Om ni vill bli rika

10 år är ingen evighet precis.

”Än är det emellertid ingen fara på taket. Forskare menar att det troligen är minst ett decennium bort innan en tillräckligt kraftfull kvantdator utvecklas, men teknologiska framsteg innebär ändå en långsiktig risk om inte bitcoin-communityt uppgraderar sin teknologi.”
Tills utvecklingen är klar ja och då finns i händerna på amerikanskt utvecklingsinstitut, när den finns bland hackers tar nog lite längre tid och i takt med att det utvecklas, utvecklas nog också teknologin.
BTC är dock ett dinousarie coin som inte är under utveckling därför jag inga har.
Har krypto som utvecklas och flera användningsimråden.

Nog bäst att ha guld under kudden när kvantdatorerna kraschar världen, tror det finns värre saker det kan användas mot, hela världens börser, banker, militära system.

För att motverka risken föreslår experter att kryptosystemet uppgraderas till kvantresistenta krypteringsmetoder.

Dock är processen både tekniskt och organisatoriskt utmanande, eftersom bitcoin är ett decentraliserat system som kräver global konsensus för större förändringar.

Hotet är bredare än kryptovalutor
Kvantdatorernas potential att knäcka kryptering påverkar inte bara bitcoin, utan även finansiella system som banker och andra digitala plattformar.

Alltid intressant att lyssna på Luke Gromen då han drar historiska och relevanta paralleller i sina resonemang även om de tenderar att bli väl extrema för att vara realistiska emellanåt.

”Kryptovalutor är den tredje mest populära att ha som underliggande tillgång i börshandlade produkter bland våra kunder i år. Det är första gången. Mest populära är aktieindex och enskilda aktier, men sedan kommer alltså krypto”, säger Frida Bratt.

”Kryptovalutor är den tredje mest populära att ha som underliggande tillgång i börshandlade produkter bland våra kunder i år. Det är första gången. Mest populära är aktieindex och enskilda aktier, men sedan kommer alltså krypto”, säger Frida Bratt.

Det bästa är att ha pengarna i madrassen. Det gör att man sover gott och vaknar utvilad utan pengabekymmer. :thumbsup:

SAS eurobonus hade kommit med Lunar visa debit card för poäng vid köp, är ju bra där inte amex funkar.
Och när jag kollade på det så såg jag att det var en kryptovänlig bank, bankgarantin ingick dom i och ränta på sparkonto 2,5%.
Skall kolla mer på den kryptovänliga biten efter jag tränat.

På andra svenska banker har det vart lite krångligt med att sälja krypto och ta ut pengar men det skall det inte vara på Lunar bank + att får 8 SAS eurobonuspoäng på varje spenderad 100lapp, det är ju bra som tillägg till sitt amex som inte fungerar överallt.
Får testa den banken, lite trött på den jag har.

Få ditt saldo enkelt utbetalt​

Många traders har problem med att deras bank inte accepterar pengar som kommer från kryptohandel. Det behöver du inte oroa dig för när du har ett konto i Lunar Bank. Värdet av din försäljning utbetalas alltid till ditt Lunar-konto.

På andra svenska banker har det vart lite krångligt med att sälja krypto och ta ut pengar men det skall det inte vara på Lunar bank + att får 8 SAS eurobonuspoäng på varje spenderad 100lapp, det är ju bra som tillägg till sitt amex som inte fungerar överallt.
Får testa den banken, lite trött på den jag har.

Få ditt saldo enkelt utbetalt​

Många traders har problem med att deras bank inte accepterar pengar som kommer från kryptohandel. Det behöver du inte oroa dig för när du har ett konto i Lunar Bank. Värdet av din försäljning utbetalas alltid till ditt Lunar-konto.

Det här var lite tråkigt

IMG_2086.png

Är det ett Debit kort du är ute efter så ger det åtminstone något.
Personligen kör jag med SAS brandat MasterCard, men det är ju ett kreditkort.
Sen om man någon gång skulle vilja sälja krypto och ta ut i sek så finns ju den möjligheten då på ett lättvindigt sätt fast med avgift, fast det tar dom alla, nu tas det ut i thb där är det 0,25% handelsavgift.

Sen om man skall skicka pengar från Sverige till Thailand så går det undan.
Köper ADA, skickar dom till Bitkub och tar ut på min thaibank.
Kanske tar 5 minuter totalt beroende på hur smidigt Lunar är och kanske blir billigare, det får någon annan räkna på och växelkursen blir 1:1 eller det krypotovärdet hinner förändras på dom 5 min.

Och inga problem att föra ut baht från Thailand till Sek i Sverige då.
Bara föra över baht från sitt thaibankanknutna konto till sitt kryptokonto i Thailand, köpa Ada skicka till sin Lunarbank, sälja och ta ut i sek.
Sen får man väl redovisa i deklarationen inköpssumman och försäljningssumman, vinst eller förlust eller likt.

Betala räkningen, helt enkelt.
Jag fyller inte på hos ström leverantören eller Telia heller. Jag betalar helt enkelt räkningen
Jo men jag betalar hellre för det jag skall ha direkt, har aldrig gillat kreditkort, i Sverige har jag aldrig haft nåt innan mitt amex.
Banken frågade men jag sa nej, bara betalkort.
I Thailand hade jag kreditkort men det vara bara för att kunna handla online men det stängde jag när jag fick svenskt betalkort som jag kunde handla online med.
Sen går allt så sakta i Sverige tar ju 3 dagar från man betalat kreditkortsfakturan tills det fylls upp.
Det var lite bättre i Thailand, där gick det på sekunden.

Jo men jag betalar hellre för det jag skall ha direkt, har aldrig gillat kreditkort, i Sverige har jag aldrig haft nåt innan mitt amex.
Banken frågade men jag sa nej, bara betalkort.
I Thailand hade jag kreditkort men det vara bara för att kunna handla online men det stängde jag när jag fick svenskt betalkort som jag kunde handla online med.
Sen går allt så sakta i Sverige tar ju 3 dagar från man betalat kreditkortsfakturan tills det fylls upp.
Det var lite bättre i Thailand, där gick det på sekunden.

Ja, enda orsaken att jag använder kreditkort är för bonuspoängen och reseförsäkring. Men just det gör att jag uteslutande använder just kreditkort.

Tillbaka
Topp