Om ni vill bli rika

SatanG

Forumräv
Buriram är fin brukar köra ditt och titta på matcherna med dem om jag är i spenaten.
MEN HH är du så gammal nui @SatanG
Nä vill bara vara lite bussig och åka ner o sänka genomsnittsåldern ;)

Tanken är ett bra ställe som man inte behöver lämna på hela helgen, bara låta kidsen leka runt o ha skoj och lite miljöombyte.
Har testat en del bra hotell där, är lite intresserad av Anantara för att klämma dom lite på pulsen hehe.

/ SatanG

PanPan

Forumveteran

Tanken är ett bra ställe som man inte behöver lämna på hela helgen, bara låta kidsen leka runt o ha skoj och lite miljöombyte.
Har testat en del bra hotell där, är lite intresserad av Anantara för att klämma dom lite på pulsen hehe.

/ SatanG
Då borde du åka till Centara grand mirage i Naklua/Pattaya.
Det hotellet behöver du inte lämna på hela helgen, stor badpark för barnen.

4-exterior-new.jpg

SatanG

Forumräv
Har sett det stället, verkar kanon. Kruxet är att äldsta sonen är hyffsat vild medans yngsta gillar mer tillbakadragen.
Bägge trivs på sköna hotell med kids club men inte för stimmigt, så det blir oftast lite lugnare ställen som har allt.
HH är rätt lagom avstånd att köra och jag åker gärna dit men knappast för att gå ut utan, som sagt, lite miljöombyte.
Sist lämnade vi inte hotellet alls, då är HH som bäst :)
Men ska kolla in ditt tips lite närmare, tack för det, ser också ut som en najs beach på bilden.

Nu är det dags att åka till skolan för att sitta av de sista två dagarna. Har redan skrivit och passerat slutprovet men måste göra några fler timmar.
Är bara mellan 1400-1830 så enkla "kronor i koppen" som kanske räcker även till Centara ;)

/ SatanG

magunnar

Forumveteran

/ SatanG
Jag vet inget i HH @SatanG
Bara spelade golf på Black Mountain men det var länge sen jag hade den lyxen.

magunnar

Forumveteran

/ Satan
:upanddown::upanddown::upanddown:
Om det är bara pulsen du klämmer på då, OK
:tongue_transparent: @SatanG

Ubon

Forumveteran
@SatanG du kommer hem den 24e?
Då får du ta frugan ut och äta den helgen.
Föreslår Le Normandie...:beer:
Slips och kallingar räcker om du har inte kostym.:upanddown::upanddown:

Har aldrig hört talas om någon som som ens försökt komma in på en restaurang, klädd i kalsonger och hängt en slips runt halsen,
detta låter för mig som ett besök på swingerklubb, får jag förslå att lägga till en skjorta och byxor? kanske magunnar@ sniffat i Ubon:s humorlåda?

StefanXErixon

Forumräv
Så det är enkelt att hyra ut en stuga i Skåne som man låt säga gett 4 milj för och få in 250.000 om året i hyra? Dvs ett hus som är klassat som fritidshus.
Stugor i Skåne som kostar 4 milj är sällsynta men det finns just nu 12 st till salu mellan 3,5-4,5 milj.
I rätt område, i rätt skick och med rätt hyresgäst så visst är 5% möjligt.
Rätt område enligt min bedömning är just nu i närheten av Lund.

nmax

Forumveteran
Stugor i Skåne som kostar 4 milj är sällsynta men det finns just nu 12 st till salu mellan 3,5-4,5 milj.
I rätt område, i rätt skick och med rätt hyresgäst så visst är 5% möjligt.
Rätt område enligt min bedömning är just nu i närheten av Lund.
Du menar med en hyresgäst som vill betala lite för mycket?
För osäkert så hoppar det.

nmax

Forumveteran
Det kan vara knepigt med åretrunt uthyrning.
Fast Skåne kanske fungerar
Ska man syssla med uthyrning så ska det vara objekt som många vill hyra så man kan sålla bland hyresgästerna, inte behöva ta den enda som är intresserad.

Jag har stora krav på på hyresgästen, minst 3 mån deposition som inte får användas till hyresbetalning i slutet av kontraktstiden, fast inkomst och inga anm. Icke rökare är också ett krav och max 1 barn, helst inga. Och inga husdjur. Först får dom 6 mån på prov (3 + 3) klagomål från grannar så åker dom ut.
Ingen med tummen mitt i näven, småfel ska dom kunna lösa själva.
Sen ska dom vara svenska medborgare och heta typ Svensson i efternamn. Ex inget företag som vill hyra till en VD, har vänner som har dåliga erfarenheter av det.

Den siste jag hyrde ut till blev av med hela depositionen pga att hans dotter ritat på tapeterna i vartenda rum, inte mycket men tillräckligt. Han gillade det inte men förstod, försök ta den diskussionen med en nysvensk.

Med ett åretrunt hus i rätt område är det enkelt att hitta bra hyresgäster, sommarstuga tror jag inte alls på. Den hyrs bara enkelt ut på sommaren.

Ubon

Forumveteran
Ska man syssla med uthyrning så ska det vara objekt som många vill hyra så man kan sålla bland hyresgästerna, inte behöva ta den enda som är intresserad.

Jag har stora krav på på hyresgästen, minst 3 mån deposition som inte får användas till hyresbetalning i slutet av kontraktstiden, fast inkomst och inga anm. Icke rökare är också ett krav och max 1 barn, helst inga. Och inga husdjur. Först får dom 6 mån på prov (3 + 3) klagomål från grannar så åker dom ut.
Sen ska dom vara svenska medborgare och heta typ Svensson i efternamn. Ex inget företag som vill hyra till en VD, har vänner som har dåliga erfarenheter av det.

Den siste jag hyrde ut till blev av med hela depositionen pga att hans dotter ritat på tapeterna i vartenda rum, inte mycket men tillräckligt. Han gillade det inte men förstod, försök ta den diskussionen med en nysvensk.

Med ett åretrunt hus i rätt område är det enkelt att hitta bra hyresgäster, sommarstuga tror jag inte alls på. Den hyrs bara enkelt ut på sommaren.
Det var inte lite önskemål Du hade på en hyresgäst, tror knappast att ditt kontrakt skulle hålla, varken i Hyresnämnden eller Domstol, om nu en ensamstående man skulle flytta in, efter en tid så träffar mannen en partner, som flyttar in, senare flyttar hennes 2 barn in...

Inga husdjur, inget akvarium, ingen vandrande pinne, ingen sköldpadda? jag förstår, det är hyresvärden som håller med husdjur, silverfiskar....:cool:

Senast ändrad:

magunnar

Forumveteran

Den siste jag hyrde ut till blev av med hela depositionen pga att hans dotter ritat på tapeterna i vartenda rum, inte
En robot kan hyra då?

Liknande trådar

Topp