Om ni vill bli rika

Samma här, jag hade kunnat leva annorlunda men jag är för fokuserad på familjens väl och mina barns framtid, så jag sliter på tills jag känner mig säker ;)
300.000.000 baht har jag sagt då går jag i pension men inte innan om jag inte behöver, sen om jag når det är en helt annan sak men man skall sikta högt ;)
300 miljoner baht, då hade tom jag släppt sargen;)vi får hoppas vi når våra mål:cool:

300 miljoner baht, då hade tom jag släppt sargen;)vi får hoppas vi når våra mål:cool:
Tyckte det lät rimligt iallafall om jag kör med min sparaplan, börsen i Sverige har snittat på index 11.5 per år med rasen från 1985 tills nu och kan man inte göra 20% per år då om man är aktiv så är man väl rätt värdelös ;)
Men man skall sikta högt och hoppas på 20% av planen, hade jag haft som mål på 60.000.000 baht så hade jag ju vart slappare ;)

Ok då, jag trivs ganska fint som slapptask :-)
Men håll med om att tanken är najs, att på fulltid vara hemma och motionera, köra/hämta frugan till/från skytrain, leka med kidsen, leka med mamma och bara njuta.

/ SatanG
Du menar så som jag gör minus det där med ungarna då, ja det är rätt najs, å så hinner man springa på gymmet varje dag [emoji6]

Hade du vågat ta steget hade det varit lätt för dig, den typen av expertis som du har är efterfrågad här nere av storföretagen i Bangkok, utlänning, WP och visum ordnat med bostad och skola inkluderad i lönen.
Fast jobba och bo i Bkk hade jag hoppat över alla dagar i veckan.

Samma här, jag hade kunnat leva annorlunda men jag är för fokuserad på familjens väl och mina barns framtid, så jag sliter på tills jag känner mig säker ;)
300.000.000 baht har jag sagt då går jag i pension men inte innan om jag inte behöver, sen om jag når det är en helt annan sak men man skall sikta högt ;)

300 miljoner innebär kanske att du inte går i pension ;)

Själv hoppas jag på bra pension och få loss en del på fastigheter här i Stockholm. Men upplägget är långt i från spikat. Lever man med en betydligt yngre i Sverige är det inte självklart. Man får se framtiden an och vara flexibel.

Fast jobba och bo i Bkk hade jag hoppat över alla dagar i veckan.
Själv gillar jag ju Bangkok och hade kunnat tänkt mig det, vi har ju tidigare nästan alltid tagit par dagar i Bangkok, blir nog så igen när den nyfödde är resklar också.

Själv gillar jag ju Bangkok och hade kunnat tänkt mig det, vi har ju tidigare nästan alltid tagit par dagar i Bangkok, blir nog så igen när den nyfödde är resklar också.

Kan han inte resa ännu? När våra barn var en månad hade vi redan rest en del i Sverige med dem.

hej igen, lite mer ifrån negativa Ubon....

Kina trappar upp åtgärderna mot handeln med kryptovalutor och riktar nu in sig på webbplattformar och appar som erbjuder "handelsplatsliknande tjänster".

Det rapporterar Bloomberg News med hänvisning till personer med insyn i ärendet.

Myndigheter förbjöd handelsplatser förra året och har nu märkt av ökad aktivitet på alternativa tjänster.

Enligt Bloomberg News planerar nu regeringen att blockera tillgången till plattformar som tillhandahåller centraliserad handel utan gå in i detalj på hur dessa ska definieras.

Kinesiska myndigheter har sedan sensommaren jobbat för att begränsa handeln med kryptovalutor.

hej igen, lite mer ifrån negativa Ubon....

Kina trappar upp åtgärderna mot handeln med kryptovalutor och riktar nu in sig på webbplattformar och appar som erbjuder "handelsplatsliknande tjänster".

Det rapporterar Bloomberg News med hänvisning till personer med insyn i ärendet.

Myndigheter förbjöd handelsplatser förra året och har nu märkt av ökad aktivitet på alternativa tjänster.

Enligt Bloomberg News planerar nu regeringen att blockera tillgången till plattformar som tillhandahåller centraliserad handel utan gå in i detalj på hur dessa ska definieras.

Kinesiska myndigheter har sedan sensommaren jobbat för att begränsa handeln med kryptovalutor.
Tack för infon. Dom kommer jag aldrig att köpa:rolleyes:

Tillbaka
Topp