Om ni vill bli rika

Det där 29% är kanske inte helt korrekt. De kör med 21 timmars cykler och som sagt vad gZil är och vart man får de ifrån vet ja inte men de är värt mer är de Zil som produceras

Screenshot_20211002-081443_Moonlet.jpg

@SatanG EFTs menar du och där är det nog lättast att slå om du redan är etablerad konstnär eller typ influencer med hundratusentals följare. Va nån grabb som sålde några pixlade delfiner för miljontals kr. Hoppas segmentet mognar.

Nä från 40 till 38 e ingen dipp att tala om. Kommer fortsätta hodla och stakea. Ja har kommit på att näst efter cake så ser ZIL bra ut att stake på Moonlet appen. Den ger extra nåt som heter gzil som man kan swappa till Zil och återinvestera. Vilket gör en ränta på runt 29% APY

NFT "Non Fungible Tokens" heter det ja.
Dippen jag talade om gick, om jag minns rätt, från 44k till 41k, det är överspelat nu.
Bra att du hodlar och stejkar, ännu bättre om man diversifierar sig lite även utanför krypto om man frågar mig men alla gör självklart precis som man vill och tycker är bäst.

/ SatanG

Dags att göra 90 dagars rapportering i veckan, nu snart vart hemma i ett år och måste låsa 400k på ett konto som inget ger.
Dessa 3 månader som det spekuleras i att krypto kan ge 100-400%, har verkligen ingen lust till det.
Funderar på och skita i det och ta ett visa O, fel tidpunkt att låsa 400k på känns det som.

Ibland går det bra, nästan + 10.000 dollar på 4 dagar, skulle vart så hela tiden.
Då hade man inte behövt gå till sjöss igen.
Fast börjar bli sugen men vill på någon typ av arbetsbåt som construction, diving, tug eller ahts, inte frakt eller olja igen.
Skall börja söka jobb efter vi vart på Kho Samet, nu börjar ju gränsreglerna bli ok och om Pattaya ingår i sandbox efter 1 Nov är det ju ok.

Skulle jag någon gång satsa på någon kryptovaluta, så skulle jag nog behöva hands-on hjälp, dvs någon sitter bredvid mig och förklarar allt. Sedan skulle jag nog säga att jag inte har det stora intresset att följa forum och marknader. Pengar har inte det egenvärdet för mig som att sitta och kladda på en tavla eller skriva en bra låttext.
Nästa i mitt projekt är att lära mig spela cello och att finna en kvinna med skön pipa som kan göra mina texter rättvisa. Men allt är på hobbybasis. Har inget vinstintresse i det hela.

Cello…..sångerska……
Lyssnat på Agnes Obel - The Curse?

För er som har svårt att nappa på vad krypto är.
Här är en liten filmsnutt, förklarar inte allt men lite, är mycket mer än det vad gäller köpa en kedja där block läggs in.
Men börjar med denna så ni får lite förståelse. Sen kör jag nästa förklaring nästa vecka ;)

Sitter och skriver på en krypto plattform och får frågor hela tiden.
Sjukt vilken låg kunskap men folk är villiga att investera utan att veta vad dom köper.
Kanske skall ta betalt för det i framtiden.
Vecka 2 av 12 veckor utbildningen startar imorgon och om 1 vecka startar andra kursen om defi.

Läste i veckan att small whales säljer av btc nu och köper in sig på eth, rekordlågt antal eth tillgängliga, bara 18% finns nu på exchange. Som sagt nåt kan hända nu i 4de kvartalet.

Här länk om vad en blockkedja är, få förståelsen hurdet kan användas i dagligt liv när det kommer till avtal etc och omöjligt att förlora jämfört med ett papperskontrakteller ett avtal lagrat på en server.

Nu verkar även skeptikerna ge sig in i leken. Dom som snackat ner det innan.

Nu verkar även skeptikerna ge sig in i leken. Dom som snackat ner det innan.

När drakarna kommer in så kanske man borde dra öronen åt sig.
Dom lär inte lämna något åt småfolket.

När drakarna kommer in så kanske man borde dra öronen åt sig.
Dom lär inte lämna något åt småfolket.
Drakar har ju redan vart där och nafsat under sommaren när priset dippa, för mig 25% av alla ETH ägs av 10 personer, bara 18% kvar på marknaden resten uttagna på hard wallet eller satt i staking.
Men som sagt när dessa ger sig in i leken kan det rusa, som sagt spekuleras i att 4Q kan bli nya rekord och att btc kommer nå 63k dollar styck om 2 veckor, vi får se.

Drakar har ju redan vart där och nafsat under sommaren när priset dippa, för mig 25% av alla ETH ägs av 10 personer, bara 18% kvar på marknaden resten uttagna på hard wallet eller satt i staking.
Men som sagt när dessa ger sig in i leken kan det rusa, som sagt spekuleras i att 4Q kan bli nya rekord och att btc kommer nå 63k dollar styck om 2 veckor, vi får se.

Ja, frågan är ju som alltid när man ska gå ur…eller in.
Vill dess 10 personer kamma hem vinsten så blir det tråkiga dagar för den vanliga investeraren.

Knepigt som vanligt.
Hade man suttit på fakta så hade man pensionerat sig innan man gått ut lågstadiet.

Ja, frågan är ju som alltid när man ska gå ur…eller in.
Vill dess 10 personer kamma hem vinsten så blir det tråkiga dagar för den vanliga investeraren.

Knepigt som vanligt.
Hade man suttit på fakta så hade man pensionerat sig innan man gått ut lågstadiet.
Många använder ju eth med, det är ju något som nyttjas.
Dom flesta defi är kopplade till ETH och transaktion, insättning på konto etc görs ju med eth, man betalar med eth, och en del av dom bränns då och försvinner upp i rök.
För varje användning av defi kopplade till eth betalar man en eth avgift, i det sista har mer eth brännts än producerat vissa dagar och man ser en deflationsrisk.

Tillbaka
Topp