Du skatter for dei pengane du inforer i Thailand , Her er ein som inforte Thb 682.712 og av det skatta i Thailand 6.182 thbKan inget om beskattning i Thailand
Kan inget om beskattning i Thailand
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du skatter for dei pengane du inforer i Thailand , Her er ein som inforte Thb 682.712 og av det skatta i Thailand 6.182 thbKan inget om beskattning i Thailand
Kan inget om beskattning i Thailand
Du skatter for dei pengane du inforer i Thailand , Her er ein som inforte Thb 682.712 og av det skatta i Thailand 6.182 thb
![]()
Då är frågan om det räcker att man har ett bankkonto och för in pengar på det för att bli beskattad.Skatten på införsel infördes väl 1 Januari 2024, varför betala redan?
/ SatanG
Dei storste konsern i Sverige soker nordmenn som sjef , for ingen svenske er kompetent til jobben . ABB Sverige ansetter nordmann til å styre selskapet , der er 22 tusen anstelda , igen svenske er kompetent til jobben ,
![]()
Nordmann blir sjef for industrigiganten ABB
Nordmannen Morten Wierød overtar i august som toppsjef i ABB. Han har jobbet i det svensk-sveitsiske industrikonsernet siden 1998.www.tu.no
Sån tur man är Svensk då och förde in alla ful- slantar redan 2012./2013 Det som nu kommer ofattas av Thailand s/Sveriges dubbelbeskattningavtal, ibland bra att vara Svensk, men har inte Norge samma typ av avtal med Thailand ?Skatten på införsel infördes väl 1 Januari 2024, varför betala redan?
/ SatanG
Nordmann inforer kr 202833,- og skatter til thailand kr 1836,- og då betaler skattekontoret til bake det som du har betalt til Norge , grunnen avtalen med Thailand om dubbelbeskattning . Så enkelt er det , men det forstår ikke våre kjære granner . Men gå på skattekontoret i Thailand og spor ang. beskattning av svensker i Thailand . Men hva betaler dere svensker i skatt til Sverige , er det 20 % skatt . kr 202.833 skatt av det til sverige = over kr40000 , Det er smarte svensker i Thailand .Skatten på införsel infördes väl 1 Januari 2024, varför betala redan?
/ SatanG
Nu har han ju varit där sedan slutet av 90 talet, så fisk lukten är väl bort vaskad, aktien har ju stigit med i runda slängar 100- 150 % under förra VD Rosengren. ABB har ett börsvärde på 85 miljarder USD jämfört med Equinor 75 miljarder USD. Nu har jag aktier i båda så det är väl bara att tacka och ta imot iallafall då det kommer till utdelning.Dei storste konsern i Sverige soker nordmenn som sjef , for ingen svenske er kompetent til jobben . ABB Sverige ansetter nordmann til å styre selskapet , der er 22 tusen anstelda , igen svenske er kompetent til jobben ,
![]()
Nordmann blir sjef for industrigiganten ABB
Nordmannen Morten Wierød overtar i august som toppsjef i ABB. Han har jobbet i det svensk-sveitsiske industrikonsernet siden 1998.www.tu.no
ABB er Svensk- sveitsisk selskap , og det er bare litt over 1 % svensker som iobber i selskapet , dei ansetter bare dei beste personene .Han fick nog jobbet för att dom tycker synd om honom.
Nordmann inforer kr 202833,- og skatter til thailand kr 1836,- og då betaler skattekontoret til bake det som du har betalt til Norge , grunnen avtalen med Thailand om dubbelbeskattning . Så enkelt er det , men det forstår ikke våre kjære granner . Men gå på skattekontoret i Thailand og spor ang. beskattning av svensker i Thailand . Men hva betaler dere svensker i skatt til Sverige , er det 20 % skatt . kr 202.833 skatt av det til sverige = over kr40000 , Det er smarte svensker i Thailand .
ABB er Svensk- sveitsisk selskap , og det er bare litt over 1 % svensker som iobber i selskapet , dei ansetter bare dei beste personene .
Du glömmer komunalarbetare.....Det behövs bara 1% svenskar då 1 svensk jobbar lika bra som 99 utlänningar.
Du glömmer komunalarbetare.....
Tja var på kurs hos ABB i Ulsteinvik Drive/ frekvens styrning för bla framdrivning och ABB i Helsingfors High voltage Safety management. Inte vet jag om det var dom bästa men var inte så imponerad, var mer Trainees /ingenjörer med ringa erfarenhet .Sedan har jag haft en service ingenjör för dessa Drivear som jag fick mer eller mindre slänga i land ändå anser jag mig som ganska tålmodig.
SÅ du du bara svamlar en massa Einar, googlar och fyller i som det passar dig och din dagsform.
Där i mot var jag på Kurs hos Wärtsilä i Vasa nån gång på 90 talet. Tydligen så hade kurs ledaren nån slags missbruks problematik för efter en blöt middag avsluta han med ta bilen och körde rakt in i vägg nåt kvarter bort från restaurangen där vi hade kamperat.
Så mycket för the Flying Finns. Sedan var det en kurs i Schweiz hos dåvarande Sulzer och en "Flagg" Chief som tog skamgrepp på en nunna på ett hotell , vilket nästa lede till problematiska diplomatiska relationer. Sulzer var där efter ett avslutat kapitel i det rederiets flotta.
Har man omförhandlat dubbelbeskattningsavtalet mellan Thailand och Sverige?Sån tur man är Svensk då och förde in alla ful- slantar redan 2012./2013 Det som nu kommer ofattas av Thailand s/Sveriges dubbelbeskattningavtal, ibland bra att vara Svensk, men har inte Norge samma typ av avtal med Thailand ?
Vad då omförhandlat, våra/mina pensioner exempelvis skall inte beskattas i Thai då de redan är beskattade i Sverige, Skulle Thailand börja vilja ha skatt på dessa så får de stanna på Svenska kontot.Har man omförhandlat dubbelbeskattningsavtalet mellan Thailand och Sverige?
Det jag sett är att nationell thailändsk skattelagstiftning har ändrats.
Det går från klarhet till klarhet, i ena stunden så "nu kommer ofattas av Thailand s/Sveuriges dubbelbeskattningavtal" och sedan "Skatteavtalet ar upphävts genom lag (2011:1334)."Vad då omförhandlat, våra/mina pensioner exempelvis skall inte beskattas i Thai då de redan är beskattade i Sverige, Skulle Thailand börja vilja ha skatt på dessa så får de stanna på Svenska kontot.
Får i så fall leva på de medel jag har här, skall nog funka ett antal år
Skatteavtalet ar upphävts genom lag (2011:1334).
Du har missat en viktig del där i ditt inklipp?Det går från klarhet till klarhet, i ena stunden så "nu kommer ofattas av Thailand s/Sveuriges dubbelbeskattningavtal" och sedan "Skatteavtalet ar upphävts genom lag (2011:1334)."
Finns det nåt dubbelbeskattnings avtal med Thailand eller inte?