Om ni vill bli rika

Nä, då måste du väl vara på en sida där folk tradear för att höra om det.
Anledningen är väl folk köpt dyrt paniksålt vid ras.
Själv har jag hållt, inte köpt på över 2 år, bara låtit stå och fått ränta utbetalt.
Är väl mycket så med aktier med, folk köper och tror dom skall bli miljonärer på en dag och säljer i panik när går rött.
Frugan har bara sålt 100SOL i år.
Köptes för 14usd styck, sålde för 175USD, köpte tillbaks 140USD.
Sen har frugan sålt dom i omgångar för +175usd, sista 35st gick för ca 240usd.
Så det vi har levt av i Thailand sista halvåret.
Var tänkt jag skulle sätta in lönen i aktier medans levde på det men köpte ett hus istället och lönen har gått till utgifter med att fixa huset i Sverige och lite mindre sparande än hela lönen.
Men nu skall hon bara sälja årets ränta från ADA och SOL som utbetalts, så skall det räcka tills dom flyger till Sverige.
Resten får stå kvar och förränta sig också får vi se vad priset blir framöver.

Frugan har bara sålt 100SOL i år.
Köptes för 14usd styck, sålde för 175USD, köpte tillbaks 140USD.
Sen har frugan sålt dom i omgångar för +175usd, sista 35st gick för ca 240usd.
Så det vi har levt av i Thailand sista halvåret.
Var tänkt jag skulle sätta in lönen i aktier medans levde på det men köpte ett hus istället och lönen har gått till utgifter med att fixa huset i Sverige och lite mindre sparande än hela lönen.
Men nu skall hon bara sälja årets ränta från ADA och SOL som utbetalts, så skall det räcka tills dom flyger till Sverige.
Resten får stå kvar och förränta sig också får vi se vad priset blir framöver.
Hej
Vill du förklara det här med att köpa och inneha krypto. Jag har ingen koll alls. Sista gången jag funderade på att köpa bitcoin var när jag satt med mina barn en sen kväll på senhösten 2009 och sa att vi köper för 1000 kr var, bara på skoj. Jag hade läst om Bitcoin i någon kvällstidning. Deras svar var att gå o lägg dig nu farsan. Brukar påminna dem om den kvällen ibland :).

Säg att jag vill investera 100 000 kr och köpa någon kryptovaluta. Var handlar du det? Köper du via t.ex en sån här handlare Trijo | Köp krypto från en svensk kryptobörs med låga avgifter ?
Hur funkar det med räntan som du pratar om?
MVH
Lilla Fridolf

Hej
Vill du förklara det här med att köpa och inneha krypto. Jag har ingen koll alls. Sista gången jag funderade på att köpa bitcoin var när jag satt med mina barn en sen kväll på senhösten 2009 och sa att vi köper för 1000 kr var, bara på skoj. Jag hade läst om Bitcoin i någon kvällstidning. Deras svar var att gå o lägg dig nu farsan. Brukar påminna dem om den kvällen ibland :).

Säg att jag vill investera 100 000 kr och köpa någon kryptovaluta. Var handlar du det? Köper du via t.ex en sån här handlare Trijo | Köp krypto från en svensk kryptobörs med låga avgifter ?
Hur funkar det med räntan som du pratar om?
MVH
Lilla Fridolf
Jag kan inte svara på hur det fungerar i Sverige gällande köp och sälj samt ta ut.
Svenska banker är ju rätt strikta och bankerna har ju fryst konton pga kunden har handlat med krypto.
Men Trijo är ju en kryptobörs som är godkänd av finansinspektionen så kolla med dom.

Jag öppnade kryptokonto i Thailand när jag var utskriven.
I Thailand är det mer accepterat och du kan sammankoppla ditt thailändska bankkonto med dit kryptokonto.
Säljer du krypto och skall ta ut så går överföringen direkt precis som du skickar till ett annat bankkonto i annan bank där nere.

Gällande få ränta så är det lättast i början starta ett konto på binance och sätta sina krypto på staking och få ränta där.

Screenshot_20241219_171034_Binance.jpg

Jag kan inte svara på hur det fungerar i Sverige gällande köp och sälj samt ta ut.
Svenska banker är ju rätt strikta och bankerna har ju fryst konton pga kunden har handlat med krypto.
Men Trijo är ju en kryptobörs som är godkänd av finansinspektionen så kolla med dom.

Jag öppnade kryptokonto i Thailand när jag var utskriven.
I Thailand är det mer accepterat och du kan sammankoppla ditt thailändska bankkonto med dit kryptokonto.
Säljer du krypto och skall ta ut så går överföringen direkt precis som du skickar till ett annat bankkonto i annan bank där nere.
Hej
Varför skulle banken frysa ditt konto bara för att du handlar med krypto? Det verkar ju helt sjukt. Men jag är inte förvånad egentligen, man får ju med jämna mellanrum förfågningar från banken där de vill uppdatera sin "kundkännedom". MVH Lilla Fridolf

Hej
Varför skulle banken frysa ditt konto bara för att du handlar med krypto? Det verkar ju helt sjukt. Men jag är inte förvånad egentligen, man får ju med jämna mellanrum förfågningar från banken där de vill uppdatera sin "kundkännedom". MVH Lilla Fridolf

Kan ju tycka lite att detta är väl en av anledningarna att så många blir lurade, pga Sverige är så restriktivt så väljer dom som är intresserade utländska aktörer och kanske hamnar hos nåt oseriöst.
Som det står i slutet av artikeln, kommentar från Avanzas VD.

"– Sverige har en något konstig inställning till frågan. I dag tvingar vi svenskar med kryptointresse ut på utländska börser som kan vara osäkra med dåligt kundskydd."

Läste pm en i Holland som sålde sitt hus pch köpte 100 bitcoins för pengarna 2017. Nu kan han köpa tillbaka huset för 4 bitcoin

Tja på väg mot ett jobb i Skottland, dom fråga om vlken valuta jag vill fakturerar i Nok, Sek Nja här kör vi med säkta kort. Tror vi kör på agetinsk peso, Turkisk lira . Sedan får vi se om jag lyckas med en Under water survey och propeaxelspel och utgår bonusen i ryska rubel. Inte undra på man känner sig som en vinnare, här på Arlanda nu skall vi bara få tag på några bums till dykare som klassen tycker är ok och har någlunda koll.

20241219_181637.jpg

20241219_175814.jpg

Förutom USA så är även Tyskland, Ryssland och Thailand inne på att bygga en valutareserv av bitcoin.

Since Wyoming Senator Cynthia Lummis introduced the Bitcoin Reserve Act earlier this year, states like Texas and Pennsylvania have filed similar proposals. Russia, Thailand and Germany are reportedly considering proposals of their own, further ramping up pressure.

El salvador verkar ha åkt på patrull från IMF när det gäller Krypto.

”El Salvador has struck a $1.4bn (£1.1bn) loan deal with the International Monetary Fund (IMF) after agreeing to scale back its controversial bitcoin policies.

The global lender said risks related to the adoption of the world's largest cryptocurrency had eased now that businesses will be allowed to decide whether or not to accept bitcoin.

"The potential risks of the Bitcoin project will be diminished significantly in line with Fund policies," the IMF announcement said.

"Legal reforms will make acceptance of Bitcoin by the private sector voluntary. For the public sector, engagement in Bitcoin-related economic activities and transactions in and purchases of Bitcoin will be confined."

The deal, which is aimed to help support El Salvador's economy, still needs to approved by the IMF's executive board.

The IMF had opposed the Salvadorean President Nayib Bukele's crypto-friendly policies, warning they could become an obstacle to it offering financial assistance.”

Danskarna satte nog kaffet i halsen igår när ett enda bolag körde ner index med över 10% över en handelsdag. Farligt för ett land att vara så sjukt beroende av ett enda företag.

Danskarna satte nog kaffet i halsen igår när ett bolag körde ner index med över 10% över en handelsdag. Farligt för ett land att vara så sjukt beroende av ett enda företag.
Bara och köp på nedgången...
Det bolaget kommer rusa.
Anledningen att rasade var att på studier på viktnedgångsmedicin dom utvecklade bara visade på en viktnedgång på 22,5% istället för 25% under tror det var 6 månader.

Hur blir 2025 tro??
Nu funderar jag på om jag skall lämna börsen i Januari eller slutet av Mars.
Sätta pensionen som sitter hos pensionsmyndigheten i korta räntefonder och se an börsutvecklingen och kanske gå in på börsen igen runt September beroende på hur världsläget utvecklar sig.

Hur blir 2025 tro??
Nu funderar jag på om jag skall lämna börsen i Januari eller slutet av Mars.
Sätta pensionen som sitter hos pensionsmyndigheten i korta räntefonder och se an börsutvecklingen och kanske gå in på börsen igen runt September beroende på hur världsläget utvecklar sig.

Tror det finns hög risk för hela havet stormar på aktie och fondmarknaden de nämsta åren och det har lite redan börjat.

Trump ska tillträda, Krigen i Gaza och Ukarina ska lösas, Techjättarna och myndigheter i väst kommer ryka ihop om ansvarsfrågan om vad som finns på plattformarna och vem som ska straffas för fel som begårs, Kryptomarknade kommer förändras åt något håll, oklart vilket. El eller bensin/gas för fordon, kärnkraft eller inte etc etc etc etc

Tror det finns hög risk för hela havet stormar på aktie och fondmarknaden de nämsta åren och det har lite redan börjat.

Trump ska tillträda, Krigen i Gaza och Ukarina ska lösas, Techjättarna och myndigheter i väst kommer ryka ihop om ansvarsfrågan om vad som finns på plattformarna och vem som ska straffas för fel som begårs, Kryptomarknade kommer förändras åt något håll, oklart vilket. El eller bensin/gas för fordon, kärnkraft eller inte etc etc etc etc

För att inte tala om vad Trumps Handelskrig mellan USA och Kina, EU, Mexico och Kanada och vad det kan ställa till med i världshandeln i form av Motåtgärer, antidumpinginsatser, förändrade globala världekedjor, handeln med råvaror som stål olja och gas etc etc etc

För att inte tala om vad Trumps Handelskrig mellan USA och Kina, EU, Mexico och Kanada och vad det kan ställa till med i världshandeln i form av Motåtgärer, antidumpinginsatser, förändrade globala världekedjor, handeln med råvaror som stål olja och gas etc etc etc
Hoppas på ett hårt handelskrig mot Kina, skall inte föda diktaturer och göra dom mäktigare än dom är.

Tillbaka
Topp