Om ni vill bli rika

En miljard är tusen miljoner.

Sverige har 542 miljardärer.

Undrar hur många Thailand har?

1649081261723.png

Vill ni bli rika? Att bli miljonär i SEK är väl OK, men miljardär - nej tack!
Astra Zeneca tuffar på, plus 59,26%, Lundin Energy plus 34,81%.
Hade tyckt det var kul va dollarmiljadär.
Kolla på Musk, tweetar, twitter håller inte måttet vill ni att jag köper det.
Sen några dagar efter köpt, största aktieinnehavaren och rakt in i styrelsen...

Nu är det en struntdetalj, men det var under en podcast med Joe Rogan (världens största podcast). Hade inget med Snoop att göra, han röker på egen hand ;)
Ok hade för mig var när han satt i pod med snoop, därför jag skrev det men kanske fel?
Men du har helt rätt.
Vilket som jordnära gubbe och tog fel.

Bra svar, och dessutom sant! Har man ett konto på vår bank tilldelas man också en rådgivare, i vårt fall en trevlig tjej på bakkontoret i byn. Hon ringde och frågade varför jag hade så mycket pengar på kontot och varifrån pengarna kom. Svaret var att jag skulle betala skatt på stor aktievinst och att pengarna kom från Sverige. Dom pengarna hade inte banken skapat, det hade JAG! Och bakom alltihop ligger EU.

Vem har några tankar om bitcoin?
Jag avstår nu från att handla på medellång sikt och har övergått helt till action trading eftersom händelserna kan börja utvecklas på olika sätt.
Jag tror att vi kan gå så lågt som 36 000 dollar.

Bra svar, och dessutom sant! Har man ett konto på vår bank tilldelas man också en rådgivare, i vårt fall en trevlig tjej på bakkontoret i byn. Hon ringde och frågade varför jag hade så mycket pengar på kontot och varifrån pengarna kom. Svaret var att jag skulle betala skatt på stor aktievinst och att pengarna kom från Sverige. Dom pengarna hade inte banken skapat, det hade JAG! Och bakom alltihop ligger EU.
Nja, det är en sanning med modifikation. Alla 27 medlemsländer ligger bakom dessa KYC och AML regler. De är tillför att förhindra skandaler som t.ex. Swedbank och Nordea har gjort.
Om bankerna följer reglerna kan inte skandaler uppstå.
Om bankerna följer reglerna så klagar privatpersoner på att bankerna följer reglerna.

Vem har några tankar om bitcoin?
Jag avstår nu från att handla på medellång sikt och har övergått helt till action trading eftersom händelserna kan börja utvecklas på olika sätt.
Jag tror att vi kan gå så lågt som 36 000 dollar.
Har precis satt en slant på Binance staking UST. Tror alltså på bear till sommaren igen. Men har även satt lite på andra high reward staking o farming genom Trustwallet. Saker som potentiellt kan leda till en tidig pensionering

Har precis satt en slant på Binance staking UST. Tror alltså på bear till sommaren igen. Men har även satt lite på andra high reward staking o farming genom Trustwallet. Saker som potentiellt kan leda till en tidig pensionering
På tal om TWT-myntet
Jag köpte den som en investering för ett par månader sedan, redan innan den rasade med 1,5 dollar. Jag väntar på att Coinbase ska släppa sin plånbok. Jag tror att priset på twt kommer att stiga flera gånger om.

Tillbaka
Topp