Om ni vill bli rika

Nu kommer en uppgradering till början av nästa år för tillfället har eth blivit dyrtatt använda tycker jag men dom är störst.
Bitcoin är inte samma sak, den är mer en valuta som inte kan användas till något medans eth måste du ha för staking, farming, transaktioner, brukning för majoriteten av defi crypto på marknaden.

Ada har ju kommit sig nu med, dom har börjat få en del kontrakt och även tagit från eth, bla så ingick dom avtal med chainlink för en vecka sen som var helt låst till eth innan.

Etiopien har ju avtal med Ada med och är väl lite av ett försöksprojekt, alla universitets intyg skall ges ut på blockchain via Ada.
Cardano är Ada.
IOHK has partnered with the Ethiopian government to transform the education system using their smart contract platform Cardano. As part of the deal, students across Ethiopia will be given a digital identity (DID). This metadata carrys all the information about their academic performance throughout their schooling.

Bitcoin sticker nu, det trodde jag inte, annan krypto står i rött medans btc går grönt.
Väldigt ovanligt annan krypto brukar följa men btc sticker själv nu.

Spekulation i kryptovalutor har gjort många småsparare till både utfattiga och miljonärer. Men när fenomen som NFT börjar mogna kan de utgöra grunden för något helt nytt – ett annat internet än det vi känner i dag.

Här är DIs analys. Undrar om inte inflationsspöket har stor betydelse?
---------------------------------------
"Kryptomarknaden pressades i september efter flera signaler från Kina där bland annat centralbanken pekade ut kryptotillgångar som olagliga och oro spreds kring en eventuell kollaps i Evergrande.

I fredags började dock marknaden att vända och stabiliserades under helgen. Olika källor pekade på olika skäl för lyftet. I torsdags gick den amerikanska centralbanken Feds chef Jerome Powell ut med att USA inte planerar att förbjuda handel med kryptotillgångar. I sociala medier har det snackats om att oktober ska vara en stark månad för kryptomarknaden och döpt det till ”Uptober”.

På onsdagen efter klockan 17.30 hade bitcoin handlats upp med 9,3 procent på ett dygn till 54.700 dollar, vilket är den högsta nivån sedan 12 maj, rapporterar nyhetssajten Coindesk. Även andra större kryptotillgångar som ether (Ethereum) och XRP (Ripple) var upp med 5,3 respektive 2,9 procent.

CNBC rapporterar att ny inflationsoro kan ha eldat på handeln med bitcoin som av vissa då anses som en alternativ placering.

På tisdagen gick USA:s finansminister Janet Yellen ut med att en inflationspress kan drabba USA i månader och att landet väntas drabbas av en recession om inte skuldtaket lyfts inom två veckor.

Placerare väntar även på ifall USA:s värdepappers- och börskommission, SEC, ska godkänna handel med terminskontrakt för börshandlade fonder (ETF) med bitcoin."

Det trevliga med aktier är att man brukar få utdelningar under året. Idag delade Lundin Energy ut 3,93% på innehavet.
Pengarna återinvesterar jag, inget stöd till bankerna! Aktien har f.ö.ökat 31,89% från årets början. Varför älskar oljebolagen ”förnybar energi” men hatar kärnkraft? Sol och vind är väderenergi som kräver fossil energi när solen går i moln och då vinden mojnat. Så länge politikerna kan lura på oss väderenergi kommer oljeaktierna att fortsätta att stiga - OCH ENERGIPRISERNA! Ett hjärtligt tack till Greta!

Man kommer ju fram till mer och mer nu hur krypto kan användas, chainlink, driver väderstationer och tv nu.
Är ju nåt som är under utveckling och man kommer upp med nya ideer hur att använda det.
Sen är det ju hastigheten, man tror man betalt när man dragit sitt kreditkort men den riktiga överföringen av pengar tar 3-30 dagar medans krypto tar minuter.

Det trevliga med aktier är att man brukar få utdelningar under året. Idag delade Lundin Energy ut 3,93% på innehavet.
Pengarna återinvesterar jag, inget stöd till bankerna! Aktien har f.ö.ökat 31,89% från årets början. Varför älskar oljebolagen ”förnybar energi” men hatar kärnkraft? Sol och vind är väderenergi som kräver fossil energi när solen går i moln och då vinden mojnat. Så länge politikerna kan lura på oss väderenergi kommer oljeaktierna att fortsätta att stiga - OCH ENERGIPRISERNA! Ett hjärtligt tack till Greta!
Jag får utdelning per dag i krypto.
Får 1 cake och 2 ada per dag.
Kör man farming kan du öka det kraftigt.
Men som sagt utbetalning i staking sker 1 gång per dygn där jag kör nu.

Hade vart försiktig med att sälja nu, om 20 dagar kommer nästa eth uppdatering, efter nyår 2.0 uppdateringen.
Njae jag syftar med på Shiba. Där skriker slla nu to the moon. Men visst ska erkänna att när btc stiger säljer jag lite och när den sjuker köper jag lite. Har ändå ganska mycket igen

Tillbaka
Topp