Om ni vill bli rika

Skall man sätta upp till 150.000kr i ISK 2025 och resterande i AF?
För bryter man 150.000 på ISK 2025 får man väl skatta på hela summan och inte bara det som överstiger eller?

Dyr el men frugans krypto täckte upp lite iaf, var ok November månad.
+ En månad på det folk inte tror på.

Screenshot_20241203_230030_Ledger Live.jpg

Verkar som Trump inte behöver sparka idioten.

2024-182
Washington D.C., Nov. 21, 2024 —
The Securities and Exchange Commission today announced that its 33rd Chair, Gary Gensler, will step down from the Commission effective at 12:00 pm on January 20, 2025.

Verkar som Trump inte behöver sparka idioten.

2024-182
Washington D.C., Nov. 21, 2024 —
The Securities and Exchange Commission today announced that its 33rd Chair, Gary Gensler, will step down from the Commission effective at 12:00 pm on January 20, 2025.
Very bullish news

Andra nyheter nu har de gjort om Karl-Bertil i år:

Äntligen idag blivit miljonär igen i sek kontanta medel som jag kan ta ut på minuten.
Det har jag inte varit sen början av pandemin då det gick åt en del när man gick hemma inkomstlös utan ersättning i 1 1/2 år, gick ju åt en del då.
Grattis! När var man egentligen miljonär? Det snackades ju förr om att en dollarmiljonär var en nutidens miljonär.

Äntligen idag blivit miljonär igen i sek kontanta medel som jag kan ta ut på minuten.
Det har jag inte varit sen början av pandemin då det gick åt en del när man gick hemma inkomstlös utan ersättning i 1 1/2 år, gick ju åt en del då.
Ta ut på minuten? Menar du det bokstavligt talat eller hur menar du?
Det jag kan ta ut på minuten är fan inte mycket.

Sexsiffrigt och uppåt försöker jag nog hålla på inlåning som ger ränta och då är det tyvärr uppsägningstid som gäller. Santander t ex har 30 dagar.

Ta ut på minuten? Menar du det bokstavligt talat eller hur menar du?
Det jag kan ta ut på minuten är fan inte mycket.
Ja så att jag skulle kunna gå på en bankomat och ta ut om det gick att ta ut så mycket på en bankomat.
Tar ju inte lång tid att sälja aktie eller krypto, är man snabb så är det tekniskt möjligt att genomföra på en minut ;)
I tillgångar borde vi väl varit det sen länge med 3 hus, 1 condo, 2 bilar och 12 rai.

Den som lever får se, var det där slutar. :xmas_smiley:

Såg en intressant kommentar, man kan undra om BTC kan vara det som skulle kunna knäcka FIAT? Det är ju inte av en slump som politiker och ekonomer verkar anse att deflation är det värsta av det värsta, trots att vanliga människor får bättre grejer till lägre priser. o_O

3.) Deflation som en fara

Deflation är i sig inte problemet—problemet är att vårt nuvarande system är fundamentalt inkompatibelt med deflation. Fiatsystemet är beroende av en ständigt växande penningmängd för att möjliggöra betalning av gamla skulder med nya. Om denna skuldexpansion plötsligt avstannar, riskerar systemet att kollapsa under sin egen tyngd, vilket är till den grad som Klas oro är berättigad. Det är också anledningen till att inflation—eller “stimulering av ekonomin” genom penningexpansion—inte bara tolereras utan aktivt eftersträvas.

Vad som ofta förbises är att detta avslöjar hur destruktivt och ohållbart det nuvarande systemet faktiskt är. Teknologisk utveckling har en naturligt deflationär kraft—priser sjunker när vi blir bättre på att producera varor och tjänster. Men istället för att låta denna naturliga utveckling gynna alla i form utav fallande priser, motverkas den genom konstant penningtryckande. Med AI:s exponentiella tillväxt fördjupas dessutom denna problematik, vilket kommer leda till att makt och pengar i ännu högre grad koncentreras hos en elit.

I en ekonomi som är kompatibel med deflation, som en Bitcoin-ekonomi, skulle deflation inte ses som en fiende utan som en naturlig belöning för ökad produktivitet och därmed bana vägen för ett rättvisare ordning där alla gynnas.

"Vita husets ”AI- och krypto-tsar” vilket är en helt ny position.

”I denna viktiga roll kommer David att leda administrationens policy för artificiell intelligens och kryptovalutor, två områden som är avgörande för USA:s framtida konkurrenskraft”, skriver Trump.

Den tillträdande presidenten uppger att Sacks ska fokusera på att göra USA till ”den tydliga globala ledaren inom båda områdena” och se till att kryptoindustrin ”kan blomstra” i landet."

Tillbaka
Topp