Om ni vill bli rika

Ubon

Forumveteran
Och tråden startade med titeln, <<<<<<<<<<<<om ni vill bli rika...……….köp BC.

Bitcoin föll till sin lägsta nivå sedan maj under måndagen. Anledningen till det branta fallet sägs vara en rapport från Chainalysis där de spår att bitcoin kommer att fortsätta vara under press på grund av att framgångsrika bitcoinsvindlare säljer av sina bitcoins. Det skriver bland andra Bloomberg.

Samtidigt som bitcoin föll så mycket som 5,7 procent under månaden rasade Bloomberg Galaxy Crypto index, som följer de större kryptovalutorna, så mycket som 7,9 procent.

Utvecklingen för bitcoin och andra kryptovalutor har varit volatil den senaste tiden och ökad asiatisk regleringspress har även tyngt kryptovalutorna.

Teknisk analys indikerar att nästa viktiga gräns för bitcoin ligger på 6 500 dollar, faller valutan under denna nivå kan den rasa ner till 4 000 dollar, skriver Bloomberg.

SatanG

Forumräv
Och tråden startade med titeln, <<<<<<<<<<<<om ni vill bli rika...……….köp BC.

Bitcoin föll till sin lägsta nivå sedan maj under måndagen. Anledningen till det branta fallet sägs vara en rapport från Chainalysis där de spår att bitcoin kommer att fortsätta vara under press på grund av att framgångsrika bitcoinsvindlare säljer av sina bitcoins. Det skriver bland andra Bloomberg.

Samtidigt som bitcoin föll så mycket som 5,7 procent under månaden rasade Bloomberg Galaxy Crypto index, som följer de större kryptovalutorna, så mycket som 7,9 procent.

Utvecklingen för bitcoin och andra kryptovalutor har varit volatil den senaste tiden och ökad asiatisk regleringspress har även tyngt kryptovalutorna.

Teknisk analys indikerar att nästa viktiga gräns för bitcoin ligger på 6 500 dollar, faller valutan under denna nivå kan den rasa ner till 4 000 dollar, skriver Bloomberg.
Sista gången du dömde ut BC låg den väl runt 3300 usd, har den gått upp drygt 100% sedan dess då alltså?

/ SatanG

PanPan

Forumveteran
Sista gången du dömde ut BC låg den väl runt 3300 usd, har den gått upp drygt 100% sedan dess då alltså?

/ SatanG
Ja tänk om man gjort som @magunnar köpt när det låg runt 1 dollar, många som gjort sig rika på det.
Kommer ihåg var runt när jag började spela WOW man hörde talas om det, någon kändis som inte tog betalning i BC, sen gick det upp i 5 dollar, och ångrade sig så.
55555 undra hur mycket hon ångrar sig idag.

Lite som Loket gällande bingolotto ;)

Kan saknas nån nolla hit eller dit, var längesen, kommer inte 100 ihåg va släpp priset var.

Senast ändrad:

PanPan

Forumveteran
Hur går det med era ambitioner att bli rika??

Kt zimco.. någon som har konto där? Dom sa dom tar 0.15% courtage och inga andra avgifter... dom rådde mig att köpa aktier i vietnam om jag skulle hålla dom länge. Ja sa jag kommer nog bara köpa framöver.. de närmaste åren. Har jnte tid att följa kursutveckling mm
Så svårt att sia, Blomberg gav ju Vietnam topp år 2020, men sen falla ner.
Nyåret 2017-2018 var ju Thailands år, bästa tillväxtlandet att investera i 2018, var på alla ekoniminyheter, sen kom handelskriget och rasade, var uppe i över 1800 idag runt 1540.
PE på många bolag här har blivit väldigt låg, kan svänga snabbt men just nu är foreign sell off på börsen hög i Thailand.
Nä råd om investeringar är svårt att ta, man får köra på egen känsla, märkt dock här att när investeringsbolagen säger köp är det dags att sälja, då rasar det, när dom säger sälj går det upp.
Vet inte om det är medvetet eller om dom är så värdelösa.

Ubon

Forumveteran
Ubon har bar sagt att BC inte är en valuta.

Men volilatet är ju det som gör traders rika.
d ta
...

Jag har sagt att BC, är ingen valuta, ett betalninsgsalternativ, jag har även vid några tillfällen tidigare sagt att, detta med BC kan vara en dröm för traders som har ett långsiktigt mål, men kan klippa av på kort....

PanPan

Forumveteran
Så svårt att sia, Blomberg gav ju Vietnam topp år 2020, men sen falla ner.
Nyåret 2017-2018 var ju Thailands år, bästa tillväxtlandet att investera i 2018, var på alla ekoniminyheter, sen kom handelskriget och rasade, var uppe i över 1800 idag runt 1540.
PE på många bolag här har blivit väldigt låg, kan svänga snabbt men just nu är foreign sell off på börsen hög i Thailand.
Nä råd om investeringar är svårt att ta, man får köra på egen känsla, märkt dock här att när investeringsbolagen säger köp är det dags att sälja, då rasar det, när dom säger sälj går det upp.
Vet inte om det är medvetet eller om dom är så värdelösa.
Sen lita inte på andra, läs på själv.
Jag gjorde ju misstaget nyligen här på forumet.
Köpte på mig rätt bra på IVL när dom stod i botten, jag tror ju dem får en rejäl uppgång efter årskiftet.
Sen skriver @magunnar sälj!!!, trodde han kände till nåt jag inte gjorde, sålde av med par% vinst, samtidigt som han köpte på sig, väl gått upp 15% nu sista månaden.
Fortsatt sur för han skrev så och jag är noob och lyssnade, samtidigt som han själv köpte.
Så lita inte på någon, gå på egen självkänsla och försök finna fakta själv.
Tyvvärr är det ett problem på Thaibörsen då bara 20% av infon släpps med Engelsk text och vi får inte all info om vi inte kan läsa Thai.

Ubon

Forumveteran
PanPan@ Så det kan bli, Du funderade inte på varför rådet Du fick var, sälj? kanske det var @magunnar som vill köpa ditt innehav, eller att det på en längre sikt räddat dig från en större förlust?,

TS73

Aktiv medlem
Köpte på mig rätt bra på IVL när dom stod i botten, jag tror ju dem får en rejäl uppgång efter årskiftet.
Sen skriver @magunnar sälj!!!, trodde han kände till nåt jag inte gjorde, sålde av med par% vinst, samtidigt som han köpte på sig, väl gått upp 15% nu sista månaden.
Fortsatt sur för han skrev så och jag är noob och lyssnade, samtidigt som han själv köpte.
Tyvvärr är det ett problem på Thaibörsen då bara 20% av infon släpps med Engelsk text och vi får inte all info om vi inte kan läsa Thai.
Man ska aldrig lite på råd av traders, de bästa råden lämnar de inte ut och vill de köpa berättar man det inte.

Nästan alltid bättre att göra tvärtom eller att låta bli.

magunnar

Forumveteran
Men när jag skrev ville jag att du skulle ha pengar till att gå in kort.
Okt 25 var IVL på 25.50...
Nov 11 IVL på 31
Nov 20 IVL på 30.75 upp till 35 på 5 daga.
Till att falla till 32 på Des 4 och nu Des 18 IVL på 35.25.
Då min fråga varför hoppade du inte in igen på 32 ?
När du visste att den tidigare legat på 35.
Nä lyssna inte på traders @PanPan
Du har mycket att lära dig med aktiemarknaden, detta är inge sport.
Men jag ber om ursäkt om du missförstått mig....
Det kommer inte att hända igen.:wai:

magunnar

Forumveteran
d ta
...

Jag har sagt att BC, är ingen valuta, ett betalninsgsalternativ, jag har även vid några tillfällen tidigare sagt att, detta med BC kan vara en dröm för traders som har ett långsiktigt mål, men kan klippa av på kort....
Och @Ubon kommer att köpa BC vid 5500-5800 USD det är en bra nivå att tanka på fullt eller hur Ubon?

PanPan

Forumveteran
Nu vet jag vem Fårösund är.
En gubbe som dygnet runt har en promillehalt som skulle få många att däcka av så jag tar inte så allvarlig på detta.
Men lite lustigt är att han själv tillhör dem som blivit anklagade för dålig kvinnosyn mm av samma person som han här tog i försvar.
Ska ta upp detta om hans dåliga kvinnosyn mm med honom irl vid tillfälle, blir intressant att se vad han tycker efter det...
Jag ligger i sängen och väntar på att han skall komma och spöa upp mig.

Liknande trådar

Topp