Om ni vill bli rika

Krister

Forumveteran
Så strategin är att gå in i alla nya crypto tidigt och hoppas att ni hinner hoppa av innan det kraschar och att ngn annan då vill ha den palett av crypto ni råkar vilja sälja av just då?

Kan ändå förstå det resonemanget om den enda crypto som fanns och kunde skapas var just de 21 miljoner BTC som det protokollet tillåter, men det går ju att skapa hur många andra nya crypto som helst och i takt med att även de vinner mark är det där inflationen finns.

Antalet crypto och dess market cap växer ju för varje dag, ännu mer okontrollerat än fiat där det iaf bara är numerären av existerande fiat som påverkas. Det tillkommer ju inte nya länder med motsvarande fiatvalutor stup i kvarten. :laugh:

Ja ser det som i början av it - boomen nu. Det var ett tag där som bara ett coolt företagsnamn räckte för att dra in miljarder. Tänk bara på Gizmondo hahaha..

Några kommer att överleva. Det räcker med att säga så..

SatanG

Forumveteran
Så strategin är att gå in i alla nya crypto tidigt och hoppas att ni hinner hoppa av innan det kraschar och att ngn annan då vill ha den palett av crypto ni råkar vilja sälja av just då?

Kan ändå förstå det resonemanget om den enda crypto som fanns och kunde skapas var just de 21 miljoner BTC som det protokollet tillåter, men det går ju att skapa hur många andra nya crypto som helst och i takt med att även de vinner mark är det där inflationen finns.

Antalet crypto och dess market cap växer ju för varje dag, ännu mer okontrollerat än fiat där det iaf bara är numerären av existerande fiat som påverkas. Det tillkommer ju inte nya länder med motsvarande fiatvalutor stup i kvarten. :laugh:

Kan inte svara för andra men personligen ser jag det som en kul, spännande och intressant del av diversifiering av mina investeringar. Och då snackar vi en mycket liten del.
Jag hajar vad du menar när du kallar det pyramidspel för det är ju ganska känt att 9 av 10 projekt överges och blir fiasko.
Men Defi är ju ett gigantiskt område, för mig iaf och det finns även seriösa spelare/projekt samt kan vara rätt kul ibland även om jag knappast räknar med att snart äga Lambo. Sedan har vi ju det @PanPan håller på med, farming/Staking, som kan ge rätt bra avkastning kontra vanliga banker men självklart med en tidshorisont som ingen av oss känner till i förväg.
Jag försöker mixa seriösa projekt och farmning med hög avkastning, de ser jag lite som ett lotteri :)

/ SatanG

PanPan

Forumveteran
.

Screenshot_20210320-202403_Gmail.jpg

PanPan

Forumveteran
Sushi har gått upp 28,6% i värde på 30 dagar.
Går den till 100 dollar om nåt år så får man bra ut av coinsen man farmar nu.
Långt mail så kan inte klistra in hela.

Screenshot_20210320-203445_Gmail.jpg

PanPan

Forumveteran
Fd kollega, chiefen på ena båten har ju lite större investeringar, 350 sushi på en månad.
Är ju inget jag kommer upp i men kanske 30 sushi i månaden för min del.

PanPan

Forumveteran
Annan fd kollega starta 2 farmer för par dagar sen, en på uniswap och en på sushiswap.
Får vi jämföra om 1 månad.

Finns ju Onsen farms på sushiswap med men dom vågar jag mig inte på.

PanPan

Forumveteran
Kan inte svara för andra men personligen ser jag det som en kul, spännande och intressant del av diversifiering av mina investeringar. Och då snackar vi en mycket liten del.
Jag hajar vad du menar när du kallar det pyramidspel för det är ju ganska känt att 9 av 10 projekt överges och blir fiasko.
Men Defi är ju ett gigantiskt område, för mig iaf och det finns även seriösa spelare/projekt samt kan vara rätt kul ibland även om jag knappast räknar med att snart äga Lambo. Sedan har vi ju det @PanPan håller på med, farming/Staking, som kan ge rätt bra avkastning kontra vanliga banker men självklart med en tidshorisont som ingen av oss känner till i förväg.
Jag försöker mixa seriösa projekt och farmning med hög avkastning, de ser jag lite som ett lotteri :)

/ SatanG
Fortsätter det såhär så kanske inte en Lambo men en Volvo S90 till årskiftet ;)

PanPan

Forumveteran
Fortsätter det såhär så kanske inte en Lambo men en Volvo S90 till årskiftet ;)
Fast målet 10 condos 1:eek:r som man kan hyra ut för 10k baht i månaden.
Coronapriserna börjar komma nu, en del fire sale.
Premunerar på mail, och dyker upp mycket intressant.
Men vill inte sälja än, hoppas på 10 condo, en s90 och en 3 rummare 555555.
Drömma går ju ;)

PanPan

Forumveteran

Hoppas man hinner av.
Jag kör nu lite.
Gjort plus lite över 450.000 baht på 1 och 1/2 vecka.
Vet att det inte kommer hålla, men försöker få pengarna att rulla in, men som du säger, när skall man dra sig ur, jag tror med på en bubbla men försöker tjäna lite på den.

magunnar

Forumveteran
Hoppas man hinner av.
Jag kör nu lite.
Gjort plus lite över 450.000 baht på 1 och 1/2 vecka.
Vet att det inte kommer hålla, men försöker få pengarna att rulla in, men som du säger, när skall man dra sig ur, jag tror med på en bubbla men försöker tjäna lite på den.
Det är mer än du hade i månadslön på jobbet.
Varför slita ut sig.
Bra jobbat.

PanPan

Forumveteran
Tyvvär tror jag detta kommer skapa bubblan.
Börjar mer och mer likna it bommen, kanske jag får rätt och 3000 dollar för bc i Maj.
Hoppas inte.

kurant

Forumveteran
Finns spännande alternativ att spekulera i.

Investeringar i bolag utan verksamhet och innehåll.

Screenshot_20210325-095824_SVT Nyheter.jpg

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kurant Fattiga och rika. Allmänt thailandforum 0

Liknande trådar

Topp