Om ni vill bli rika

Krister

Forumveteran
Hur som helst. Frugan kommer äntligen sälja vår mark i Rayong. Funderar på att lägga allt på crypto. Enda risken e om vi går över till bear och jag måste betala tillbaka ett lån till en kund på 1.5 miljoner vid årsslutet. Vi betalar ingen ränta på lånet

Vi får runt 2.7 för marken

PanPan

Forumveteran
Hur som helst. Frugan kommer äntligen sälja vår mark i Rayong. Funderar på att lägga allt på crypto. Enda risken e om vi går över till bear och jag måste betala tillbaka ett lån till en kund på 1.5 miljoner vid årsslutet. Vi betalar ingen ränta på lånet

Sälj inte mark nu, folk är utan pengar och betalar underpriser, vänta tills corona är över.
Får så mycke mail nu på fire sales.

PanPan

Forumveteran
Sälj inte mark nu, folk är utan pengar och betalar underpriser, vänta tills corona är över.
Får så mycke mail nu på fire sales.
Jag gör lite motsatt, försöker nu på krypto men om vågen slår hårt kommer jag köpa condos, kanske mark om priserna rasar mer.
Jag använder krypto för att få en buffert att köpa annat.
Får se, en bit kvar innan jag är nöjd.

PanPan

Forumveteran

Fattar inte varför du skuldsätter dig så?
2 bilar, huset och det du skriver till kund på 1,5 miljoner, marken va väl inte cashad heller.
Ta det lite lugnt Krister, man behöver inte få allt på en gång.
Du har bra plan, det har du alltid haft men sluta skuldsätt dig som du gör!!!
Fan blir orolig över ca du håller på med, krypto rasar, container blir stoppad.

PanPan

Forumveteran

Nån måste fan sätta ner foten och jag gör det öppet nu, tänk för fan @Krister låt inte skulderna få övertaget igen, du har själv skrivit här innan i annan tråd, då ni fick pantsätta allt för att klara av skulderna.
Du skrev till mig för typ ett år sen att ni är skuldsatta över öronen, sen får du par bra containrar och köper lyxbilar.
Du är inte i positionen för att köpa lyxbilar, du hamnar fan snart i lyxfällan....
Skiter i om ja får skit pga inlägget, men jag bryr mig om dig, ta det lugnt och jag lägger det öppet så du själv kanske ser...
Jag har umgåtts med dig när du stått på tjuvarnas marknad theprasith för att få ihop till bensinen hem och mat.

PanPan

Forumveteran
Ser ut som en kul dag, mina nyinköpta comp och zrx ser ut att gå bra på 24H.
Nu kommer jag nog bara köra lite köp sälj på vissa defi, men eth visar sig så stark nu så säljer nog inte dom ja har innan årskiftet..dock inget löfte, utan som det ser ut nu

Screenshot_20210501-234024_Bitkub.jpg

PanPan

Forumveteran

@Krister du äger ju ingenting, inget står i ditt namn.
Fattar inte att du vågar, du har förlorat allt en gång innan.....
Lägg ner lyxlivet och tänk till...

Krister

Forumveteran
@Krister du äger ju ingenting, inget står i ditt namn.
Fattar inte att du vågar, du har förlorat allt en gång innan.....
Lägg ner lyxlivet och tänk till...
Jag la 2 mille cash på mercan. 1.6 mille cash på mustangen. Har betalt av 2 mille på huset och har 2 mille i krypto, har lagt 600k på marken i Rayong och sex containrar à 900k - 1.2m baht som redan är skickade och betalda. Det blir väl en del ändå i tillgångar om vi adderar? ;)

Då har ja inte räknat de bilar och huset jag har i sverige för det skriver jag av till noll...

Sensmoralen är att köp inget som inget är värt (typ ett hus i Åmotfors) för det är verkligen att slänga bort pengar.

Jo hon har guld som vi pantar istället för att ha pengar på banken. Det har vi haft i 10 år snart och det funkar utmärkt

PanPan

Forumveteran
Lade in en peng på ZRX, 1,84, så du slipper känna dig ensam :)

/ SatanG
Dom har satt buy på upp till 3.
Om du vill ha och orkar läsa resten av mailtipset så är det här, från Palm Beach.

Buy Alert: Compound (COMP) and 0x (ZRX)

By Teeka Tiwari

Dear Reader,

As you know, Coinbase, the largest crypto exchange in the U.S., went public recently. It ended its first trading day with an $86 billion market cap.

That makes Coinbase larger than many household names in the financial services industry, including CME Group, Discovery Financial, and our portfolio holding Intercontinental Exchange (ICE), the operator of the NYSE.

I believe we will look back at Coinbase going public as the “Netscape moment” for crypto.

Back in the 1990s, Netscape developed a user-friendly web browser called “Netscape Navigator.” You didn’t need to know anything about computer code to use it. And it allowed anyone with a modem to surf the internet with ease.

After Netscape went public in August 1995, the internet exploded in popularity. By the end of 1996, the number of internet users had skyrocketed to 36 million – an increase of 125%. Five years later, the internet had a half-billion users.

Just as Netscape’s IPO brought the internet to everyday folks’ homes, so too will Coinbase’s public listing make crypto a household term.

But Coinbase is just the beginning. The best opportunities this year are in a different corner of the crypto market…

It’s called decentralized finance, or DeFi for short.

You see, Coinbase is a centralized exchange. While it makes it easy to buy, sell, and store cryptos, it has its pitfalls. The two largest are its high fees and the risk of letting Coinbase custody your assets.

That’s where DeFi comes in. Under DeFi, platforms like exchanges are decentralized. They allow users to trade cryptos at a fraction of the cost... and maintain control over their assets.

This new realm of finance serves its users better by removing the middleman from the equation. For example, when you purchase stocks from your broker, they earn a fee. But without having to go through a middleman like a broker, the seller keeps more profits for themselves and the buyer gets a more favorable rate.

And I believe 2021 is the year the DeFi trend goes mainstream.

Over the past year, we’ve seen hundreds of DeFi projects come to life that have built an entire ecosystem of financial products.

These new platforms are set to disrupt the financial industry we know today as they remove intermediaries and barriers to entry, which will also lower costs.

DeFi is set to improve areas like lending, borrowing, trading, insurance, asset management, and much more.

And as crypto adoption becomes more mainstream, so too will DeFi as everyday users realize the advantages it has over traditional finance.

I expect DeFi to evolve into a multi-trillion dollar sector. And yet it’s still flying under the radar of most investors.

So we’re adding two cryptos to our portfolio today to help us get ahead of the crowd… and position us to capitalize on the DeFi trend as it goes mainstream this year.

I’m sending this alert now because I want us to get into these positions today, before they move any higher. We’ll cover them more extensively in the June issue of The Palm Beach Letter, which will be dedicated to the massive DeFi trend ahead of us.

PanPan

Forumveteran
Jag la 2 mille cash på mercan. 1.6 mille cash på mustangen. Har betalt av 2 mille på huset och har 2 mille i krypto, har lagt 600k på marken i Rayong och sex containrar à 900k - 1.2m baht som redan är skickade och betalda. Det blir väl en del ändå i tillgångar om vi adderar? ;)

Då har ja inte räknat de bilar och huset jag har i sverige för det skriver jag av till noll...

Sensmoralen är att köp inget som inget är värt (typ ett hus i Åmotfors) för det är verkligen att slänga bort pengar.

Jo hon har guld som vi pantar istället för att ha pengar på banken. Det har vi haft i 10 år snart och det funkar utmärkt
Bra @Krister om du löst det på det sättet men du äger ingenting och hoppas du inte går på en till som sist med förra...
Du har skrivit i trådar, jag har gott minne där ni fått pantsätta allt, jag har stått med dig när du och mackan sålde för bensinen hem och mat.
Tänk över dina utgifter då du förlorat allt en gång innan.
Du har inget i ditt namn.
Det går bra nu och jag hackar inte på dig men fan köp inte på dig pga det går bra några månader..
Hoppas och tror det funkar, du har bra affärside men du shoppar för mycke på uppgång.
Kommer ihåg när Nok vägra flyga till Sverige om hon inte fick köpt nya dyra kläder, första och enda gngn Pim hängde med shoppa till dem kostnaderna, hon köpte inget, för dyrt, själv satt du och mackan på min tomt och diskutera hur ni skulle få ihop till bensin hem till Bangkok.
Tänk efter innan köp, vafan behöver du 2 lyxbilar till när stor del av tiden spenderas i Europa i en rostig van?

Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kurant Fattiga och rika. Allmänt thailandforum 0

Liknande trådar

Topp