som hade vart grym hade landat en massa filmuppdrag i thailand och trpligtvis blivit väldigt känd

Finns väl Thai som kör capoeira.
Jag var ju på Ong Back teatershowen i Bangkok och där var det 1 Thai som körde capoeira och såg jävligt duktig ut iallafall.
Var en riktigt bra show men tror inte den går längre.

20170809_212833.jpg

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Straffad, hur tänkte du nu?
Han utvecklas mer om han får motstånd och det blir svårare att vinna, hur är det ett straff?
Jag tänker så här.
Pojken är väl knappt 10 år, har anpassat sig och gör bra ifrån sig i en förhållandevis tuff skola. Med bakgrund får man väl anse att pojken kämpat och med framgång klarat sig bra.
I min värld pushar man inte barn i den åldern allt för hårt, då jag tror risken är stor att pressen kan bli för stor och få motsatt effekt.

Nu är jag ingen psykolog;)men sett allt för många talanger pressas och intresse svalnat med allt för stora krav i för ung ålder.

andrejsdenruskige

Forumveteran
Jag tänker så här.
Pojken är väl knappt 10 år, har anpassat sig och gör bra ifrån sig i en förhållandevis tuff skola. Med bakgrund får man väl anse att pojken kämpat och med framgång klarat sig bra.
I min värld pushar man inte barn i den åldern allt för hårt, då jag tror risken är stor att pressen kan bli för stor och få motsatt effekt.

Nu är jag ingen psykolog;)men sett allt för många talanger pressas och intresse svalnat med allt för stora krav i för ung ålder.
Du har en poäng. Man bör nog finna någon slags balans mellan utveckling och press.

nmax

Forumveteran
Jag tänker så här.

Om grabben vinner hela tiden så är motståndet för dåligt, om en talang ska utvecklas så behöver han möta motstånd, men sa jag att han skulle hårdtränas av Mike Tyson?....

Ubon

Forumveteran
Själv håller jag med om att dom två sista orden i texten är nog sanningen i detta, sen så glömmer vi inte bort att det är alltid någon annan som får betala någon annans vinst...för det finns inget värde att koppla BC mot.

Global börsoro, geopolitiska faktorer, minskande belöning för brytning eller manipulation. Spekulationssnurran runt vad som orsakat den senaste tidens närmast paraboliska uppgång i bitcoin-priset går varma.

Den globala börsoron och faktumet att belöningen för brytning av kryptovalutan minskar undan för undan är bara några av förslagen bakom den kraftiga ökningen i bitcoin på senare tid. Den senaste månaden har värdet stegrats med över 50 procent, varav över 10 procent de senaste dagarna.

"Jag lägger inte mycket tid på att försöka förstå eller förklara kortsiktiga prisrörelser i kryptomarknaden, eftersom att fundamentala faktorer så ofta tycks peka i helt olika riktningar", skrev Digital Currency Groups Travis Scher i ett mejl till nyhetssajten Tech Crunch.

Faktum är ändå att den blockkedjelänkade valutan nådde sin högsta punkt vintern 2017, över 19.000 dollar, samtidigt som nyhetsflödet liksom för närvarande kantades av en upptrappad retorik mellan USA och Kina. Dessutom uppmärksammades nordkoreanskt vapenskrammel, liksom under den senaste veckan.

Något som också bör påverka och föra priset uppåt är faktumet att belöningen för att bryta kryptovalutan genom att lösa de ekvationer som krävs för att tillföra nätverket i blockkedjan ännu en länk undan för undan blir allt mindre. Det innebär att tillförseln av nya bitcoin, något som pressar priset, minskar.

Fler och fler handlare har också börjat ta emot krypto som betalmedel, särskilt i USA där flera stora dagligvarukedjor nu accepterar bitcoin i kassan. Det tas som ett kvitto på att kryptovalutorna är mer än en dagslända, noterar nyhetssajten.

Andra analytiker hävdar att det är det enkla svaret nu som 2017 är detsamma: Kortsiktig spekulation.

magunnar

Forumveteran
Själv håller jag med om att dom två sista orden i texten är nog sanningen i detta, sen så glömmer vi inte bort att det är alltid någon annan som får betala någon annans vinst...för det finns inget värde att koppla BC mot.

Global börsoro, geopolitiska faktorer, minskande belöning för brytning eller manipulation. Spekulationssnurran runt vad som orsakat den senaste tidens närmast paraboliska uppgång i bitcoin-priset går varma.

Den globala börsoron och faktumet att belöningen för brytning av kryptovalutan minskar undan för undan är bara några av förslagen bakom den kraftiga ökningen i bitcoin på senare tid. Den senaste månaden har värdet stegrats med över 50 procent, varav över 10 procent de senaste dagarna.

"Jag lägger inte mycket tid på att försöka förstå eller förklara kortsiktiga prisrörelser i kryptomarknaden, eftersom att fundamentala faktorer så ofta tycks peka i helt olika riktningar", skrev Digital Currency Groups Travis Scher i ett mejl till nyhetssajten Tech Crunch.

Faktum är ändå att den blockkedjelänkade valutan nådde sin högsta punkt vintern 2017, över 19.000 dollar, samtidigt som nyhetsflödet liksom för närvarande kantades av en upptrappad retorik mellan USA och Kina. Dessutom uppmärksammades nordkoreanskt vapenskrammel, liksom under den senaste veckan.

Något som också bör påverka och föra priset uppåt är faktumet att belöningen för att bryta kryptovalutan genom att lösa de ekvationer som krävs för att tillföra nätverket i blockkedjan ännu en länk undan för undan blir allt mindre. Det innebär att tillförseln av nya bitcoin, något som pressar priset, minskar.

Fler och fler handlare har också börjat ta emot krypto som betalmedel, särskilt i USA där flera stora dagligvarukedjor nu accepterar bitcoin i kassan. Det tas som ett kvitto på att kryptovalutorna är mer än en dagslända, noterar nyhetssajten.

Andra analytiker hävdar att det är det enkla svaret nu som 2017 är detsamma: Kortsiktig spekulation.

Bra @Ubon
Men det måste vara någon substansvärde i BC om någon tar de som betalmedel .
Men jag tradar för fullt i de..:cool::cool::wai:

Ubon

Forumveteran
Magunnar@, har bestämt för mig att jag skrivit tidigare i tråden, att det går att trada i BC, på ren spekulation, det är väl bara att säga grattis till dom som lyckas att sälja i tid, och jag ser att även Ubon är en vinnare, om jag värderar min fritid, och mer fritid blir det, när det blir mindre arbete i kolkällaren.

Faktum är att även Ubon spekulerar, i Iraqiska Dinarer, när Iraqkriget gick mot sitt slut och Saddam hängde i ett snöre, så bytte man sedlarna/valutan mot nya dianarer, det var ingen som ville ha kvar Saddam:s bild på valutan, det var här som Ubon gick in och köpte ett antal miljoner, dyrt? inte när dom köptes för 0.0046, idag står dom i 0.00798, efter detta så har jag sålt av ett antal miljoner (E-bay), idag så är valutan godkänd som valuta, men är icke gångbar i bank i andra länder, så detta är ren spekulation, det som jag har kvar behåller jag i väntan på bättre tider?, när kriget tog slut så fanns det ett krigsskadestånd att betala och det så kallade olja mot matprogrammet, och om jag inte är felunderrättad så är skadeståndet betalt, och återuppbyggnaden av landet fortsätter, och min uppfattning är att den första psykologiska brytpunkten ligger på 0.01, framtiden får utvisa om detta blir fel eller mindre fel.

Om jag idag skulle som 1/4 pensionär, satsa på något arbete, (vilket vår Herre må förbjuda) så är siktet inställt på vattenrening, H2O dricksvatten.

magunnar

Forumveteran
Magunnar@, har bestämt för mig att jag skrivit tidigare i tråden, att det går att trada i BC, på ren spekulation, det är väl bara att säga grattis till dom som lyckas att sälja i tid, och jag ser att även Ubon är en vinnare, om jag värderar min fritid, och mer fritid blir det, när det blir mindre arbete i kolkällaren.

Faktum är att även Ubon spekulerar, i Iraqiska Dinarer, när Iraqkriget gick mot sitt slut och Saddam hängde i ett snöre, så bytte man sedlarna/valutan mot nya dianarer, det var ingen som ville ha kvar Saddam:s bild på valutan, det var här som Ubon gick in och köpte ett antal miljoner, dyrt? inte när dom köptes för 0.0046, idag står dom i 0.00798, efter detta så har jag sålt av ett antal miljoner (E-bay), idag så är valutan godkänd som valuta, men är icke gångbar i bank i andra länder, så detta är ren spekulation, det som jag har kvar behåller jag i väntan på bättre tider?, när kriget tog slut så fanns det ett krigsskadestånd att betala och det så kallade olja mot matprogrammet, och om jag inte är felunderrättad så är skadeståndet betalt, och återuppbyggnaden av landet fortsätter, och min uppfattning är att den första psykologiska brytpunkten ligger på 0.01, framtiden får utvisa om detta blir fel eller mindre fel.

Om jag idag skulle som 1/4 pensionär, satsa på något arbete, (vilket vår Herre må förbjuda) så är siktet inställt på vattenrening, H2O dricksvatten.
Smart @Ubon :cool::cool::cool: du överraskar helatiden:eek::eek:
Då (Iraqkriget) hade jag terminer i olja.

Ubon

Forumveteran
Om detta har jag skrivit tidigare, företag och Coin, det kan i framtiden bli så att varje enskild person har sin egen Coin, och värdet på denna bestäms utifrån vilka tillgångar personen har...företag som ger ut Coin i företagets namn, först värderas företaget, därefter ger man ut coin, och värdet på Coin betäms av antalet Coin. och efter detta kan man skrota aktierna...hur jag kom fram till detta? kulramen...:cool:

Dessa Coin kommer ut på marknaden som en betalningslösning bland många andra, ett sätt att komma åt en eventuell värdestegring är att köpa aktier i FB.

Facebook har fått stöd av ett dussin olika betalningsförmedlare inför lanseringen av sociala mediebolagets kryptovaluta, enligt Wall Street Journals källor. Bland annat Visa, Mastercard, Paypal och Uber avser backa upp Facebooks fintech-initiativ, som tros bli en utmanare till Swish, Klarna och andra fintech-lösningar.

De nämnda bolagen kommer investera runt 10 miljoner dollar i ett konsortium som ska säkra kryptovalutan, rapporterar WSJ med hänvisning till källor. Kapitalet ska lägga grunden till valutan, som kommer vara kopplad till en korg med riktiga valutor och alltså inte ska ha volatilitetsrisker likt andra kryptovalutor som bitcoin.

Enligt tidigare rapporter i media har projektet utvecklats under ledning av flera tidigare anställda från fintech-giganten Paypal, som nu alltså uppges backa Facebook.

Kryptoprojektet kommer troligen att lanseras i tredje kvartalet i år, enligt uppgifter från Bloomberg-källor i maj.

Skälet bakom den nya valutan tros vara möjliggörandet av transaktioner mellan användare av Facebooks meddelandeappar Messenger och Whatsapp samt för köp inuti appar som Facebook-plattformen och Instagram, som också ägs av sociala mediejätten.

Techbolagens intresse för att erbjuda bank- och transaktionstjänster grundar sig i möjligheten att kringskära tredjeparter genom egna digitala plånbokslösningar för direktbetalningar och Klarna-liknande konsumentlån, men också för att med Swish-liknande tjänster ta kontroll över transaktionsflöden via populära meddelandeappar i användarnas telefoner.

I Asien kontrollerar både internetkonglomeratet Tencent och e-handlaren Alibaba ett flertal spinoff-bolag med verksamheter inom fintech.

Senast ändrad:

magunnar

Forumveteran
Jag har Magunnar COIN :xmas_smiley:
Skriv ner namn och hur många ni vill köpa?
Fint värde i dem
Ni kan handla på alla 10 bht butiker i hela Thailand:xmas_smiley::xmas_smiley::eek::eek:
Bara regga er:cool::cool::p:p:eek::eek:
:kewl_transparent::kewl_transparent::kewl_transparent:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Topp