Om ni vill bli rika

 
Är det brist på folk?
Här tog dom in Filippinare nu när båten skulle köras till skroten för dom behövde skandinaverna för att fylla upp positionerna på båtarna i Nordsjön och då har ändås 5 st fartyg gått till skrot sista året, hade ju trott det skulle bli tvärtom.
Läste precis på nätet från sveriges radio, brist på sjöbefäl i Sverige, redarna värvar folk innan dom gått ur skolan.

Intressant med norska rederier, men jag har inget DP-cert.
Blev erbjuden Knutsens shuttles 2008 som 2:a styrman men valde att tacka nej då det hade blivit seriöst med kvinnan jag gifte mig med.
Ska inte du gå hemma länge? när de isf behåller innebär det ju att de förväntar sig stort behov av rätt människor senare.
Kanske vi borde starta eget i Thailand istället, eller lägga in cv.n till frugan. De verkar offshore i 60 länder. :)
Jag snackade med superintendenten för en månad sen, ha sa också att det är brist på seniorbefäl. Problemet är ofta den sk matrixen, är det en nybakad skeppare så måste han matchas med en erfaren c/o och vice versa.
Har du några intressanta tankar annars, du har nämnt Laem Chabang, vet att de har sökt någon safety officer där tidigare. Såg också någon c/o de behövde till någon fsu men är själv mest sugen på att ta en brejk så har inte engagerat mig.

Nä, min dröm är nog mer att vara chaffis åt frugan o kidsen, kanske jag får dricks som räcker till snus :)

/ SatanG
 
Senast ändrad:
Land att investera i ?

6.5% average economic growth in this administration's first 11 quarters

Unemployment down to 5.1% in April

Poverty incidence down to 21% in first half of 2018

71,803 classrooms constructed

9,845 kilometers of roads built

2,709 bridges either constructed, maintained, widened, rehabilitated, or strengthened

3.5 million beneficiaries of low cost and socialized housing

9.5 million beneficiaries of unconditional cash transfer program

462,428 workers regularized since 2016

4,536 flood mitigation structures completed

Crime rate down by 58% in Metro Manila

31,157 health personnel deployed to LGUs
 
Intressant med norska rederier, men jag har inget DP-cert.
Blev erbjuden Knutsens shuttles 2008 som 2:a styrman men valde att tacka nej då det hade blivit seriöst med kvinnan jag gifte mig med.
Ska inte du gå hemma länge? när de isf behåller innebär det ju att de förväntar sig stort behov av rätt människor senare.
Kanske vi borde starta eget i Thailand istället, eller lägga in cv.n till frugan. De verkar offshore i 60 länder. :)
Jag snackade med superintendenten för en månad sen, ha sa också att det är brist på seniorbefäl. Problemet är ofta den sk matrixen, är det en nybakad skeppare så måste han matchas med en erfaren c/o och vice versa.
Har du några intressanta tankar annars, du har nämnt Laem Chabang, vet att de har sökt någon safety officer där tidigare.

/ SatanG
Ja dom väntar att behöva alla senare så inga som sägs upp, 6 nybyggen påväg, första 2 kommer till slutet av året.
Gå hemma länge är ju min dröm men om 3,5 veckor så är jag inne på mitt skift och i resurspoolen, går vanlig rotation så behövs jag på någon båt under dom 4 veckor jag skulle vart ute är det bara att sätta sig på flyget.
Om 8 månader kommer nybygget jag skall på.
Här verkar det som att det är jr befäl dom sliter med, var dom som behövde sättas på andra båtar.

Annars har jag inga tankar alls, har inte kollat på nåt, jag trivs ju bra där jag är förutom att nordsjön är så förbaskat tråkigt men trivs på båtarna och med mannskapet, vi brukar vara en bra mix av Svenskar och norrmänn ombord och 4 veckors törnar är Ok..
Sista båten var vi förutom filippinarna 4 Svenskar 7 Norrmänn, 3 Polacker om man räkna in båda skiften, jag gick i skift med alla Svenskarna.
 
Ja dom väntar att behöva alla senare så inga som sägs upp, 6 nybyggen påväg, första 2 kommer till slutet av året.
Gå hemma länge är ju min dröm men om 3,5 veckor så är jag inne på mitt skift och i resurspoolen, går vanlig rotation så behövs jag på någon båt under dom 4 veckor jag skulle vart ute är det bara att sätta sig på flyget.
Om 8 månader kommer nybygget jag skall på.
Här verkar det som att det är jr befäl dom sliter med, var dom som behövde sättas på andra båtar.

Annars har jag inga tankar alls, har inte kollat på nåt, jag trivs ju bra där jag är förutom att nordsjön är så förbaskat tråkigt men trivs på båtarna och med mannskapet, vi brukar vara en bra mix av Svenskar och norrmänn ombord och 4 veckors törnar är Ok..
Sista båten var vi förutom filippinarna 4 Svenskar 7 Norrmänn, 3 Polacker om man räkna in båda skiften, jag gick i skift med alla Svenskarna.

Har de för många juniorer?
Maersk verkar ha det, de sänkte nyss lönen ca 10% på alla juniorer. Take it or leave it sas.

/ SatanG
 
Har de för många juniorer?
Maersk verkar ha det, de sänkte nyss lönen ca 10% på alla juniorer. Take it or leave it sas.

/ SatanG
Nej tvärtom är JR dom verkar att slita med att behålla.
Det var Skandinaviska jr ombord som behövde sändas på båtar i nordsjön för att fylla upp platser, så dom ersattes av Filippinare på båten som är påväg till skrot.
 
Blir väl vätgas om man sparar skiten efter man varit på dass , borde kunna gå att sälja av , skita ett år eller två samt spara i en silo ,, Bör ju bli lite vätgas :wink_transparent:

Snarare metangas, kompisen kör sin bil på detta, priset motsvarar ett bensinpris på ca11kr/l påstår han.
 
Ska vara hemmafarsa ons/tors och sedan blir det en sväng ut till landet på fredag för lite relaxing i Buriram.
Har dock börjat titta på en sväng till Hua hin i Aug.
Crewing har redan börjat tjata när jag är available, va fasen jag har ju inte hunnit börja min ledighet än så de får inget svar av mig.
Kommer nonchalera dom ett tag till för de kommer nog inte gilla svaret :)

/ SatanG
Buriram är fin brukar köra ditt och titta på matcherna med dem om jag är i spenaten.
MEN HH är du så gammal nui @SatanG
 
Intressant med norska rederier, men jag har inget DP-cert.
Blev erbjuden Knutsens shuttles 2008 som 2:a styrman men valde att tacka nej då det hade blivit seriöst med kvinnan jag gifte mig med.
Ska inte du gå hemma länge? när de isf behåller innebär det ju att de förväntar sig stort behov av rätt människor senare.
Kanske vi borde starta eget i Thailand istället, eller lägga in cv.n till frugan. De verkar offshore i 60 länder. :)
Jag snackade med superintendenten för en månad sen, ha sa också att det är brist på seniorbefäl. Problemet är ofta den sk matrixen, är det en nybakad skeppare så måste han matchas med en erfaren c/o och vice versa.
Har du några intressanta tankar annars, du har nämnt Laem Chabang, vet att de har sökt någon safety officer där tidigare. Såg också någon c/o de behövde till någon fsu men är själv mest sugen på att ta en brejk så har inte engagerat mig.

Nä, min dröm är nog mer att vara chaffis åt frugan o kidsen, kanske jag får dricks som räcker till snus :)
chaffis
/ SatanG
555.
Om jag gillade inte så mycket att köra bil, då kunde du vara min chaffis glida @SatanG .:kewl_transparent::kewl_transparent::kewl_transparent:
 
Köpa stuga i Sverige vore, för mig, en möjlig investering i eget välbefinnande och för kidsen. Som eget boende i Thailand light ungefär, allt är inte kronor eller pesetas som måste komma tillbaka.

/ SatanG
Jo men för min del som inte vistas i Sverige vore ju ett sommarstugeköp enbart en ekonomisk investering så därför avstår jag.
Permanenthus hade jag däremot köpt och hyrt ut om jag fått men det får jag inte.
 
Undrar om vissa sparar skiten efter dom vart på dass och säljer som gödsel för att försöka få avkastning på maten dom köpt ;)
Bra idé, ska höra om man kan få rabatt på hotellet om man skiter lite mer.
Hotellfrukost e ju gott så skulle gå att knö ner lite mer och öka volymen på skiteriet.
 
 
 
Tillbaka
Topp